Page 186 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 186
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Üreme Hücreleri
Konu Üreme hücreleri
Üreme hücrelerinin oluşum sürecinin özelliklerini belirleme
Öğrenme Hedefleri Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarının benzerliklerini listeleme
Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarının farklılıklarını listeleme
12. Sınıf biyoloji ders kitabı, konu ile ilgili videolar-animasyonlar, kavram bil-
Materyaller mecesi kartları, sunu hazırlama, etkinlik kâğıtları, değerlendirme ölçeği, ça-
lışma yaprağı, tanılayıcı dallanmış ağaç
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte video ile öğretim, zihin haritası, kavram bilmecesi, performans-
sunu değerlendirme, özetleme, çalışma yaprağı, tanılayıcı dallanmış ağaç
yöntemleri kullanılacaktır.
Video İzleme: Konu ile ilgili OGM Materyaldeki video ve animasyonlar izleti-
lerek konuya ilgi çekilir.
Zihin Haritası: Öğrencilerden gelen cevaplarla bir zihin haritası oluşturulur.
Böylece bilgilerin zihinde organize bir şekilde öğrenilmesine katkıda bulunulur.
Kavram Bilmecesi: Üreme hücrelerinin oluşum süreçleri ve yapıları ile ilgili
kavramların adlarının yazılı olduğu kartlar hazırlanır. Bu kartlar kullanılarak
öğrencilerin oyun yoluyla yazılı bilgileri öğrenmelerine katkı sağlanır.
Etkinlik Açıklaması Performans-Sunu Değerlendirme: Sunumu gerçekleştiren öğrencilerin yete-
neklerini, potansiyelini, iş alışkanlıklarını, davranışlarını ve benzer niteliklerini
diğerleriyle karşılaştırarak değerlendirme imkanı elde edilir.
Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması
amacıyla üreme hücreleri ile ilgili bilgileri yazar. Oluşturulan sunular sınıfta
herkes tarafından görülebilecek bir noktada sergilenir.
Çalışma Yaprağı: Üreme hücrelerinin oluşum süreçleri ve yapıları ile ilgili bil-
gileri içeren kavram haritası hazırlanarak öğrencilerin konu ile öğrendikleri
bilgileri kavramaları sağlanır.
Tanılayıcı Dallanmış Ağaç: Üreme hücrelerinin oluşum süreçleri ve yapıları
ile ilgili bilgilerin yazılı olduğu tanılayıcı ağaç hazırlanarak doğru çıkışı bul-
maları hedeflenir. Böylece öğrencilerin konuyu pekiştirmeleri sağlanır.
Öğretmen derse başlarken üreme hücrelerinin oluşum süreçleri ve yapıları ile
ilgili video ve animasyonlar izletir.
Uygulama Aşamaları Örnek video linki: http://meb.ai/UHUT978
Öğretmen bu linkteki ÜREME SİSTEMİ-1 videosundaki spermatogenez ve
oogenezin anlatıldığı aralığı izletir. (11.20-16.30. dakikalar arası)
186