Page 199 - Biyoloji Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 199

Biyoloji

                                        12. SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     SF6: Konu ile ilgili aşamaların görselleri ile hazırlanmış poster, afiş, albüm
                                     vb.  inceletilebilir,  dijital  ortamda  hazırlanmış  sunu  izletilebilir,  etkileşimli
                                     tahtada izletilecek video izletilebilir, dijital ortamda seslendirilebilir, altyazı
                                     eklenebilir, video hızı öğrenci ihtiyacına göre ayarlanabilir.  Kan gruplarının
                                     belirlenmesinde ve çökelme olayında, antijen antikor faktörlerinin etkisi,  kan
                                     gruplarının kalıtımda eş baskınlığa ve çok allelliğe örnek olduğu ve kan grup-
                                     larının fenotiplerinin belirlenmesinde genotiplerin etkisinin olduğu bilgilerini
                                     sözel olarak açıklayabileceği gibi bu bilgileri yazılı olarak da verebilir. Yazılı
         Süreç
                                     olarak  verilecek  materyallerin  punto  büyüklüğü  öğrenci  ihtiyaçlarına  göre
                                     ayarlanabilir, kabartma harflerle yazılmış örnekler verilebilir.

                                     SF7: Öğretmen kan gruplarının kalıtımında birden fazla baskın genin (A ve
                                     B) bulunmasının eş baskınlığa; ikiden fazla alel genin bulunmasının çok allel-
                                     liğe örnek olduğunu ifade edebilir. AB kan grubunda A ve B alellerinin birlikte
                                     bulunduğu ve bu allelerin eş baskın olduğu bilgisi sözel olarak vurgulayabi-
                                     leceği gibi bu bilgileri yazılı olarak verebilir. Yazılı olarak verilecek materyal-
                                     lerin  punto  büyüklüğü  öğrenci  ihtiyaçlarına  göre  ayarlanabilir,  kabartma
                                     harflerle yazılmış örnekler verilebilir.

                                     SF8: Öğretmen kan gruplarına ait genotipik özellikleri açıklarken dijital or-
                                     tamda yazarak etkileşimli tahtaya yansıtabilir. İhtiyaç duyan öğrencilere çık-
                                     tı alınarak verilebilir. Çıktısı alınan tablo öğrenci ihtiyaçlarına göre puntoları
                                     büyütülerek hazırlanabilir, kabartma harfler kullanılabilir.
         Süreç                       SF9: Özetleme grafiklere dönüştürülebilir, zihin haritası hazırlanabilir, kav-
                                     ram karikatürleri ile sunulabilir. Hazırlanan grafiklerin uygun boyutlu çıktıları
                                     alınarak sınıfın uygun bir yerine asılabilir. Yapay zekâ araçları kullanılabilir,
                                     özetleme dijital ortama aktarılabilir. Öğrencilere sunulacak içerikler ihtiyaç
                                     duyan öğrencilere kabartma harfler kullanarak, puntosu büyütülerek hazır-
                                     lanabilir.


                                     ÜF1: Tablo yazı puntoları büyütülerek,  dijital ortamda hazırlanabilir, dijital
                                     ortamda seslendirilebilir. Kan grubu belirleme tablosuna yapılacak işaretle-
         Ürün                        meler dijital ortamda yaptırılabilir, ses kaydı alınabilir, ihtiyacı olan öğrenci-
                                     lere fazladan süre verilebilir. Tablo yerine çalışma yaprağı, kontrol listeleri,
                                     yapılandırılmış grid, infografik gibi araçlar kullanılabilir. Değerlendirme sü-
                                     recinde desteğe ihtiyaç duyan öğrenci öğretmen tarafından değerlendirile-
                                     bilir, akran değerlendirmesi yapılabilir.





         Fiziksel Öğrenme Ortamı
         Düzenlemeleri











                                                                                                         199
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204