Page 183 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 183
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen hazırladığı kontrol listesini öğrencilere dağıtır, verilen süre içeri-
sinde öğrenciler bu sorulara cevap verirler (İF3). Daha sonra bu kontrol lis-
tesini tahtaya çizer ve bu soruların doğru cevaplarını gerekçeleriyle açıklar.
Öğrenciler cevaplarının doğru olup olmadığını öz değerlendirme formuna
işlerler (ÜF2).
Örnek öz değerlendirme formu aşağıdaki gibidir.
Öz Değerlendirme Formu
Adı ve Soyadı: Tarih:
Sınıfı:
No:
Bu çalışmada neler yaptım?
Değerlendirme ...............................................................................................................................
Bu çalışmadan neler öğrendim?
...............................................................................................................................
Bu çalışmada başarılı olduğum basamaklar?
...............................................................................................................................
Bu çalışmada en çok zorlandığım basamaklar?
...............................................................................................................................
Bu çalışmayı tekrar yapsaydım şu şekilde yapardım:
...............................................................................................................................
Öğrencilerin kendi öğrenme çıktılarına hakim olması sağlanarak, vejetatif
üremenin önemi hakkında vurgu yapılarak ders bitirilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
turma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
Kullanılan Evrensel Tasarım
Ögeleri • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, etki-
leşimli tahta, interaktif uygulamalar vb.)
• Öğrenme materyallerinin öğrenci ihtiyaçlarına göre kabartma harflerle/
puntosu büyük harflerle/zıtlıklar oluşturma/sesli betimlemeler şeklinde
hazırlanmaları
• Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
• Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
• Sınıflardaki öğrencilerin etkileşimli tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını
sağlama
183