Page 173 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 173
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 26
TEMA: ÜREME
Etkinliğe Dönüştürülecek BİY.12.1.5. Kromozomlarda ayrılmamanın sonuçlarıyla ilgili bilimsel çıkarım
Öğrenme Çıktıları yapabilme
a) Kromozomlarda ayrılmama ile ilgili özellikleri tanımlar.
Basamaklandırılmış Bilgi b) Kromozomlarda ayrılmama ile ilgili bilgileri/verileri toplar ve kaydeder.
Birimleri
c) Topladığı veriler çerçevesinde kromozomlarda ayrılmama olayının sonuç-
larını yorumlar ve değerlendirir.
Öğrencilerin üreme ve gelişmeyi 6. sınıf, hücre bölünmeleri ve genetik mater-
Ön Koşul Beceriler/Temel yalin organizasyonunu 8. sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul edil-
Kabuller
mektedir.
Öğrenciler kromozomlarda ayrılmamanın nasıl gerçekleştiğini anlamada
güçlük yaşayabilirler.
Öğrenciler kromozomlarda ayrılmama ile ilgili bilgileri/verileri toplamada
Tema Bazlı Öğrenci ve kaydetmede güçlük yaşayabilirler.
İhtiyaçları Öğrenciler kromozomlarda ayrılmamanın toplumsal yansımalarını ve nasıl
çözümleneceğini anlamada güçlük yaşayabilirler.
Öğrenciler kromozomlarda ayrılmamanın sonuçlarını yorumlamada ve de-
ğerlendirmede güçlük yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrenciler araştırma yaparken her öğrencinin ilgileri, öğrenme stilleri
doğrultusunda ve öğretmen rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Bra-
ille basılı materyaller, videolar vb. alternatif kaynaklardan yararlanmala-
rı sağlanabilir. Böylelikle birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte
ihtiyaç duyan öğrencilere öğrenme profilleri doğrultusunda öğretmen ta-
rafından hazır kaynaklar sunulabilir, ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre
verilebilir.
İF2: Çalışma yaprağı dijital ortamda sesli betimlemelerle desteklenebilir,
İçerik
etkileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için bi-
reysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına
dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğrencilerin di-
jital ortamda çalışma yaprağını doldurmaları sağlanabilir, çalışma yaprağı
doldurulurken ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.
İF3: Öğretmen kromozomların yapılarına ait çizdiği şekilleri betimleme ya-
parak açıklar, görselde zıtlıklar oluşturabilir, etkileşimli tahtadan yansıtabilir,
şekilleri dijital ortamda hazırlayabilir.
173