Page 192 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 192
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF2: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
rilebilir, küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel
olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir.
SF3: Sesli anlatım yerine çiçekli bitkilerde tozlaşmayı anlatan videolar, ani-
Süreç masyonlar izletilebilir, konuyu açıklayan poster, afişler gösterilebilir. Sesli be-
timlemeler, bilgi kartları hazırlanabilir, bilgi kartları Braille kullanılarak yazı-
labilir, dokunsallaştırılabilir.
SF4: Tozlaşma, döllenme, tohum ve meyve oluşumuyla ilgili videolar izleti-
lebilir, sesli betimlemeler yapılabilir, afiş, poster ve çalışma yaprakları veri-
lebilir, Braille ile kabartma yazılı kartlar oluşturulabilir, OGM Materyaldeki
konuyla ilgili içerikler gösterilebilir.
ÜF1: Gözlem formu yazı puntoları büyütülerek, dijital ortamda hazırlanabi-
lir, dijital ortamda seslendirilebilir. Değerlendirme formuna yapılacak işaret-
lemeler dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir. Çalışma yaprağı ye-
Ürün rine kontrol listeleri, yapılandırılmış grid, infografik gibi araçlar kullanılabilir.
ÜF2: Grid yazı puntoları büyütülerek, dijital ortamda hazırlanabilir, dijital
ortamda seslendirilebilir. Değerlendirme formuna yapılacak işaretlemeler
dijital ortamda yaptırılabilir, ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre verilebi-
lir, ses kaydı alınabilir. Grid yerine tanılayıcı dallanmış ağaç da kullanılabilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grup
Fiziksel Öğrenme Ortamı üyelerinin birbirlerini rahatça görebilecekleri bir ortam oluşturulabilir. Ça-
Düzenlemeleri
lışmayı bireysel tamamlamak isteyen öğrenciler için sessiz bir ortam sağla-
nabilir. Çalışma ortamına ve araştırma kaynaklarına erişimde fiziki sınırlılık
yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecekleri ortam sağlanabilir.
192