Page 191 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 191
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 27
TEMA: ÜREME
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları BİY.12.1.11. Çiçeğin kısımları ve görevleriyle ilgili bilimsel gözlem yapabilme
a) Tam çiçeğin kısımlarını tanımlar.
Basamaklandırılmış Bilgi b) Tam çiçeğin kısımları ile ilgili verileri toplar ve kaydeder.
Birimleri
c) Elde ettiği verileri bitkilerde tozlaşma, döllenme, tohum ve meyvenin olu-
şumunu açıklamak için kullanır.
Ön Koşul Beceriler/Temel Öğrencilerin 7. sınıf fen bilimleri dersinde çiçekli bir bitki örneği üzerinde du-
Kabuller rulduğu ve bitkilerde üremeyi öğrendikleri kabul edilmektedir.
Öğrenciler tam çiçeğin kısımlarının neler olduğunu anlamada güçlük yaşa-
yabilirler.
Öğrenciler tam çiçeğin kısımlarının görevlerini anlamada güçlük yaşayabi-
Tema Bazlı Öğrenci lirler.
İhtiyaçları
Öğrenciler tozlaşmayı anlamada güçlük yaşayabilirler.
Öğrenciler tam çiçeğin kısımlarının tozlaşma, döllenme, tohum ve meyve
oluşumundaki rolünü anlamada güçlük yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrencilere sanal herbaryum turları yapılabilen site önerisin-
de bulunabilir. Öğretmen örnek olarak getirdiği bitki örneğine ihtiyaç duyan
öğrencilerin dokunmalarına imkân sağlayabilir.
İF2: Gözlem formu dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, etki-
leşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için bireysel
olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına dikkat
ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir.
İçerik
İF3: Öğretmen çizdiği çiçek görselini betimleme yaparak açıklar, görselde
zıtlıklar oluşturabilir, etkileşimli tahtadan yansıtabilir, şekilleri dijital ortam-
da hazırlayabilir.
İF4: Grid dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir, etkileşimli tah-
tada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için bireysel olarak
paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına dikkat ederek
hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir.
SF1: Öğrenciler çiçeğin kısımlarını demonstrasyon yolu ile, görsellerle des-
teklenen afişlerle, etkileşimli tahtadan EBA içeriğini kullanarak tanımlayıp
Süreç canlandırabilirler. Öğrencilere zihin haritası yaptırılabilir, poster hazırlatıla-
bilir. Öğretmen öğrencilere soruları web 2.0 araçları ile yarışma düzenleye-
rek sorabilir.
191