Page 149 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 149
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Temel Haklarım Olarak İnsan Haklarını Öğreniyorum
Konu Hukuk ve Felsefe
Öğrenme Hedefleri a) Hak ve özgürlüklerin hukuksal temellerini çözümler.
• İnsan haklarının tarihsel gelişimine dair infografik
• İnsan haklarına ilişkin çalışma kâğıdı
• İnsan hakları evrensel beyannamesinin yazılı olduğu metin
Materyaller
• Oyun senaryosu
• Öğrenci kartları (her öğrenciye verilecek rol kartları)
• Defter ve kalem
Süre 2 ders saati
Soru - Cevap: Öğretmen şiiri okuduktan sonra öğrencilerle bu şiirin onlarda uyan-
dırdığı duygu ve düşüncelerin ne olduğuna dair kısa bir soru-cevap etkinliği yapar.
İnfografik: Öğretmen öğrencilere insan haklarının tarihsel gelişimini anlatmak için
infografik kullanır.
Akvaryum: Öğretmen insan haklarıyla ilgili hazırladığı çalışma kâğıtlarında yer
alan metnin tartışılması ve metne ait sorunun cevaplandırılması için akvaryum tek-
Etkinlik Açıklaması niğini kullanır.
Rol Oynama: Öğretmen insan haklarının hayatımızdaki yerini daha derinden kav-
rayabilmeleri ve empati kurabilmeleri için hazırladığı senaryoları öğrencilerin can-
landırmalarını ister.
Büyük Grup Tartışması: Öğretmen öğrencilerin rol oynayan arkadaşları, rol oyna-
ma süreçleri hakkında düşüncelerini ve duygularını ifade edebilmeleri için büyük
grup tartışması yapar.
1.DERS
Öğretmen derse konuyla alakalı bir şiir ile başlar (İF1).
Örnek şiir:
MEMLEKET İSTERİM
Memleket isterim
Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;
Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.
Memleket isterim
Uygulama Süreci
Ne başta dert, ne gönülde hasret olsun;
Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.
Memleket isterim
Ne zengin fakir, ne sen ben farkı olsun;
Kış günü herkesin evi barkı olsun.
Memleket isterim
Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;
Olursa bir şikâyet ölümden olsun.
Cahit Sıtkı TARANCI
149