Page 185 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 185
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen konu ile ilgili aşamaların görselleri ile hazırlanmış poster,
afiş, albüm vb. inceletilebilir, dijital ortamda hazırlanmış sunu izletilebilir, de-
monstrasyon yapılabilir, etkileşimli tahtada izletilecek video ve animasyonlar
betimlenebilir, dijital ortamda seslendirilebilir, alt yazı eklenebilir, video hızı
öğrenci ihtiyacına göre ayarlanabilir. Zihin haritası yazı puntosu büyütüle-
rek öğrencilerle paylaşılabilir, kabartma harflerle yazılabilir, dijital ortamda
seslendirilerek paylaşılabilir. Üreme ile ilgili sorular etkileşimli tahtada yazı
puntoları büyütülerek paylaşılabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Sorular
yazılı kartlar şeklinde hazırlanabilir. Kartlar yazı puntosu büyütülerek, zıtlık-
lar oluşturularak, kabartma harflerle desteklenebilir.
SF2: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
rilebilir, küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel
olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir.
Süreç
SF3: Burada her öğrencinin ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğret-
men rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller, vide-
olar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böylelikle birçok
kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrencilere öğrenme
profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır kaynaklar sunulabilir.
SF4: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, zihin haritası hazırlanabilir, kavram
karikatürleri ile sunulabilir. Hazırlanan grafiklerin uygun boyutlu çıktıları alı-
narak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zekâ araçları kullanılabilir, özet-
leme dijital ortama aktarılabilir. Öğrencilere sunulacak içerikler ihtiyaç duyan
öğrencilere kabartma harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazırlanabilir.
SF5: Tanılayıcı dallanmış ağaç modelinin doğru çıkışını beyin fırtınası ile tar-
tışmak yerine, ders süresince elde ettiği bilgiler ve yaptığı gözlemler ışığında
yazılı sunum hazırlayabilir, sunum hazırlarken web 2.0 araçlarından yararla-
nabilir, sunumunu dijital ortamda paylaşabilir.
ÜF1: Öğrenci çektiği kavram kartını anlatırken dramatizasyon yapabileceği
gibi şarkılı anlatım (müzikal) kullanabilir, etkileşimli tahtadan yasaklı kelime-
leri içermeyen görseller kullanarak anlatabilir, çeşitli dijital ve yazılı kaynak-
lardan bulunmuş kavrama yönelik haberleri kullanabilir.
ÜF2: Sunum metni yerine elde ettikleri bilgiler ve görsellerden oluşan veriler
ile afiş, broşür vb. hazırlayabilirler, hazırladıkları içerikleri dijital platformda
paylaşabilirler, Sunum metnini kabartma harflerle hazırlayabilirler, farklı
Ürün
web 2.0 araçları ile sunularını hazırlayabilirler.
ÜF3: Çalışma yaprağı yazı puntoları büyütülerek, dijital ortamda hazırlanabi-
lir, dijital ortamda seslendirilebilir. Değerlendirme formuna yapılacak işaretle-
meler dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir. Çalışma yaprağı yerine
kontrol listeleri, yapılandırılmış grid, infografik gibi araçlar kullanılabilir.
ÜF4:Tanılayıcı dallanmış ağaç yazı puntoları büyütülerek, dijital ortamda
hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Değerlendirme formuna yapı-
lacak işaretlemeler dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir.
Fiziksel Öğrenme Ortamı
Düzenlemeleri
185