Page 173 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 173

Biyoloji

                                        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




           ETKİNLİK 26

        TEMA: ÜREME

         Etkinliğe Dönüştürülecek    BİY.12.1.5. Kromozomlarda ayrılmamanın sonuçlarıyla ilgili bilimsel çıkarım
         Öğrenme Çıktıları           yapabilme


                                     a) Kromozomlarda ayrılmama ile ilgili özellikleri tanımlar.
         Basamaklandırılmış Bilgi    b) Kromozomlarda ayrılmama ile ilgili bilgileri/verileri toplar ve kaydeder.
         Birimleri
                                     c) Topladığı veriler çerçevesinde kromozomlarda ayrılmama olayının sonuç-
                                     larını yorumlar ve değerlendirir.


                                     Öğrencilerin üreme ve gelişmeyi 6. sınıf, hücre bölünmeleri ve genetik mater-
         Ön Koşul Beceriler/Temel    yalin organizasyonunu 8. sınıf fen bilimleri dersinde öğrendikleri kabul edil-
         Kabuller
                                     mektedir.


                                     Öğrenciler  kromozomlarda  ayrılmamanın  nasıl  gerçekleştiğini  anlamada
                                     güçlük yaşayabilirler.

                                     Öğrenciler  kromozomlarda  ayrılmama  ile  ilgili  bilgileri/verileri  toplamada
         Tema Bazlı Öğrenci          ve kaydetmede güçlük yaşayabilirler.
         İhtiyaçları                 Öğrenciler kromozomlarda ayrılmamanın toplumsal yansımalarını ve nasıl
                                     çözümleneceğini anlamada güçlük yaşayabilirler.

                                     Öğrenciler kromozomlarda ayrılmamanın sonuçlarını yorumlamada ve de-
                                     ğerlendirmede güçlük yaşayabilirler.


                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Öğrenciler araştırma yaparken her öğrencinin ilgileri, öğrenme stilleri
                                     doğrultusunda ve öğretmen rehberliğinde kitaplar, dergiler, makaleler, Bra-
                                     ille  basılı  materyaller,  videolar  vb.  alternatif  kaynaklardan  yararlanmala-
                                     rı sağlanabilir. Böylelikle birçok kaynağa erişim sağlanmış olmakla birlikte
                                     ihtiyaç  duyan  öğrencilere  öğrenme  profilleri  doğrultusunda  öğretmen  ta-
                                     rafından hazır kaynaklar sunulabilir, ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre
                                     verilebilir.

                                     İF2:  Çalışma  yaprağı  dijital  ortamda  sesli  betimlemelerle  desteklenebilir,
         İçerik
                                     etkileşimli tahtada puntoları büyütülebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için bi-
                                     reysel olarak paylaşılabilir. Braille alfabe ile yazılabilir, şekil-zemin zıtlığına
                                     dikkat ederek hazırlanabilir, dijital ortamda hazırlanabilir ve öğrencilerin di-
                                     jital ortamda çalışma yaprağını doldurmaları sağlanabilir, çalışma yaprağı
                                     doldurulurken ihtiyacı olan öğrencilere fazladan süre verilebilir.
                                     İF3: Öğretmen kromozomların yapılarına ait çizdiği şekilleri betimleme ya-
                                     parak açıklar, görselde zıtlıklar oluşturabilir, etkileşimli tahtadan yansıtabilir,
                                     şekilleri dijital ortamda hazırlayabilir.





                                                                                                         173
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178