Page 185 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 185

Biyoloji

                                        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     SF1:  Öğretmen  konu  ile  ilgili  aşamaların  görselleri  ile  hazırlanmış  poster,
                                     afiş, albüm vb. inceletilebilir, dijital ortamda hazırlanmış sunu izletilebilir, de-
                                     monstrasyon yapılabilir, etkileşimli tahtada izletilecek video ve animasyonlar
                                     betimlenebilir, dijital ortamda seslendirilebilir, alt yazı eklenebilir, video hızı
                                     öğrenci ihtiyacına göre ayarlanabilir. Zihin haritası yazı puntosu büyütüle-
                                     rek öğrencilerle paylaşılabilir, kabartma harflerle yazılabilir, dijital ortamda
                                     seslendirilerek paylaşılabilir. Üreme ile ilgili sorular etkileşimli tahtada yazı
                                     puntoları büyütülerek paylaşılabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Sorular
                                     yazılı kartlar şeklinde hazırlanabilir. Kartlar yazı puntosu büyütülerek, zıtlık-
                                     lar oluşturularak, kabartma harflerle desteklenebilir.
                                     SF2: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
                                     rilebilir, küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel
                                     olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir.
         Süreç
                                     SF3: Burada her öğrencinin ilgileri ve öğrenme stilleri doğrultusunda ve öğret-
                                     men rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Braille basılı materyaller, vide-
                                     olar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmaları sağlanabilir. Böylelikle birçok
                                     kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte ihtiyaç duyan öğrencilere öğrenme
                                     profilleri doğrultusunda öğretmen tarafından hazır kaynaklar sunulabilir.
                                     SF4: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, zihin haritası hazırlanabilir, kavram
                                     karikatürleri ile sunulabilir. Hazırlanan grafiklerin uygun boyutlu çıktıları alı-
                                     narak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zekâ araçları kullanılabilir, özet-
                                     leme dijital ortama aktarılabilir. Öğrencilere sunulacak içerikler ihtiyaç duyan
                                     öğrencilere kabartma harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazırlanabilir.
                                     SF5: Tanılayıcı dallanmış ağaç modelinin doğru çıkışını  beyin fırtınası ile tar-
                                     tışmak yerine, ders süresince elde ettiği bilgiler ve yaptığı gözlemler ışığında
                                     yazılı sunum hazırlayabilir, sunum hazırlarken web 2.0 araçlarından yararla-
                                     nabilir, sunumunu dijital ortamda paylaşabilir.
                                     ÜF1: Öğrenci çektiği kavram kartını anlatırken dramatizasyon yapabileceği
                                     gibi şarkılı anlatım (müzikal) kullanabilir, etkileşimli tahtadan yasaklı kelime-
                                     leri içermeyen görseller kullanarak anlatabilir, çeşitli dijital ve yazılı kaynak-
                                     lardan bulunmuş kavrama yönelik haberleri kullanabilir.

                                     ÜF2: Sunum metni yerine elde ettikleri bilgiler ve görsellerden oluşan veriler
                                     ile afiş, broşür vb. hazırlayabilirler, hazırladıkları içerikleri dijital platformda
                                     paylaşabilirler,  Sunum  metnini  kabartma  harflerle  hazırlayabilirler,  farklı
         Ürün
                                     web 2.0 araçları ile sunularını hazırlayabilirler.
                                     ÜF3: Çalışma yaprağı yazı puntoları büyütülerek,  dijital ortamda hazırlanabi-
                                     lir, dijital ortamda seslendirilebilir. Değerlendirme formuna yapılacak işaretle-
                                     meler dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir. Çalışma yaprağı yerine
                                     kontrol listeleri, yapılandırılmış grid, infografik gibi araçlar kullanılabilir.
                                     ÜF4:Tanılayıcı dallanmış ağaç yazı puntoları büyütülerek,  dijital ortamda
                                     hazırlanabilir, dijital ortamda seslendirilebilir. Değerlendirme formuna yapı-
                                     lacak işaretlemeler dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir.


         Fiziksel Öğrenme Ortamı
         Düzenlemeleri


                                                                                                         185
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190