Page 186 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 186

Biyoloji

        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Üreme Hücreleri
         Konu                        Üreme hücreleri
                                     Üreme hücrelerinin oluşum sürecinin özelliklerini belirleme

         Öğrenme Hedefleri           Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarının benzerliklerini listeleme
                                     Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarının farklılıklarını listeleme

                                     12. Sınıf biyoloji ders kitabı, konu ile ilgili videolar-animasyonlar, kavram bil-
         Materyaller                 mecesi kartları, sunu hazırlama, etkinlik kâğıtları, değerlendirme ölçeği, ça-
                                     lışma yaprağı, tanılayıcı dallanmış ağaç


         Süre                        2 ders saati

                                     Bu etkinlikte video ile öğretim, zihin haritası, kavram bilmecesi, performans-
                                     sunu  değerlendirme,  özetleme,  çalışma  yaprağı,  tanılayıcı  dallanmış  ağaç
                                     yöntemleri kullanılacaktır.
                                     Video İzleme: Konu ile ilgili OGM Materyaldeki video ve animasyonlar izleti-
                                     lerek konuya ilgi çekilir.
                                     Zihin Haritası: Öğrencilerden gelen cevaplarla bir zihin haritası oluşturulur.
                                     Böylece bilgilerin zihinde organize bir şekilde öğrenilmesine katkıda bulunulur.
                                     Kavram Bilmecesi: Üreme hücrelerinin oluşum süreçleri ve yapıları ile ilgili
                                     kavramların adlarının yazılı olduğu kartlar hazırlanır. Bu kartlar kullanılarak
                                     öğrencilerin oyun yoluyla yazılı bilgileri öğrenmelerine katkı sağlanır.

         Etkinlik Açıklaması         Performans-Sunu Değerlendirme: Sunumu gerçekleştiren öğrencilerin yete-
                                     neklerini, potansiyelini, iş alışkanlıklarını, davranışlarını ve benzer niteliklerini
                                     diğerleriyle karşılaştırarak değerlendirme imkanı elde edilir.
                                     Özetleme:  Öğretmen  etkinlik  bittikten  sonra  bilgilerin  daha  kalıcı  olması
                                     amacıyla üreme hücreleri ile ilgili bilgileri yazar. Oluşturulan sunular sınıfta
                                     herkes tarafından görülebilecek bir noktada sergilenir.
                                     Çalışma Yaprağı: Üreme hücrelerinin oluşum süreçleri ve yapıları ile ilgili bil-
                                     gileri içeren kavram haritası hazırlanarak öğrencilerin konu ile öğrendikleri
                                     bilgileri kavramaları sağlanır.

                                     Tanılayıcı Dallanmış Ağaç: Üreme hücrelerinin oluşum süreçleri ve yapıları
                                     ile ilgili bilgilerin yazılı olduğu tanılayıcı ağaç hazırlanarak doğru çıkışı bul-
                                     maları hedeflenir. Böylece öğrencilerin konuyu pekiştirmeleri sağlanır.

                                     Öğretmen derse başlarken üreme hücrelerinin oluşum süreçleri ve yapıları ile
                                     ilgili video ve animasyonlar izletir.
         Uygulama Aşamaları          Örnek video linki: http://meb.ai/UHUT978
                                     Öğretmen  bu  linkteki  ÜREME  SİSTEMİ-1  videosundaki  spermatogenez  ve
                                     oogenezin anlatıldığı aralığı izletir. (11.20-16.30. dakikalar arası)






    186
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191