Page 151 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 151
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Düşünme Sorusu:
Eğitim hakkının sağlanması bireyin ve toplumun gelişimi açısından neden ha-
yati öneme sahiptir?
5. Adil Yargılanma Hakkı
Adil yargılanma hakkı herkesin bağımsız ve tarafsız bir mahkemede adil, halka
açık bir şekilde yargılanma hakkını içerir. Suçluluğu kanıtlanana kadar herkes
masum sayılır.
Herkes, bir suç işlediği iddiası ile hakkında cezai kovuşturma yapılan kişilerin
haklarının tanınmasını ve adil bir şekilde yargılanmasını isteme hakkına sahiptir.
Düşünme Sorusu:
Adil yargılanma hakkının olmadığı bir toplumda bu durumun yaratacağı so-
nuçlar neler olabilir?
6. Özel Hayatın Gizliliği
Bu hak bireylerin özel yaşamlarına, ailelerine, konutlarına ve haberleşmelerine
keyfi olarak müdahale edilmemesini sağlar.
Hiçkimsenin özel hayatına, ailesine, meskenine veya yazışmalarına keyfi ola-
rak müdahale edilemez. Herkesin bu tür müdahalelere karşı kanunlara göre
korunma hakkı vardır.
Düşünme Sorusu:
Özel hayatın gizliliği hakkının ihlal edilmesi bireyin ve toplumun genel sağlığını
ve moralini nasıl etkiler?
Öğretmen öğrencilere dağıttığı çalışma kağıdındaki metni okumalarının ardından
metnin sonunda yer alan soruyu cevaplamalarını ister. Herkes düşünüp cevapları
yazdıktan sonra sınıf çember şeklinde oturur. Çemberin ortasına sandalye yerleş-
tirilir (FÖOD1). İlk sorudan başlayarak sorulara cevap vermek isteyen öğrenciler
sandalyeye oturarak cevabını okur (SF3). Bu sırada diğer öğrenciler verilen cevap
ile ilgili not alıp kendi cevapları ile karşılaştırır (SF4). Her bir öğrencinin konuşması
bittikten sonra diğer öğrenciler sormak istedikleri soruları sorar ve cevaplar alın-
dıktan sonra diğer öğrenciye geçilir. Bütün sorular tamamlanarak etkinlik sona er-
dirilir.
2.DERS
Öğretmen bir önceki ders insan haklarına dair yaptıkları okuma ve tartışmaları
kısaca hatırlatır (İF3). Bu ders, bu bilgilerden yola çıkarak insan haklarının haya-
tımızdaki yerini daha derinden kavrayabilmek ve daha iyi empati kurabilmek için
konuyla ilgili sınıfta küçük bir canlandırma yapacaklarını söyler. Daha önce hazır-
ladığı senaryoyu öğrencilere dağıtır (İF2).
Rol Kartlarının Dağıtılması ve Hazırlık
Rol yapacak gönüllü öğrencilere rol kartları dağıtılır (SF5). Her öğrenci farklı bir
rolü temsil eder (Örneğin mağdur, ayrımcı veya ırkçı bir kişi, insan hakları savunu-
cusu, gözlemci, vs.) (İF4). Öğrenciler rolleri ve senaryo metnini okur, hangi rolde
olduklarına dair bilgi sahibi olurlar. Öğrencilere rolleri üzerinde düşünmek ve kısa
bir hazırlık yapmak için 5 dakika süre verilir.
151