Page 199 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 199
Biyoloji
12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF6: Konu ile ilgili aşamaların görselleri ile hazırlanmış poster, afiş, albüm
vb. inceletilebilir, dijital ortamda hazırlanmış sunu izletilebilir, etkileşimli
tahtada izletilecek video izletilebilir, dijital ortamda seslendirilebilir, altyazı
eklenebilir, video hızı öğrenci ihtiyacına göre ayarlanabilir. Kan gruplarının
belirlenmesinde ve çökelme olayında, antijen antikor faktörlerinin etkisi, kan
gruplarının kalıtımda eş baskınlığa ve çok allelliğe örnek olduğu ve kan grup-
larının fenotiplerinin belirlenmesinde genotiplerin etkisinin olduğu bilgilerini
sözel olarak açıklayabileceği gibi bu bilgileri yazılı olarak da verebilir. Yazılı
Süreç
olarak verilecek materyallerin punto büyüklüğü öğrenci ihtiyaçlarına göre
ayarlanabilir, kabartma harflerle yazılmış örnekler verilebilir.
SF7: Öğretmen kan gruplarının kalıtımında birden fazla baskın genin (A ve
B) bulunmasının eş baskınlığa; ikiden fazla alel genin bulunmasının çok allel-
liğe örnek olduğunu ifade edebilir. AB kan grubunda A ve B alellerinin birlikte
bulunduğu ve bu allelerin eş baskın olduğu bilgisi sözel olarak vurgulayabi-
leceği gibi bu bilgileri yazılı olarak verebilir. Yazılı olarak verilecek materyal-
lerin punto büyüklüğü öğrenci ihtiyaçlarına göre ayarlanabilir, kabartma
harflerle yazılmış örnekler verilebilir.
SF8: Öğretmen kan gruplarına ait genotipik özellikleri açıklarken dijital or-
tamda yazarak etkileşimli tahtaya yansıtabilir. İhtiyaç duyan öğrencilere çık-
tı alınarak verilebilir. Çıktısı alınan tablo öğrenci ihtiyaçlarına göre puntoları
büyütülerek hazırlanabilir, kabartma harfler kullanılabilir.
Süreç SF9: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, zihin haritası hazırlanabilir, kav-
ram karikatürleri ile sunulabilir. Hazırlanan grafiklerin uygun boyutlu çıktıları
alınarak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zekâ araçları kullanılabilir,
özetleme dijital ortama aktarılabilir. Öğrencilere sunulacak içerikler ihtiyaç
duyan öğrencilere kabartma harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazır-
lanabilir.
ÜF1: Tablo yazı puntoları büyütülerek, dijital ortamda hazırlanabilir, dijital
ortamda seslendirilebilir. Kan grubu belirleme tablosuna yapılacak işaretle-
Ürün meler dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir, ihtiyacı olan öğrenci-
lere fazladan süre verilebilir. Tablo yerine çalışma yaprağı, kontrol listeleri,
yapılandırılmış grid, infografik gibi araçlar kullanılabilir. Değerlendirme sü-
recinde desteğe ihtiyaç duyan öğrenci öğretmen tarafından değerlendirile-
bilir, akran değerlendirmesi yapılabilir.
Fiziksel Öğrenme Ortamı
Düzenlemeleri
199