Page 179 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 179

Biyoloji

                                        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                     SF2:  Öğrencilere  izletilecek  videoya  alt  yazı  eklenebilir,  öğrenci  ihtiyacına
                                     göre video oynatma hızı ayarlanabilir, video izletmek yerine vejetatif üreme
                                     türleri  ile  ilgili  aşamaların  görselleri  ile  hazırlanmış  poster,  afiş,  albüm  vb.
                                     inceletilebilir, dijital ortamda hazırlanmış veya farklı web 2.0 araçları kulla-
                                     narak hazırlanmış sunu yapılabilir. Vejetatif üreme ile ilgili sorular etkileşimli
                                     tahtada yazı puntoları büyütülerek paylaşılabilir, dijital ortamda seslendiri-
                                     lebilir. Sorular yazılı kartlar şeklinde hazırlanabilir. Kartlar yazı puntosu bü-
                                     yütülerek, zıtlıklar oluşturularak, kabartma harflerle desteklenebilir.
                                     SF3:  Öğrencilere  izletilecek  videoya  alt  yazı  eklenebilir,  öğrenci  ihtiyacına
                                     göre video oynatma hızı ayarlanabilir, video izletmek yerine vejetatif üreme
                                     türleri ile ilgili aşamaların görselleri ile hazırlanmış poster, afiş, albüm vb. in-
                                     celetilebilir, dijital ortamda hazırlanmış veya farklı web 2.0 araçları kullana-
                                     rak hazırlanmış sunu yapılabilir.
         Süreç                       SF4: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-

                                     rilebilir, öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme
                                     yapılabilir. Öğrenci ihtiyacına göre küçük gruplar oluşturulabilir.
                                     SF5:  Öğrenciler vejetatif üreme deneyleri yapmak yerine sanal ortamda si-
                                     mülasyon üzerinden deney düzeneğini kurgulayarak gözlemler yapabilirler.
                                     Öğretmen vejetatif üreme ile ilgili yapılmış çalışmaların yer aldığı makale ve
                                     tezlerin  yöntem  bölümlerinde  yapılan  uygulamaları  paylaşabilir.  Vejetatif
                                     üreme basamaklarının anlatıldığı videolar izletilebilir. Video ile kayıt altına
                                     alınmış deney videoları izletilebilir.
                                     SF6: Eğer ihtiyacı olan öğrenciler varsa farklı eşeysiz üreme çeşitlerinin de-
                                     neylerini planlayarak etkinliği devam ettirebilir. Özetleme grafiklere dönüş-
                                     türülebilir,  zihin  haritası  hazırlanabilir,  kavram  karikatürleri  ile  sunulabilir.
                                     Hazırlanan grafiklerin uygun boyutlu çıktıları alınarak sınıfın uygun bir yerine
                                     asılabilir. Yapay zekâ araçları kullanılabilir, özetleme dijital ortama aktarı-
                                     labilir. Öğrencilere sunulacak içerikler ihtiyaç duyan öğrencilere kabartma
                                     harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazırlanabilir.
                                     ÜF1: Vejetatif üreme deneylerini tamamlayan öğrenciler eşeysiz üremenin
                                     diğer çeşitleri ve oluşan yeni bireylerin ata bireylere fenotipik ve genotipik
                                     benzerliğini değerlendirirken sözlü değerlendirme yapabilirler. Sonuçlar et-
                                     kileşimli tahtaya yansıtılabilir, yazılı olarak afiş ve poster olarak sunulabilir,
                                     web 2.0 araçları kullanılarak hazırlanan içerik dijital ortamda sergilenebilir.
                                     Gözlem sonuçlarının bulunduğu ve öğrenci tarafından çekilen fotoğraflar sı-
         Ürün
                                     nıf panosunda sergilenebilir, dijital ortamda sergilenebilir.
                                     ÜF2: Öz değerlendirme formu yazı puntoları büyütülebilir,  dijital ortamda
                                     hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Forma yapılacak işaretleme-
                                     ler dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir. Öz değerlendirme yerine
                                     akran  değerlendirmesi  yapılabilir  ya  da  öğrencilerin  uyum  içinde  çalışma,
                                     sorumluluk alma, sorumluklarını yerine getirme, işbirlikçi çalışma vb. gibi be-
                                     cerileri öğretmen tarafından da değerlendirilebilir.
                                     FÖOD1: Öğretmen deney merkezi kurarken laboratuvar ortamında bitki ge-
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     lişimine uygun (ışık, ısı vb.) ortamı ayarlayarak sabit bir alan kullanabilece-
         Düzenlemeleri               ği gibi, sınıfın uygun bir köşesinde bitki gelişimine uygun (ışık, ısı vb.) ortamı
                                     ayarlayabilir.


                                                                                                         179
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184