Page 180 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 180
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Eşeysiz Üreme
Konu Eşeysiz üreme
Eşeysiz üremeyi anlama
Eşeysiz üreme çeşidi olan vejetatif üremeyi anlama
Öğrenme Hedefleri Vejetatif üreme ile ilgili deney tasarlayabilme
Vejetatif üremeyle ilgili tasarladığı deney sonuçlarını yorumlama ve analiz etme
Deney sonuçlarından yararlanarak eşeysiz üreme çeşitlerini öğrenme
Bitki örnekleri, 12. Sınıf biyoloji ders kitabı, eşeysiz üreme ile ilgili görseller,
Materyaller
konu ile ilgili videolar, animasyonlar
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte güdüleme, video izleme, soru-cevap, araştırma, deney hazırla-
ma, gözlem-kayıt yapma, istasyon tekniği, özetleme, kontrol listesi, öz de-
ğerlendirme formu, seçim panosu yöntemleri kullanılacaktır.
Güdüleme: Öğretmenin konuya dikkat çekmek amacıyla bitki örneklerini öğ-
rencilere göstererek tahminlerde bulunmalarını ister. Böylece öğrenciler bu
bitkilerin yeni bitkilere dönüşebileceğini öngörmüş olurlar.
Video İzleme: Öğretmen, OGM Materyal veya farklı bilimsel kaynaklardan
öğrencilere dijital içerikler izletilmesiyle öğrencilerin konuyu öğrenmelerine
yardımcı olur.
Soru-Cevap: Öğrencilere eşeysiz üreme nedir? Eşeysiz üreme yöntemleri ne-
lerdir? gibi sorular sorularak araştırmaları istenir. Böylece öğrenciler konuyu
araştırarak bilgi toplamaya başlarlar.
Araştırma: Öğrencilerin seçtikleri bitki çeşidini vejetatif üremeyle nasıl ço-
ğaltabileceklerini araştırmaları istenir. Böylece öğrencilerin bitkinin farklı kı-
sımlarından alınan dokular kullanılarak eşeysiz üremeyle çoğaltabilecekleri
bilgisini kavramaları sağlanır.
Etkinlik Açıklaması Deney Hazırlama: Öğrenciler seçtikleri bitki örneğini vejetatif yolla üretebil-
mek için gerekli deney düzeneğini hazırlar ve üremeye bırakırlar.
Gözlem-Kayıt Yapma: Hazırlanan deney düzeneğini gün gün gözlemleyerek
elde ettikleri sonuçları kaydederler. Bu sayede bitkinin vejetatif yolla üretebi-
leceğini öğrenmiş olurlar.
İstasyon Tekniği: Öğrenciler çeşitli deneyler tasarlayarak bitkilerin farklı kı-
sımlarını kullanıp çoğaltmayı denerler.
Özetleme: Öğretmen etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması
amacıyla eşeysiz üreme ile ilgili bilgileri yazar. Oluşturulan bilgi kartları ya
da sunular sınıfta herkes tarafından görülebilecek bir noktada sergilenir.
Kontrol Listesi: Öğretmen öğrencilere kontrol listesi dağıtarak kendi öğren-
me çıktılarına ulaşmalarını sağlar.
Öz Değerlendirme Formu: Öğrenciler öz değerlendirme formunu doldurur.
Bu şekilde kendi süreçlerine hâkim olurlar.
Seçim Panosu: Öğretmen sınıfın uygun bir yerine bir pano asar. Panoya üze-
rinde eşeyli üreme ve eşeysiz üreme yazan iki kâğıt asar. Öğrenciler seçtikleri
konunun altına isimlerini yazarak kendi çalışmalarını özelleştirmiş olurlar.
180