Page 178 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 178

Biyoloji

        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



           ETKİNLİK 25


        TEMA: ÜREME
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.12.1.6. Eşeysiz üreme çeşitleriyle ilgili deney yapabilme

                                     a) Eşeysiz üreme çeşidi olan vejetatif üremeyle ilgili deney tasarlar.
         Basamaklandırılmış Bilgi
         Birimleri                   b) Tasarladığı deneyden elde ettiği sonuçların analizini yapar ve bu sonuçları
                                     diğer eşeysiz üreme çeşitlerini açıklamak için kullanır.

         Ön Koşul Beceriler/Temel    Öğrencilerin üreme ve gelişmeyi 6. sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri
         Kabuller                    kabul edilmektedir.

                                     Öğrenciler eşeysiz üreme çeşidi olan vejetatif üremeyi anlamada güçlük ya-
                                     şayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci          Öğrenciler vejetatif üremenin esaslarını anlamada güçlük yaşayabilir.
         İhtiyaçları                 Öğrenciler vejetatif üremede mitoz bölünmenin rolünü anlamada güçlük ya-
                                     şayabilir.
                                     Öğrenciler eşeysiz üreme çeşitlerini anlamada güçlük yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Gözlem formu dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, etki-
                                     leşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için bireysel
                                     olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına dikkat
                                     ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğrencilerin dijital or-
                                     tamda doldurmaları sağlanabilir, form doldurulurken ihtiyacı olan öğrenci-
                                     lere fazladan süre verilebilir.
                                     İF2:  Vejetatif üreme deneyleri için deney malzemeleri öğrenci ihtiyaçlarına
                                     uygun olarak farklı bitki örneklerinden oluşabilir. Bıçak veya kesici aletlerle
         İçerik                      kesilmesi  gereken  bitki  kısımları  öncesinde  kesilerek  masalara  konulabilir.
                                     Bitki örneklerinin birebir aynısının bulunmadığı durumlarda alternatif bitki
                                     örnekleri ile öğrencilerin deneyi yapmaları sağlanabilir.
                                     İF3: Öz değerlendirme formu, dijital ortamda sesli betimlemelerle destek-
                                     lenebilir, etkileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler
                                     için bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıt-
                                     lığına dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğrenci-
                                     lerin dijital ortamda doldurmaları sağlanabilir, form doldurulurken ihtiyacı
                                     olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.


                                     SF1:  Öğretmen  derse  giriş  yaparken  konu  ile  ilgili  aşamaların  görselleri  ile
                                     hazırlanmış poster, afiş, albüm vb. inceletilebilir, dijital ortamda hazırlanmış
         Süreç                       sunu izletilebilir, demonstrasyon yapılabilir, konu ile ilgili bilgileri yazılı olarak
                                     verebilir,  yazılı  materyal  kabartma  harfler  kullanılarak  hazırlanabilir,  dijital
                                     ortamda seslendirilebilir, farklı web 2.0 araçları kullanarak sunu hazırlanabilir.



    178
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183