Page 188 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 188
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• Oogenez-spermatogenez konularını dinleyicilerin ilgisini çekecek şekilde
sunma
• Öğrencilerin oogenez-spermatogenez konuları ile ilgili sorularına cevap
verebilme
• Verilen sürede sunuyu yapma
• Türkçeyi doğru ve düzgün konuşma
• Sunuda akıcı bir dil-beden dili ve etkileşim kullanımı
• Konu kapsamına hakim olma
Uygulama Aşamaları
Seçilmiş öğrencilerin anlatımından sonra öğretmen tarafından önceden ha-
zırlanmış üreme hücreleriyle ilgili kavramların ve tanımların yer aldığı çalış-
ma yaprağı öğrencilere dağıtılır (İF2).
Örnek çalışma yaprağı ekte verilmiştir.
Öğrencilere belirli bir süre verilir ve çalışma yaprağını doldurmaları istenir.
Öğrenciler kendilerine verilen sürede çalışma yaprağını doldururlar (ÜF3).
Öğretmen kendisi tarafından doldurulmuş çalışma yaprağını etkileşimli
tahtaya yansıtır. Öğrencilerden kendi çalışma yaprakları ile karşılaştırarak
gerekli yerleri düzeltmelerini ister. Öğretmen konuyu özetleyerek süreci ta-
mamlar (SF4).
Öğretmen dersin bu aşamasında ders öncesinde hazırlamış olduğu üreme
hücrelerinin karşılaştırılması ile ilgili bilgileri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç
görselini öğrenci sayısınca çoğaltır ve bu etkinlik kâğıtlarını dağıtır (İF3).
Tanılayıcı dallanmış ağaç görseli aşağıdaki gibidir.
D 1. Çıkış
4. Yumurta
hücreleri çok
2. Yumurta D hareketlidir. 2. Çıkış
hücreleri Y
homolog
kromozomları
D D 3. Çıkış
bir arada 5. Sperm hücreleri
bulundurur. Y baş, orta, kuyruk
Değerlendirme kısımlarından
oluşur.
Y 4. Çıkış
1. Üreme
hücreleri mitoz D
ile oluşur. 6. Yumurta 5. Çıkış
hücreleri bol
sitoplazma
bulundurur.
D Y 6. Çıkış
Y 3. Sperm
hücreleri 7. Dişi D 7. Çıkış
diploittir. üreme ana
hücresinden
Y dört yumurta
hücresi oluşur. Y 8. Çıkış
Doğru çıkış: 8. ÇIKIŞ
188