Page 174 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 174

Biyoloji

        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     SF1: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
                                     rilebilir, küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel
                                     olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir.
                                     SF2:  Öğretmen  konu  ile  ilgili  aşamaların  görselleri  ile  hazırlanmış  poster,
                                     afiş, albüm vb. inceletilebilir, dijital ortamda hazırlanmış sunu izletilebilir, de-
                                     monstrasyon yapılabilir, etkileşimli tahtada izletilecek video ve animasyon-
         Süreç                       lar betimlenebilir, dijital ortamda seslendirilebilir, alt yazı eklenebilir, video
                                     hızı öğrenci ihtiyacına göre ayarlanabilir.
                                     SF3: Öğrencilerden kromozomların ayrılması olayını canlandırmalarını iste-
                                     mek yerine poster oluşturmaları, broşür hazırlamaları, kitapçık oluşturmala-
                                     rı, farklı web 2.0 araçları seçilerek ürün oluşturmaları istenebilir.

                                     SF4: Gruplama sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönerge kartı ve-
                                     rilebilir, küçük grupla çalışmalarına izin verilebilir, öğretmen tarafından sözel
                                     olarak yönlendirilebilir, sesli betimleme yapılabilir.


                                     ÜF1: Öğrenciler kromozomdan ayrılmama konusu ile ilgili aşamaların gör-
                                     selleri ile hazırlanmış poster, afiş, albüm, dijital ortamda hazırlanmış sunu vb.
                                     hazırlayabilirler.
                                     ÜF2: Çalışma kâğıtları, kabartma harfler kullanarak, puntosu büyütülerek
                                     zemin  zıtlığına  dikkat  ederek  hazırlanabilir  veya  dijital  ortamda  sunulabi-
         Ürün
                                     lir. Değerlendirme sürecinde kontrol listeleri, infografik gibi değerlendirme
                                     araçları kullanılabilir.
                                     ÜF3: Öğrenciler bilgi kartlarını dijital ortamlarda farklı web 2.0 araçları kul-
                                     lanarak, kabartma harfler kullanarak hazırlayabilirler, ses kaydı alabilirler.
                                     ÜF4: Öğrenciler kavram haritalarını dijital ortamlarda farklı web 2.0 araçları
                                     kullanarak, kabartma harfler kullanarak hazırlayabilirler.


                                     FÖOD1: Grup etkinliği için yere tebeşirle çizilecek olan daireler renkli bant-
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     lar  kullanılarak  hazırlanabilir,  dairelerin  yerleri  öğrencilerin  rahat  hareket
         Düzenlemeleri
                                     edebilecekleri şekilde ayarlanır.


























    174
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179