Page 194 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 194

Biyoloji

        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğrencilerden  çiçek  örneklerinden  diledikleri  bir  tanesini  grup  çalışmasını
                                     yapacakları masalara getirmelerini ister. Gruplara ayrılan öğrencilerden sı-
                                     nıfa getirilen çiçek örneklerini kendi arasında paylaştırılarak, çiçeğin kısım-
                                     larını ders kitapları ve bilimsel kaynaklardan da yararlanarak tanımlamala-
                                     rı istenir. Öğrencilere bu araştırmadan elde ettikleri bilgileri yansıtacakları
                                     gözlem formları dağıtılır (İF2). Öğrencilerden gözlem formuna bu bilgileri
                                     kaydetmeleri istenir (ÜF1).
                                     Örnek bir gözlem formu aşağıdaki gibidir.


                                                    TAM ÇİÇEĞİN KISIMLARI GÖZLEM FORMU
                                                        İLGİLİ KISMIN          GÖZLEMLEDİĞİNİZ
                                      GÖRÜLEN KISIM
                                                             ADI                   ÖZELLİĞİ
                                      TAM ÇİÇEĞİN
                                      TÜM YAPILARINI   .............................  ..............................................................
                                      TAŞIYAN KISIM
                                      TAM ÇİÇEĞİN EN
                                      DIŞ  KISMINDAKİ   .............................  ..............................................................
                                      YAPRAKLAR
                                      TAM ÇİÇEĞİN EN
                                      DIŞTAN İKİNCİ
                                                       .............................  ..............................................................
                                      KISMINDAKİ
                                      YAPRAKLAR
                                      TAM ÇİÇEĞİN EN
         Uygulama Aşamaları           DIŞTAN ÜÇÜNCÜ
                                      KISMINDA YER     .............................  ..............................................................
                                      ALAN YAPI-
                                      YAPILAR
                                      TAM ÇİÇEĞİN
                                      EN İÇ KISMINDA
                                                       .............................  ..............................................................
                                      YER ALAN YAPI-
                                      YAPILAR
                                      GÖZLEM SIRASINDA NELERİ FARKETTİN:
                                      .................................................................................................................................
                                      .................................................................................................................................



                                     Öğrenciler, kullandıkları kaynaklardan da yararlanarak gözlemledikleri çi-
                                     çeğin kısımlarını belirlemeye çalışırlar.

                                     Daha sonra öğrencilere OGM Materyaldeki, http://meb.ai/bXdxj9
                                     linkindeki Bitkilerde Eşeyli Üreme-1 videosunun 02.42- 09.35. dakikalar ara-
                                     sını izletir.
                                     Video izlendikten sonra öğrenciler gözlemledikleri tam çiçek kısımlarının gö-
                                     revlerinin neler olduğunu tartışır ve yorumlarlar. Tam çiçeğin kısımlarının toz-
                                     laşma, döllenme, tohum ve meyve oluşumundaki işlevleriyle ilgili açıklamalar
                                     yaparlar.





    194
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199