Page 153 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 153
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 31
TEMA: HUKUK VE FELSEFE
Etkinliğe FEL.11.6.2. Hukuk sorunları üzerine felsefi düşünce ortaya koyabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Temel hukuk sorunlarına yönelik görüş ve argüman oluşturur.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin siyaset felsefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri; suç, ceza,
Temel Kabuller hak ve ahlak kavramları hakkında genel bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
• Felsefe ile ilgili soyut kavramları anlamada güçlük yaşayabilirler.
Tema Bazlı Öğrenci • Felsefe ile ilgili metinlerde kullanılan karmaşık dil yapılarını ve terminolojiyi an-
İhtiyaçları lamada zorluk yaşayabilirler.
• Kendi düşünce, analiz ve yorumlarını ifade etmekte zorlanabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen konuya ilişkin video, hikaye gibi içerikler de kullanabilir.
İF2: Öğretmen soruları dijital platformlardan yansıtarak hatırlatıcı olarak kulla-
nabilir, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere soruların çıktısını verebilir, soruyu kendisi
okuyabilir veya sınıftan bir öğrencinin okumasını sağlayabilir.
İçerik İF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere hukuk konularına yönelik görsel/
yazılı/işitsel ipuçları verebilir.
İF4: Öğretmen bağlantı kurmakta zorlanan öğrencilere kavramlara yönelik görsel,
işitsel ve yazılı materyalleri tahtadan yansıtabilir ya da gruplara dağıtarak ipucu
sağlayabilir.
SF1: Öğretmen akvaryum tekniği etkinliğinde sandalyeye ilk oturan kişi olarak öğren-
cilere örnek olup onları cesaretlendirebilir.
SF2: Öğretmen öğrencilerin istek, ihtiyaç ve performanslarına göre soruları çeşitlendi-
rebilir, soru sayısını azaltıp artırabilir, cevap vermekte zorlanan öğrenciler için soruları
daha basit ve anlaşılır bir dil kullanarak yeniden sorabilir, somut örnekler ve hikâyeler
Süreç
kullanarak ipuçları verebilir.
SF3: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere daha sade ve
anlaşılır olan konuyu verebilir.
SF4: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere küpleme tekniği aşamalarını ve et-
kinlik yönergelerini maddeler halinde yazan yönerge kartları hazırlayıp verebilir. Yö-
nerge kartlarındaki önemli kısımları renkli/kalın/italik veya altı çizili şekilde yazabilir.
ÜF1: Öğretmen öğrencileri değerlendirmek için performans derecelendirme ölçe-
ği, öz/akran değerlendirme formları kullanabilir.
Ürün
ÜF2: Öğretmen sadece yazı yazmalarını değil inceledikleri materyallerden yola çı-
karak; poster, afiş, sunum, animasyon, çizim, hikâye kartları, canlandırma, web 2
araçlarını kullanarak hazırlayacakları bir materyal yapabileceklerini söyleyebilir.
FÖOD1: Öğretmen çember içinde öğrencilerin daha rahat şekilde yerleşmeleri ve
Fiziksel Öğrenme hareket edebilmeleri için sıraları ve masaları düzenleyebilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğretmen; öğrencilerin daha rahat şekilde hareket edebilmesi için grup
yerleşimlerini, sıraları ve masaları düzenleyebilir.
153