Page 194 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 194
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilerden çiçek örneklerinden diledikleri bir tanesini grup çalışmasını
yapacakları masalara getirmelerini ister. Gruplara ayrılan öğrencilerden sı-
nıfa getirilen çiçek örneklerini kendi arasında paylaştırılarak, çiçeğin kısım-
larını ders kitapları ve bilimsel kaynaklardan da yararlanarak tanımlamala-
rı istenir. Öğrencilere bu araştırmadan elde ettikleri bilgileri yansıtacakları
gözlem formları dağıtılır (İF2). Öğrencilerden gözlem formuna bu bilgileri
kaydetmeleri istenir (ÜF1).
Örnek bir gözlem formu aşağıdaki gibidir.
TAM ÇİÇEĞİN KISIMLARI GÖZLEM FORMU
İLGİLİ KISMIN GÖZLEMLEDİĞİNİZ
GÖRÜLEN KISIM
ADI ÖZELLİĞİ
TAM ÇİÇEĞİN
TÜM YAPILARINI ............................. ..............................................................
TAŞIYAN KISIM
TAM ÇİÇEĞİN EN
DIŞ KISMINDAKİ ............................. ..............................................................
YAPRAKLAR
TAM ÇİÇEĞİN EN
DIŞTAN İKİNCİ
............................. ..............................................................
KISMINDAKİ
YAPRAKLAR
TAM ÇİÇEĞİN EN
Uygulama Aşamaları DIŞTAN ÜÇÜNCÜ
KISMINDA YER ............................. ..............................................................
ALAN YAPI-
YAPILAR
TAM ÇİÇEĞİN
EN İÇ KISMINDA
............................. ..............................................................
YER ALAN YAPI-
YAPILAR
GÖZLEM SIRASINDA NELERİ FARKETTİN:
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
Öğrenciler, kullandıkları kaynaklardan da yararlanarak gözlemledikleri çi-
çeğin kısımlarını belirlemeye çalışırlar.
Daha sonra öğrencilere OGM Materyaldeki, http://meb.ai/bXdxj9
linkindeki Bitkilerde Eşeyli Üreme-1 videosunun 02.42- 09.35. dakikalar ara-
sını izletir.
Video izlendikten sonra öğrenciler gözlemledikleri tam çiçek kısımlarının gö-
revlerinin neler olduğunu tartışır ve yorumlarlar. Tam çiçeğin kısımlarının toz-
laşma, döllenme, tohum ve meyve oluşumundaki işlevleriyle ilgili açıklamalar
yaparlar.
194