Page 192 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 192

Biyoloji

        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     SF2: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
                                     rilebilir, küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel
                                     olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir.
                                     SF3: Sesli anlatım yerine çiçekli bitkilerde tozlaşmayı anlatan videolar, ani-
         Süreç                       masyonlar izletilebilir, konuyu açıklayan poster, afişler gösterilebilir. Sesli be-
                                     timlemeler, bilgi kartları hazırlanabilir, bilgi kartları Braille kullanılarak yazı-
                                     labilir, dokunsallaştırılabilir.
                                     SF4: Tozlaşma, döllenme, tohum ve meyve oluşumuyla ilgili videolar izleti-
                                     lebilir, sesli betimlemeler yapılabilir, afiş, poster ve çalışma yaprakları veri-
                                     lebilir, Braille ile kabartma yazılı kartlar oluşturulabilir, OGM Materyaldeki
                                     konuyla ilgili içerikler gösterilebilir.

                                     ÜF1: Gözlem formu yazı puntoları büyütülerek,  dijital ortamda hazırlanabi-
                                     lir, dijital ortamda seslendirilebilir. Değerlendirme formuna yapılacak işaret-
                                     lemeler dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir. Çalışma yaprağı ye-
         Ürün                        rine kontrol listeleri, yapılandırılmış grid, infografik gibi araçlar kullanılabilir.

                                     ÜF2: Grid yazı puntoları büyütülerek,  dijital ortamda hazırlanabilir, dijital
                                     ortamda  seslendirilebilir.  Değerlendirme  formuna  yapılacak  işaretlemeler
                                     dijital ortamda yaptırılabilir, ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre verilebi-
                                     lir, ses kaydı alınabilir. Grid yerine tanılayıcı dallanmış ağaç da kullanılabilir.


                                     FÖOD1:  Öğretmen,  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
                                     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
                                     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir. Grup
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     üyelerinin  birbirlerini  rahatça  görebilecekleri  bir  ortam  oluşturulabilir.  Ça-
         Düzenlemeleri
                                     lışmayı bireysel tamamlamak isteyen öğrenciler için sessiz bir ortam sağla-
                                     nabilir. Çalışma ortamına ve araştırma kaynaklarına erişimde fiziki sınırlılık
                                     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecekleri ortam sağlanabilir.

































    192
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197