Page 153 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 153

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 31

        TEMA: HUKUK VE FELSEFE
         Etkinliğe             FEL.11.6.2. Hukuk sorunları üzerine felsefi düşünce ortaya koyabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış    b) Temel hukuk sorunlarına yönelik görüş ve argüman oluşturur.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin siyaset felsefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri; suç, ceza,
         Temel Kabuller        hak ve ahlak kavramları hakkında genel bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
                                 •  Felsefe ile ilgili soyut kavramları anlamada güçlük yaşayabilirler.
         Tema Bazlı Öğrenci      •  Felsefe ile ilgili metinlerde kullanılan karmaşık dil yapılarını ve terminolojiyi an-
         İhtiyaçları               lamada zorluk yaşayabilirler.
                                 •  Kendi düşünce, analiz ve yorumlarını ifade etmekte zorlanabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen konuya ilişkin video, hikaye gibi içerikler de kullanabilir.
                               İF2:  Öğretmen  soruları  dijital  platformlardan  yansıtarak  hatırlatıcı  olarak  kulla-
                               nabilir, desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere soruların çıktısını verebilir, soruyu kendisi
                               okuyabilir veya sınıftan bir öğrencinin okumasını sağlayabilir.
         İçerik                İF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere hukuk konularına yönelik görsel/
                               yazılı/işitsel ipuçları verebilir.
                               İF4: Öğretmen bağlantı kurmakta zorlanan öğrencilere kavramlara yönelik görsel,
                               işitsel ve yazılı materyalleri tahtadan yansıtabilir ya da gruplara dağıtarak ipucu
                               sağlayabilir.

                               SF1: Öğretmen akvaryum tekniği etkinliğinde sandalyeye ilk oturan kişi olarak öğren-
                               cilere örnek olup onları cesaretlendirebilir.
                               SF2: Öğretmen öğrencilerin istek, ihtiyaç ve performanslarına göre soruları çeşitlendi-
                               rebilir, soru sayısını azaltıp artırabilir, cevap vermekte zorlanan öğrenciler için soruları
                               daha basit ve anlaşılır bir dil kullanarak yeniden sorabilir, somut örnekler ve hikâyeler
         Süreç
                               kullanarak ipuçları verebilir.
                               SF3: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere daha sade ve
                               anlaşılır olan konuyu verebilir.
                               SF4: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere küpleme tekniği aşamalarını ve et-
                               kinlik yönergelerini maddeler halinde yazan yönerge kartları hazırlayıp verebilir. Yö-
                               nerge kartlarındaki önemli kısımları renkli/kalın/italik veya altı çizili şekilde yazabilir.
                               ÜF1: Öğretmen öğrencileri değerlendirmek için performans derecelendirme ölçe-
                               ği, öz/akran değerlendirme formları kullanabilir.
         Ürün
                               ÜF2: Öğretmen sadece yazı yazmalarını değil inceledikleri materyallerden yola çı-
                               karak; poster, afiş, sunum, animasyon, çizim, hikâye kartları, canlandırma, web 2
                               araçlarını kullanarak hazırlayacakları bir materyal yapabileceklerini söyleyebilir.

                               FÖOD1: Öğretmen çember içinde öğrencilerin daha rahat şekilde yerleşmeleri ve
         Fiziksel Öğrenme      hareket edebilmeleri için sıraları ve masaları düzenleyebilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Öğretmen; öğrencilerin daha rahat şekilde hareket edebilmesi için grup
                               yerleşimlerini, sıraları ve masaları düzenleyebilir.

                                                                                                         153
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158