Page 198 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 198

Biyoloji

        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     İF4: Öğretmen tarafından tahtaya çizilen tablo sesli olarak betimlenebilir.
                                     İhtiyaç duyan öğrencilere çıktı alınarak verilebilir. Çıktısı alınan tablo öğren-
                                     ci ihtiyaçlarına göre puntoları büyütülerek hazırlanabilir, kabartma harfler
                                     kullanılabilir. Şekil-zemin karşıtlığı gözeterek, görselleştirmelere yer vererek
         İçerik                      hazırlanabilir. Tablo dijital ortamda sunulabilir.
                                     İF5: Öğretmen tarafından hazırlanan tablo sesli olarak betimlenebilir. Tab-
                                     lo öğrenci ihtiyaçlarına göre puntoları büyütülerek hazırlanabilir, kabartma
                                     harfler kullanılabilir. Şekil-zemin karşıtlığı gözeterek, görselleştirmelere yer
                                     vererek hazırlanabilir. Tablo dijital ortamda sunulabilir.




                                     SF1: Öğretmen derse giriş yaparken konu ile ilgili aşamaların görselleri ile
                                     hazırlanmış poster, afiş, albüm vb. inceletilebilir, dijital ortamda hazırlanmış
                                     sunu izletilebilir, konu ile ilgili bilgileri yazılı olarak verebilir, yazılı materyal
                                     kabartma harfler kullanılarak hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir,
                                     farklı web 2.0 araçları kullanarak sunu hazırlanabilir.

                                     SF2: Antijenlerin kan gruplarını belirlemedeki rolüne vurgu yapmak amacı
                                     ile izletilen kısa film/animasyona alt yazı eklenebilir, oynatma hızı öğrenci
                                     ihtiyaçlarına  göre  ayarlanabilir.  Antijenlerin  kan  gruplarını  belirlemedeki
                                     rolünü içeren görseller öğrenciler ile paylaşılabilir, elde edilen bu görseller
                                     dijital ortamda sunulabilir, görseller sesli olarak betimlenebilir. Antijenlerin
                                     kan gruplarını belirlemedeki rolünü anlatan bilimsel makale ve tezlerden ya-
                                     rarlanmaları sağlanabilir.

                                     SF3:  Öğrenciler  tayin  anahtarındaki  bilgileri  kullanarak  yaptırılacak  olan
                                     deney  yerine  sanal  ortamda  simülasyon  üzerinden  deney  düzeneğini  kur-
         Süreç                       gulayarak gözlemler yapabilirler. Öğretmen kan gruplarının tayini ile ilgili
                                     yapılmış çalışmaların yer aldığı makale ve tezlerin yöntem bölümlerinde ya-
                                     pılan uygulamaları paylaşabilir. Kan grubu tayini basamaklarının anlatıldığı
                                     videolar izletilebilir. Video ile kayıt altına alınmış deney videoları izletilebilir.
                                     SF4: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
                                     rilebilir, küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, desteğe ihtiyacı olan öğ-
                                     renciler öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme
                                     yapılabilir.
                                     SF5: Kan alışverişlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar, meydana gelebi-
                                     lecek olumsuzluklar, kan grubu uyumsuzluğu oluşturabilecek durumların tes-
                                     pit edilmesi için kan gruplarını belirlemeye yönelik yönteme dair sorulacak
                                     olan sorular ilgili makale ve tez ve dijital içeriklerden yararlanılarak hazırla-
                                     nabilir. Öğrenciler sorulan soruların cevaplarını sözel olarak verebilecekleri
                                     gibi yazılı olarak da verebilirler, cevaplarını sesli kayıt altına alabilirler, dijital
                                     ortamda hazırlayıp etkileşimli tahtaya yansıtabilirler.












    198
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203