Page 178 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 178
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 25
TEMA: ÜREME
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY.12.1.6. Eşeysiz üreme çeşitleriyle ilgili deney yapabilme
a) Eşeysiz üreme çeşidi olan vejetatif üremeyle ilgili deney tasarlar.
Basamaklandırılmış Bilgi
Birimleri b) Tasarladığı deneyden elde ettiği sonuçların analizini yapar ve bu sonuçları
diğer eşeysiz üreme çeşitlerini açıklamak için kullanır.
Ön Koşul Beceriler/Temel Öğrencilerin üreme ve gelişmeyi 6. sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri
Kabuller kabul edilmektedir.
Öğrenciler eşeysiz üreme çeşidi olan vejetatif üremeyi anlamada güçlük ya-
şayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler vejetatif üremenin esaslarını anlamada güçlük yaşayabilir.
İhtiyaçları Öğrenciler vejetatif üremede mitoz bölünmenin rolünü anlamada güçlük ya-
şayabilir.
Öğrenciler eşeysiz üreme çeşitlerini anlamada güçlük yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Gözlem formu dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, etki-
leşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için bireysel
olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına dikkat
ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğrencilerin dijital or-
tamda doldurmaları sağlanabilir, form doldurulurken ihtiyacı olan öğrenci-
lere fazladan süre verilebilir.
İF2: Vejetatif üreme deneyleri için deney malzemeleri öğrenci ihtiyaçlarına
uygun olarak farklı bitki örneklerinden oluşabilir. Bıçak veya kesici aletlerle
İçerik kesilmesi gereken bitki kısımları öncesinde kesilerek masalara konulabilir.
Bitki örneklerinin birebir aynısının bulunmadığı durumlarda alternatif bitki
örnekleri ile öğrencilerin deneyi yapmaları sağlanabilir.
İF3: Öz değerlendirme formu, dijital ortamda sesli betimlemelerle destek-
lenebilir, etkileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler
için bireysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıt-
lığına dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğrenci-
lerin dijital ortamda doldurmaları sağlanabilir, form doldurulurken ihtiyacı
olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.
SF1: Öğretmen derse giriş yaparken konu ile ilgili aşamaların görselleri ile
hazırlanmış poster, afiş, albüm vb. inceletilebilir, dijital ortamda hazırlanmış
Süreç sunu izletilebilir, demonstrasyon yapılabilir, konu ile ilgili bilgileri yazılı olarak
verebilir, yazılı materyal kabartma harfler kullanılarak hazırlanabilir, dijital
ortamda seslendirilebilir, farklı web 2.0 araçları kullanarak sunu hazırlanabilir.
178