Page 151 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 151

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                    Düşünme Sorusu:
                                    Eğitim hakkının sağlanması bireyin ve toplumun gelişimi açısından neden ha-
                                   yati öneme sahiptir?
                               5. Adil Yargılanma Hakkı

                                    Adil yargılanma hakkı herkesin bağımsız ve tarafsız bir mahkemede adil, halka
                                   açık bir şekilde yargılanma hakkını içerir. Suçluluğu kanıtlanana kadar herkes
                                   masum sayılır.
                                    Herkes,  bir  suç  işlediği  iddiası  ile  hakkında  cezai  kovuşturma  yapılan  kişilerin
                                   haklarının tanınmasını ve adil bir şekilde yargılanmasını isteme hakkına sahiptir.
                                   Düşünme Sorusu:
                                    Adil yargılanma hakkının olmadığı bir toplumda bu durumun yaratacağı so-
                                   nuçlar neler olabilir?
                               6. Özel Hayatın Gizliliği

                                    Bu hak bireylerin özel yaşamlarına, ailelerine, konutlarına ve haberleşmelerine
                                   keyfi olarak müdahale edilmemesini sağlar.

                                    Hiçkimsenin özel hayatına, ailesine, meskenine veya yazışmalarına keyfi ola-
                                   rak müdahale edilemez. Herkesin bu tür müdahalelere karşı kanunlara göre
                                   korunma hakkı vardır.
                                   Düşünme Sorusu:

                                    Özel hayatın gizliliği hakkının ihlal edilmesi bireyin ve toplumun genel sağlığını
                                   ve moralini nasıl etkiler?

                               Öğretmen öğrencilere dağıttığı çalışma kağıdındaki metni okumalarının ardından
                               metnin sonunda yer alan soruyu cevaplamalarını ister. Herkes düşünüp cevapları
                               yazdıktan sonra sınıf çember şeklinde oturur. Çemberin ortasına sandalye yerleş-
                               tirilir (FÖOD1). İlk sorudan başlayarak sorulara cevap vermek isteyen öğrenciler
                               sandalyeye oturarak cevabını okur (SF3). Bu sırada diğer öğrenciler verilen cevap
                               ile ilgili not alıp kendi cevapları ile karşılaştırır (SF4). Her bir öğrencinin konuşması
                               bittikten sonra diğer öğrenciler sormak istedikleri soruları sorar ve cevaplar alın-
                               dıktan sonra diğer öğrenciye geçilir. Bütün sorular tamamlanarak etkinlik sona er-
                               dirilir.
                               2.DERS
                               Öğretmen  bir  önceki  ders  insan  haklarına  dair  yaptıkları  okuma  ve  tartışmaları
                               kısaca hatırlatır (İF3). Bu ders, bu bilgilerden yola çıkarak insan haklarının haya-
                               tımızdaki yerini daha derinden kavrayabilmek ve daha iyi empati kurabilmek için
                               konuyla ilgili sınıfta küçük bir canlandırma yapacaklarını söyler. Daha önce hazır-
                               ladığı senaryoyu öğrencilere dağıtır (İF2).
                               Rol Kartlarının Dağıtılması ve Hazırlık

                               Rol yapacak gönüllü öğrencilere rol kartları dağıtılır (SF5). Her öğrenci farklı bir
                               rolü temsil eder (Örneğin mağdur, ayrımcı veya ırkçı bir kişi, insan hakları savunu-
                               cusu, gözlemci, vs.) (İF4). Öğrenciler rolleri ve senaryo metnini okur, hangi rolde
                               olduklarına dair bilgi sahibi olurlar. Öğrencilere rolleri üzerinde düşünmek ve kısa
                               bir hazırlık yapmak için 5 dakika süre verilir.


                                                                                                         151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156