Page 198 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 198
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF4: Öğretmen tarafından tahtaya çizilen tablo sesli olarak betimlenebilir.
İhtiyaç duyan öğrencilere çıktı alınarak verilebilir. Çıktısı alınan tablo öğren-
ci ihtiyaçlarına göre puntoları büyütülerek hazırlanabilir, kabartma harfler
kullanılabilir. Şekil-zemin karşıtlığı gözeterek, görselleştirmelere yer vererek
İçerik hazırlanabilir. Tablo dijital ortamda sunulabilir.
İF5: Öğretmen tarafından hazırlanan tablo sesli olarak betimlenebilir. Tab-
lo öğrenci ihtiyaçlarına göre puntoları büyütülerek hazırlanabilir, kabartma
harfler kullanılabilir. Şekil-zemin karşıtlığı gözeterek, görselleştirmelere yer
vererek hazırlanabilir. Tablo dijital ortamda sunulabilir.
SF1: Öğretmen derse giriş yaparken konu ile ilgili aşamaların görselleri ile
hazırlanmış poster, afiş, albüm vb. inceletilebilir, dijital ortamda hazırlanmış
sunu izletilebilir, konu ile ilgili bilgileri yazılı olarak verebilir, yazılı materyal
kabartma harfler kullanılarak hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir,
farklı web 2.0 araçları kullanarak sunu hazırlanabilir.
SF2: Antijenlerin kan gruplarını belirlemedeki rolüne vurgu yapmak amacı
ile izletilen kısa film/animasyona alt yazı eklenebilir, oynatma hızı öğrenci
ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir. Antijenlerin kan gruplarını belirlemedeki
rolünü içeren görseller öğrenciler ile paylaşılabilir, elde edilen bu görseller
dijital ortamda sunulabilir, görseller sesli olarak betimlenebilir. Antijenlerin
kan gruplarını belirlemedeki rolünü anlatan bilimsel makale ve tezlerden ya-
rarlanmaları sağlanabilir.
SF3: Öğrenciler tayin anahtarındaki bilgileri kullanarak yaptırılacak olan
deney yerine sanal ortamda simülasyon üzerinden deney düzeneğini kur-
Süreç gulayarak gözlemler yapabilirler. Öğretmen kan gruplarının tayini ile ilgili
yapılmış çalışmaların yer aldığı makale ve tezlerin yöntem bölümlerinde ya-
pılan uygulamaları paylaşabilir. Kan grubu tayini basamaklarının anlatıldığı
videolar izletilebilir. Video ile kayıt altına alınmış deney videoları izletilebilir.
SF4: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
rilebilir, küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, desteğe ihtiyacı olan öğ-
renciler öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme
yapılabilir.
SF5: Kan alışverişlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar, meydana gelebi-
lecek olumsuzluklar, kan grubu uyumsuzluğu oluşturabilecek durumların tes-
pit edilmesi için kan gruplarını belirlemeye yönelik yönteme dair sorulacak
olan sorular ilgili makale ve tez ve dijital içeriklerden yararlanılarak hazırla-
nabilir. Öğrenciler sorulan soruların cevaplarını sözel olarak verebilecekleri
gibi yazılı olarak da verebilirler, cevaplarını sesli kayıt altına alabilirler, dijital
ortamda hazırlayıp etkileşimli tahtaya yansıtabilirler.
198