Page 183 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 183

Biyoloji

                                        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğretmen hazırladığı kontrol listesini öğrencilere dağıtır, verilen süre içeri-
                                     sinde öğrenciler bu sorulara cevap verirler (İF3). Daha sonra bu kontrol lis-
                                     tesini tahtaya çizer ve bu soruların doğru cevaplarını gerekçeleriyle açıklar.
                                     Öğrenciler  cevaplarının  doğru  olup  olmadığını  öz  değerlendirme  formuna
                                     işlerler (ÜF2).

                                     Örnek öz değerlendirme formu aşağıdaki gibidir.
                                                           Öz Değerlendirme Formu

                                     Adı ve Soyadı:                                    Tarih:
                                     Sınıfı:
                                     No:
                                     Bu çalışmada neler yaptım?
         Değerlendirme               ...............................................................................................................................

                                     Bu çalışmadan neler öğrendim?
                                     ...............................................................................................................................
                                     Bu çalışmada başarılı olduğum basamaklar?
                                     ...............................................................................................................................

                                     Bu çalışmada en çok zorlandığım basamaklar?
                                     ...............................................................................................................................
                                     Bu çalışmayı tekrar yapsaydım şu şekilde yapardım:
                                     ...............................................................................................................................
                                     Öğrencilerin  kendi  öğrenme  çıktılarına  hakim  olması  sağlanarak,  vejetatif
                                     üremenin önemi hakkında vurgu yapılarak ders bitirilir.


                                     Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                        • Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
                                       turma
                                        • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alterna-
                                       tif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                        • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
                                       görsel vb.)
         Kullanılan Evrensel Tasarım
         Ögeleri                        • Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, etki-
                                       leşimli tahta, interaktif uygulamalar vb.)
                                        • Öğrenme  materyallerinin  öğrenci  ihtiyaçlarına  göre  kabartma  harflerle/
                                       puntosu  büyük  harflerle/zıtlıklar  oluşturma/sesli  betimlemeler  şeklinde
                                       hazırlanmaları
                                        • Bireysel çalışma yapacak öğrenciler için sessiz ortam seçenekleri sunma
                                        • Öğrencilere rahatlıkla erişebilecekleri pano/kart/tablolar sunma
                                        • Sınıflardaki öğrencilerin etkileşimli tahta/ekran okuyucu/tablete ulaşımını
                                       sağlama


                                                                                                         183
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188