Page 155 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 155

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 2.DERS
                               Öğretmen, öğrencileri  rastgele 5 gruba ayırır (FÖOD2). Her gruba önceden ha-
                               zırlamış olduğu ve üzerinde bazı hukuk konularının yazılı olduğu kartları rastgele
                               dağıtır (SF3). Kartları dağıttıktan sonra hazırlamış olduğu küpleri öğrencilere verir.
                               Örnek olarak aşağıda verilen 6 konu belirlenebilir. İçlerinden bir tanesini öğretmen
                               örnek olarak işleyip diğer kartları dağıtılabilir.
                                 1. Yoksullukla İlgili Suçlar

                                 2. Tüketici Hakları
                                 3. İş ve Çalışma Hukuku
                                 4. Aile Hukuku
                                 5. Kiracı ve Ev Sahibi İlişkileri

                                 6. Komşuluk Hukuku
                               Daha sonra sınıfa “Şimdi farklı bir teknikte çalışma yapacağız. Her gruba bir kart
                               verdim. Kartlarınızda bazı hukuk konuları var (İF3). Bunun yanında bir de masanıza
                               küp bıraktım. Küpün her bir yüzeyinde sayılar ve altında açıklamalar yazıyor. Şimdi
                               küpü hızlıca inceleyebilirsiniz.” diyerek ana yönergeyi verir. Sonrasında “Etkinliğimiz
                               şu şekilde ilerleyecek: Önce küpü gruptan biriniz atıyorsunuz. Gelen sayı ve açıkla-
                               masını okuyarak kartınızda yazan konuyu bu açıklamaya göre değerlendiriyorsunuz.
                               Grubunuzdan bir arkadaşınız ilk olarak küpü atacak. Gelen sayı ve açıklamaya göre
                               tüm grup değerlendirmelerini yapacak ve grup olarak bu değerlendirme not alına-
                               cak. Sonrasında sırayla gruptaki herkes küpü atarak küpün bütün yüzeylerindeki
                               aşamalar tamamlanana kadar bu süreç devam edecek. Küp atmada aynı sayıyı
                               atan öğrenci hakkını kaybedip sıradaki arkadaşına küpü verecek. Anlaşılmayan bir
                               yer var mı?” şeklinde yönergeyi verip “Şimdi ben size örnek bir çalışma yapacağım
                               deyip küpü alıp atar ve her basamak için öğrencilere model olur. Bu şekilde her bir
                               yüzey için öğrencilere neyi nasıl yapacakları konusunda rehber olmuş olur (SF4).

                               Örnek sorun: “Kiracı ve Ev sahibi İlişkileri”
                               Hatırlama: Bu basamakta kiracı ve ev sahibi ilişkilerine yönelik sorunların bir liste-
                               sini hazırlayın.
                               Anlama: Bu basamakta kiracı ve ev sahibi ilişkileriyle ilgili listelenen sorunlara yö-
                               nelik çıkarımlarda bulunun.
                               Uygulama: Bu basamakta kiracı ve ev sahibi ilişkileriyle ilgili bir önceki derste işle-
                               nen kavramlarla (hak, hukuk, adalet vs.) bağlantılar kurun (İF4).

                               Analiz: Bu basamakta kiracı ve ev sahibi ilişkileriyle ilgili günlük hayattaki sorunla-
                               ra yol açan olayları işlenen kavramlarla analiz edin.

                               Değerlendirme: Bu basamakta kiracı ve ev sahibi ilişkisindeki problemlerin çözüm-
                               lerine yönelik kullanılan uygulamaların işlevselliğini değerlendirin.

                               Üretme: Bu basamakta kiracı ve ev sahibi ilişkisine yönelik problemleri çözmek için
                               yeni uygulamalar tasarlayın.

                               Öğretmen bu şekilde model olduktan sonra gruplar kendi etkinliklerine başlar. Et-
                               kinlik tamamlandıktan sonra öğretmen grupların oluşturdukları kağıtları değerlen-
                               dirmek üzere toplar ve etkinliği bitirir (ÜF1).


                                                                                                         155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158