Page 175 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 175
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Biz Ayrılamayız
Konu Kromozomlarda ayrılmama
Kromozomlarda ayrılmama ile ilgili neden-sonuç örüntüleri oluşturularak
bütüncül bakış açısı sağlama
Öğrenme Hedefleri Oluşturduğu örüntülerden yola çıkarak kromozomlardaki ayrılmamanın ola-
sı sonuçlarını tahmin edebilme ve sonuçlarıyla ilgili genel kanılara varabilme
yetkinliğine ulaştırma
Çalışma yaprağı için kâğıt ve kalemler, farklı renkte kartonlar, yapıştırıcı, ma-
kas, oyun hamuru, tebeşir vb. malzemeler, aynı renkte bir çift oluşturabilecek
Materyaller
kumaş parçaları ya da etkinliğe katılacak öğrenci sayısı kadar birer çift oluş-
turabilecek şekilde aynı renkte tişörtler, kumaş boyası ve fırça
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte araştırma yapma-bilgi toplama, soru-cevap, düz anlatım, çalışma
yaprağı, eğitsel oyun, haritalandırma yöntemleri kullanılacaktır.
Araştırma Yapma-Bilgi Toplama: Öğrenciler kromozomlardaki ayrılmama
olaylarını farklı kaynaklardan araştırarak bilgi toplarlar. Böylece konuyu öğ-
renmeye başlarlar.
Soru-Cevap: Öğrencilerin araştırdıkları bilgileri birbirleri ile soru cevap şek-
linde tartışmaları istenir. Böylece konu hakkındaki bilgilerini birbirleri ile pay-
laşmış olurlar ve konuyu öğrenmeye başlarlar.
Düz Anlatım: Öğretmen öğrencilerin soru-cevap etkinliği sonrası ortaya çı-
kan bilgileri dikkate alarak kromozomlarda ayrılmama olayının nasıl gerçek-
Etkinlik Açıklaması
leştiğini ve ne gibi sonuçlar ortaya koyduğunu özetler. Böylece konu hakkın-
da öğrencileri bilgilendirmiş olur.
Çalışma Yaprağı: Kromozomlarda ayrılmama süreçleri ile ilgili bilgileri içe-
ren çalışma yaprağı hazırlanarak öğrencilerin konu ile ilgili bilgileri kavrama-
ları sağlanır.
Eğitsel Oyun: Öğretmen kromozomlarda ayrılmamayı anlatan bir oyunu öğ-
rencilere oynatarak çocukları güdüler.
Haritalandırma: Oyundan sonra kromozomların normal ve ayrılmamış hâl-
lerinin karyotip haritası hazırlanıp üzerinde açıklamalar yapılarak bilgilerin
kalıcılığı ve bellekte organize olması sağlanır.
Öğretmen öğrencilerine kromozomlarda ayrılmama konusunu işleyecekleri-
ni söyleyerek derse giriş yapar.
Sınıfın bir köşesine öğrencilerin kromozomlarda ayrılmama konusu ile ilgili
araştırma yaparken kullanacakları ders kitabı, kaynak kitaplar, dergiler, EBA
Uygulama Aşamaları ve OGM Materyal sitesi gibi eğitsel içeriklere ulaşabilecekleri bir bilgisayar
yerleştirir (İF1). Ardından öğrencilerin kromozomlarda ayrılmama konusuy-
la ilgili araştırma yapmalarını ister (SF1). Öğrencilerin araştırmaları için 20
dakika süre verilir. Öğrencilerden elde ettikleri bilgilerden sorular hazırlaya-
rak birbirlerine sormaları istenerek soru cevap etkinliği gerçekleştirilir.
175