Page 179 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 179
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF2: Öğrencilere izletilecek videoya alt yazı eklenebilir, öğrenci ihtiyacına
göre video oynatma hızı ayarlanabilir, video izletmek yerine vejetatif üreme
türleri ile ilgili aşamaların görselleri ile hazırlanmış poster, afiş, albüm vb.
inceletilebilir, dijital ortamda hazırlanmış veya farklı web 2.0 araçları kulla-
narak hazırlanmış sunu yapılabilir. Vejetatif üreme ile ilgili sorular etkileşimli
tahtada yazı puntoları büyütülerek paylaşılabilir, dijital ortamda seslendiri-
lebilir. Sorular yazılı kartlar şeklinde hazırlanabilir. Kartlar yazı puntosu bü-
yütülerek, zıtlıklar oluşturularak, kabartma harflerle desteklenebilir.
SF3: Öğrencilere izletilecek videoya alt yazı eklenebilir, öğrenci ihtiyacına
göre video oynatma hızı ayarlanabilir, video izletmek yerine vejetatif üreme
türleri ile ilgili aşamaların görselleri ile hazırlanmış poster, afiş, albüm vb. in-
celetilebilir, dijital ortamda hazırlanmış veya farklı web 2.0 araçları kullana-
rak hazırlanmış sunu yapılabilir.
Süreç SF4: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
rilebilir, öğretmen tarafından sözel olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme
yapılabilir. Öğrenci ihtiyacına göre küçük gruplar oluşturulabilir.
SF5: Öğrenciler vejetatif üreme deneyleri yapmak yerine sanal ortamda si-
mülasyon üzerinden deney düzeneğini kurgulayarak gözlemler yapabilirler.
Öğretmen vejetatif üreme ile ilgili yapılmış çalışmaların yer aldığı makale ve
tezlerin yöntem bölümlerinde yapılan uygulamaları paylaşabilir. Vejetatif
üreme basamaklarının anlatıldığı videolar izletilebilir. Video ile kayıt altına
alınmış deney videoları izletilebilir.
SF6: Eğer ihtiyacı olan öğrenciler varsa farklı eşeysiz üreme çeşitlerinin de-
neylerini planlayarak etkinliği devam ettirebilir. Özetleme grafiklere dönüş-
türülebilir, zihin haritası hazırlanabilir, kavram karikatürleri ile sunulabilir.
Hazırlanan grafiklerin uygun boyutlu çıktıları alınarak sınıfın uygun bir yerine
asılabilir. Yapay zekâ araçları kullanılabilir, özetleme dijital ortama aktarı-
labilir. Öğrencilere sunulacak içerikler ihtiyaç duyan öğrencilere kabartma
harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazırlanabilir.
ÜF1: Vejetatif üreme deneylerini tamamlayan öğrenciler eşeysiz üremenin
diğer çeşitleri ve oluşan yeni bireylerin ata bireylere fenotipik ve genotipik
benzerliğini değerlendirirken sözlü değerlendirme yapabilirler. Sonuçlar et-
kileşimli tahtaya yansıtılabilir, yazılı olarak afiş ve poster olarak sunulabilir,
web 2.0 araçları kullanılarak hazırlanan içerik dijital ortamda sergilenebilir.
Gözlem sonuçlarının bulunduğu ve öğrenci tarafından çekilen fotoğraflar sı-
Ürün
nıf panosunda sergilenebilir, dijital ortamda sergilenebilir.
ÜF2: Öz değerlendirme formu yazı puntoları büyütülebilir, dijital ortamda
hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Forma yapılacak işaretleme-
ler dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir. Öz değerlendirme yerine
akran değerlendirmesi yapılabilir ya da öğrencilerin uyum içinde çalışma,
sorumluluk alma, sorumluklarını yerine getirme, işbirlikçi çalışma vb. gibi be-
cerileri öğretmen tarafından da değerlendirilebilir.
FÖOD1: Öğretmen deney merkezi kurarken laboratuvar ortamında bitki ge-
Fiziksel Öğrenme Ortamı lişimine uygun (ışık, ısı vb.) ortamı ayarlayarak sabit bir alan kullanabilece-
Düzenlemeleri ği gibi, sınıfın uygun bir köşesinde bitki gelişimine uygun (ışık, ısı vb.) ortamı
ayarlayabilir.
179