Page 184 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 184

Biyoloji

        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 28

        TEMA: ÜREME
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.12.1.7. Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarını karşılaştırabilme

                                     a) Üreme hücrelerinin oluşum sürecinin özelliklerini belirler.
         Basamaklandırılmış Bilgi
         Birimleri                   b) Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarının benzerliklerini listeler.
                                     c) Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarının farklılıklarını listeler.

                                     Öğrencilerin üreme ve gelişmeyi 6. sınıf, hücre bölünmeleri ve genetik mater-
         Ön Koşul Beceriler/Temel    yalin organizasyonunu 8. sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul edil-
         Kabuller
                                     mektedir.
                                     Üreme hücrelerinin oluşum sürecinin özelliklerini belirlemede güçlük yaşaya-
                                     bilirler.
                                     Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarının benzerliklerini (mayoz içer-
                                     mesi,  genetik  çeşitlilik  sağlaması,  kromozom  sayısının  yarıya  düşmesini  ve
         Tema Bazlı Öğrenci          hücre zarı, hücresel yapılar, genetik materyal vb.) listelemede güçlük yaşa-
         İhtiyaçları                 yabilirler.
                                     Üreme hücrelerinin oluşum süreci ve yapılarının farklılıklarını (sürecin baş-
                                     langıcı ile sıklığı, hücre sayısı oluşum hızı vb. ve hücre yapıları ile büyüklükleri,
                                     sitoplazma miktarı ile organel yapıları, hareketlilikleri vb.) listelemede güç-
                                     lük yaşayabilirler.

                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Öğretmen tarafından yazılan kartlar dijital ortamda sesli betimlemeler-
                                     le desteklenebilir, kabartma olarak yazılabilir, etkileşimli tahtada puntoları
                                     büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için bireysel olarak paylaşılabilir. Kart-
                                     lar tutmayı kolaylaştırıcı aparatlarla desteklenebilir, öğrencinin kart seçimini
                                     dijital ortamda yapması sağlanabilir.
                                     İF2: Çalışma yaprağı dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, et-
                                     kileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için birey-
                                     sel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına dik-
         İçerik                      kat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğrencilerin dijital
                                     ortamda doldurmaları sağlanabilir, çalışma yaprağı doldurulurken ihtiyacı
                                     olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.
                                     İF3: Tanılayıcı dallanmış ağaç dijital ortamda sesli betimlemelerle destek-
                                     lenebilir, etkileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler
                                     için bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlı-
                                     ğına dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğrencile-
                                     rin dijital ortamda doldurmaları sağlanabilir, çalışma yaprağı doldurulurken
                                     ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.






    184
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189