Page 191 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 191

Biyoloji

                                        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 27

        TEMA: ÜREME
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           BİY.12.1.11. Çiçeğin kısımları ve görevleriyle ilgili bilimsel gözlem yapabilme
                                     a) Tam çiçeğin kısımlarını tanımlar.
         Basamaklandırılmış Bilgi    b) Tam çiçeğin kısımları ile ilgili verileri toplar ve kaydeder.
         Birimleri
                                     c) Elde ettiği verileri bitkilerde tozlaşma, döllenme, tohum ve meyvenin olu-
                                     şumunu açıklamak için kullanır.

         Ön Koşul Beceriler/Temel    Öğrencilerin 7. sınıf fen bilimleri dersinde çiçekli bir bitki örneği üzerinde du-
         Kabuller                    rulduğu ve bitkilerde üremeyi öğrendikleri kabul edilmektedir.

                                     Öğrenciler tam çiçeğin kısımlarının neler olduğunu anlamada güçlük yaşa-
                                     yabilirler.
                                     Öğrenciler tam çiçeğin kısımlarının görevlerini anlamada güçlük yaşayabi-
         Tema Bazlı Öğrenci          lirler.
         İhtiyaçları
                                     Öğrenciler tozlaşmayı anlamada güçlük yaşayabilirler.

                                     Öğrenciler  tam  çiçeğin  kısımlarının  tozlaşma,  döllenme,  tohum  ve  meyve
                                     oluşumundaki rolünü anlamada güçlük yaşayabilirler.

                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1: Öğretmen öğrencilere sanal herbaryum turları yapılabilen site önerisin-
                                     de bulunabilir.  Öğretmen örnek olarak getirdiği bitki örneğine ihtiyaç duyan
                                     öğrencilerin dokunmalarına imkân sağlayabilir.

                                     İF2: Gözlem formu dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, etki-
                                     leşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için bireysel
                                     olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına dikkat
                                     ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir.
         İçerik
                                     İF3: Öğretmen çizdiği çiçek görselini betimleme yaparak açıklar, görselde
                                     zıtlıklar oluşturabilir, etkileşimli tahtadan yansıtabilir, şekilleri dijital ortam-
                                     da hazırlayabilir.
                                     İF4: Grid dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, etkileşimli tah-
                                     tada  puntoları  büyütülebilir,  ihtiyaç  duyan  öğrenciler  için  bireysel  olarak
                                     paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına dikkat ederek
                                     hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir.

                                     SF1: Öğrenciler çiçeğin kısımlarını demonstrasyon yolu ile, görsellerle des-
                                     teklenen afişlerle, etkileşimli tahtadan EBA içeriğini kullanarak tanımlayıp
         Süreç                       canlandırabilirler. Öğrencilere zihin haritası yaptırılabilir, poster hazırlatıla-
                                     bilir. Öğretmen öğrencilere soruları web 2.0 araçları ile yarışma düzenleye-
                                     rek sorabilir.








                                                                                                         191
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196