Page 189 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 189

Biyoloji

                                        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                     Dağıtılan  tanılayıcı  dallanmış  ağaç  formunu  öğrencilerden  doldurmaları
                                     istenir. Doğru çıkışı bulan öğrenciden düşünce basamaklarını sınıfla paylaş-
                                     ması istenir (ÜF4).
         Değerlendirme
                                     Doğru çıkışı bulamayan öğrenciler için öğretmen süreç sonunda dönüt ve dü-
                                     zeltmeler yapar. Tüm sınıfa dönük olarak doğru çıkış için "siz olsaydınız ne ya-
                                     pardınız?" sorusunu sorup beyin fırtınası yaptırarak süreci sonlandırır (SF5).




                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                        • Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
                                       turma
                                        • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
                                       tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                        • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
                                       görsel vb.)
         Kullanılan Evrensel Tasarım
         Ögeleri                        • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, etki-
                                       leşimli tahta, interaktif uygulamalar vb.)
                                        • Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
                                       puntosu  büyük  harflerle/zıtlıklar  oluşturma/sesli  betimlemeler  şeklinde
                                       hazırlanmaları

                                        • Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
                                        • Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
                                        • Sınıflardaki öğrencilerin etkileşimli tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını
                                       sağlama

































                                                                                                         189
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194