Page 180 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 180

Biyoloji

        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Eşeysiz Üreme
         Konu                        Eşeysiz üreme
                                     Eşeysiz üremeyi anlama
                                     Eşeysiz üreme çeşidi olan vejetatif üremeyi anlama
         Öğrenme Hedefleri           Vejetatif üreme ile ilgili deney tasarlayabilme
                                     Vejetatif üremeyle ilgili tasarladığı deney sonuçlarını yorumlama ve analiz etme
                                     Deney sonuçlarından yararlanarak eşeysiz üreme çeşitlerini öğrenme
                                     Bitki örnekleri, 12. Sınıf biyoloji ders kitabı, eşeysiz üreme ile ilgili görseller,
         Materyaller
                                     konu ile ilgili videolar, animasyonlar
         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte güdüleme, video izleme, soru-cevap, araştırma, deney hazırla-
                                     ma, gözlem-kayıt yapma, istasyon tekniği, özetleme, kontrol listesi, öz de-
                                     ğerlendirme formu, seçim panosu yöntemleri kullanılacaktır.
                                     Güdüleme: Öğretmenin konuya dikkat çekmek amacıyla bitki örneklerini öğ-
                                     rencilere göstererek tahminlerde bulunmalarını ister. Böylece öğrenciler bu
                                     bitkilerin yeni bitkilere dönüşebileceğini öngörmüş olurlar.
                                     Video İzleme: Öğretmen, OGM Materyal veya farklı bilimsel kaynaklardan
                                     öğrencilere dijital içerikler izletilmesiyle öğrencilerin konuyu öğrenmelerine
                                     yardımcı olur.
                                     Soru-Cevap: Öğrencilere eşeysiz üreme nedir? Eşeysiz üreme yöntemleri ne-
                                     lerdir? gibi sorular sorularak araştırmaları istenir. Böylece öğrenciler konuyu
                                     araştırarak bilgi toplamaya başlarlar.
                                     Araştırma: Öğrencilerin seçtikleri bitki çeşidini vejetatif üremeyle nasıl ço-
                                     ğaltabileceklerini araştırmaları istenir. Böylece öğrencilerin bitkinin farklı kı-
                                     sımlarından alınan dokular kullanılarak eşeysiz üremeyle çoğaltabilecekleri
                                     bilgisini kavramaları sağlanır.
         Etkinlik Açıklaması         Deney Hazırlama: Öğrenciler seçtikleri bitki örneğini vejetatif yolla üretebil-
                                     mek için gerekli deney düzeneğini hazırlar ve üremeye bırakırlar.
                                     Gözlem-Kayıt Yapma: Hazırlanan deney düzeneğini gün gün gözlemleyerek
                                     elde ettikleri sonuçları kaydederler. Bu sayede bitkinin vejetatif yolla üretebi-
                                     leceğini öğrenmiş olurlar.
                                     İstasyon Tekniği: Öğrenciler çeşitli deneyler tasarlayarak bitkilerin farklı kı-
                                     sımlarını kullanıp çoğaltmayı denerler.
                                     Özetleme:  Öğretmen  etkinlik  bittikten  sonra  bilgilerin  daha  kalıcı  olması
                                     amacıyla eşeysiz üreme ile ilgili bilgileri yazar. Oluşturulan bilgi kartları ya
                                     da sunular sınıfta herkes tarafından görülebilecek bir noktada sergilenir.
                                     Kontrol Listesi: Öğretmen öğrencilere kontrol listesi dağıtarak kendi öğren-
                                     me çıktılarına ulaşmalarını sağlar.
                                     Öz Değerlendirme Formu: Öğrenciler öz değerlendirme formunu doldurur.
                                     Bu şekilde kendi süreçlerine hâkim olurlar.
                                     Seçim Panosu: Öğretmen sınıfın uygun bir yerine bir pano asar. Panoya üze-
                                     rinde eşeyli üreme ve eşeysiz üreme yazan iki kâğıt asar. Öğrenciler seçtikleri
                                     konunun altına isimlerini yazarak kendi çalışmalarını özelleştirmiş olurlar.


    180
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185