Page 184 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 184
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 28
TEMA: ÜREME
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY.12.1.7. Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarını karşılaştırabilme
a) Üreme hücrelerinin oluşum sürecinin özelliklerini belirler.
Basamaklandırılmış Bilgi
Birimleri b) Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarının benzerliklerini listeler.
c) Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarının farklılıklarını listeler.
Öğrencilerin üreme ve gelişmeyi 6. sınıf, hücre bölünmeleri ve genetik mater-
Ön Koşul Beceriler/Temel yalin organizasyonunu 8. sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul edil-
Kabuller
mektedir.
Üreme hücrelerinin oluşum sürecinin özelliklerini belirlemede güçlük yaşaya-
bilirler.
Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarının benzerliklerini (mayoz içer-
mesi, genetik çeşitlilik sağlaması, kromozom sayısının yarıya düşmesini ve
Tema Bazlı Öğrenci hücre zarı, hücresel yapılar, genetik materyal vb.) listelemede güçlük yaşa-
İhtiyaçları yabilirler.
Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarının farklılıklarını (sürecin baş-
langıcı ile sıklığı, hücre sayısı oluşum hızı vb. ve hücre yapıları ile büyüklükleri,
sitoplazma miktarı ile organel yapıları, hareketlilikleri vb.) listelemede güç-
lük yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen tarafından yazılan kartlar dijital ortamda sesli betimlemeler-
le desteklenebilir, kabartma olarak yazılabilir, etkileşimli tahtada puntoları
büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için bireysel olarak paylaşılabilir. Kart-
lar tutmayı kolaylaştırıcı aparatlarla desteklenebilir, öğrencinin kart seçimini
dijital ortamda yapması sağlanabilir.
İF2: Çalışma yaprağı dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, et-
kileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için birey-
sel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına dik-
İçerik kat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğrencilerin dijital
ortamda doldurmaları sağlanabilir, çalışma yaprağı doldurulurken ihtiyacı
olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.
İF3: Tanılayıcı dallanmış ağaç dijital ortamda sesli betimlemelerle destek-
lenebilir, etkileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler
için bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlı-
ğına dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğrencile-
rin dijital ortamda doldurmaları sağlanabilir, çalışma yaprağı doldurulurken
ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.
184