Page 175 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 175

Biyoloji

                                        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Biz Ayrılamayız
         Konu                        Kromozomlarda ayrılmama

                                     Kromozomlarda  ayrılmama  ile  ilgili  neden-sonuç  örüntüleri  oluşturularak
                                     bütüncül bakış açısı sağlama
         Öğrenme Hedefleri           Oluşturduğu örüntülerden yola çıkarak kromozomlardaki ayrılmamanın ola-
                                     sı sonuçlarını tahmin edebilme ve sonuçlarıyla ilgili genel kanılara varabilme
                                     yetkinliğine ulaştırma
                                     Çalışma yaprağı için kâğıt ve kalemler, farklı renkte kartonlar, yapıştırıcı, ma-
                                     kas, oyun hamuru, tebeşir vb. malzemeler, aynı renkte bir çift oluşturabilecek
         Materyaller
                                     kumaş parçaları ya da etkinliğe katılacak öğrenci sayısı kadar birer çift oluş-
                                     turabilecek şekilde aynı renkte tişörtler, kumaş boyası ve fırça

         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte araştırma yapma-bilgi toplama, soru-cevap, düz anlatım, çalışma
                                     yaprağı, eğitsel oyun,  haritalandırma yöntemleri kullanılacaktır.
                                     Araştırma Yapma-Bilgi Toplama: Öğrenciler kromozomlardaki ayrılmama
                                     olaylarını farklı kaynaklardan araştırarak bilgi toplarlar. Böylece konuyu öğ-
                                     renmeye başlarlar.
                                     Soru-Cevap: Öğrencilerin araştırdıkları bilgileri birbirleri ile soru cevap şek-
                                     linde tartışmaları istenir. Böylece konu hakkındaki bilgilerini birbirleri ile pay-
                                     laşmış olurlar ve konuyu öğrenmeye başlarlar.

                                     Düz Anlatım: Öğretmen öğrencilerin soru-cevap etkinliği sonrası ortaya çı-
                                     kan bilgileri dikkate alarak kromozomlarda ayrılmama olayının nasıl gerçek-
         Etkinlik Açıklaması
                                     leştiğini ve ne gibi sonuçlar ortaya koyduğunu özetler. Böylece konu hakkın-
                                     da öğrencileri bilgilendirmiş olur.

                                     Çalışma Yaprağı: Kromozomlarda ayrılmama süreçleri ile ilgili bilgileri içe-
                                     ren çalışma yaprağı hazırlanarak öğrencilerin konu ile ilgili bilgileri kavrama-
                                     ları sağlanır.
                                     Eğitsel Oyun: Öğretmen kromozomlarda ayrılmamayı anlatan bir oyunu öğ-
                                     rencilere oynatarak çocukları güdüler.
                                     Haritalandırma: Oyundan sonra kromozomların normal ve ayrılmamış hâl-
                                     lerinin karyotip haritası hazırlanıp üzerinde açıklamalar yapılarak bilgilerin
                                     kalıcılığı ve bellekte organize olması sağlanır.
                                     Öğretmen öğrencilerine kromozomlarda ayrılmama konusunu işleyecekleri-
                                     ni söyleyerek derse giriş yapar.
                                     Sınıfın bir köşesine öğrencilerin kromozomlarda ayrılmama konusu ile ilgili
                                     araştırma yaparken kullanacakları ders kitabı, kaynak kitaplar, dergiler, EBA
         Uygulama Aşamaları          ve OGM Materyal sitesi gibi eğitsel içeriklere ulaşabilecekleri bir bilgisayar
                                     yerleştirir (İF1). Ardından öğrencilerin kromozomlarda ayrılmama konusuy-
                                     la ilgili araştırma yapmalarını ister (SF1).  Öğrencilerin araştırmaları için 20
                                     dakika süre verilir. Öğrencilerden elde ettikleri bilgilerden sorular hazırlaya-
                                     rak birbirlerine sormaları istenerek soru cevap etkinliği gerçekleştirilir.


                                                                                                         175
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180