Page 149 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 149

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Temel Haklarım Olarak İnsan Haklarını Öğreniyorum
         Konu                  Hukuk ve Felsefe
         Öğrenme Hedefleri     a) Hak ve özgürlüklerin hukuksal temellerini çözümler.
                                 •  İnsan haklarının tarihsel gelişimine dair infografik

                                 •  İnsan haklarına ilişkin çalışma kâğıdı
                                 •  İnsan hakları evrensel beyannamesinin yazılı olduğu metin
         Materyaller
                                 •  Oyun senaryosu

                                 •  Öğrenci kartları (her öğrenciye verilecek rol kartları)
                                 •  Defter ve kalem
         Süre                  2 ders saati

                               Soru - Cevap: Öğretmen şiiri okuduktan sonra öğrencilerle bu şiirin onlarda uyan-
                               dırdığı duygu ve düşüncelerin ne olduğuna dair kısa bir soru-cevap etkinliği yapar.
                               İnfografik: Öğretmen öğrencilere insan haklarının tarihsel gelişimini anlatmak için
                               infografik kullanır.
                               Akvaryum:  Öğretmen  insan  haklarıyla  ilgili  hazırladığı  çalışma  kâğıtlarında  yer
                               alan metnin tartışılması ve metne ait sorunun cevaplandırılması için akvaryum tek-
         Etkinlik Açıklaması   niğini kullanır.
                               Rol Oynama: Öğretmen insan haklarının hayatımızdaki yerini daha derinden kav-
                               rayabilmeleri ve empati kurabilmeleri için hazırladığı senaryoları öğrencilerin can-
                               landırmalarını ister.

                               Büyük Grup Tartışması: Öğretmen öğrencilerin rol oynayan arkadaşları, rol oyna-
                               ma süreçleri hakkında düşüncelerini ve duygularını ifade edebilmeleri için büyük
                               grup tartışması yapar.
                               1.DERS

                               Öğretmen derse konuyla alakalı bir şiir ile başlar (İF1).
                               Örnek şiir:
                                                          MEMLEKET İSTERİM
                                                            Memleket isterim
                                                    Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;
                                                      Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.
                                                            Memleket isterim
         Uygulama Süreci
                                                  Ne başta dert, ne gönülde hasret olsun;
                                                    Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.
                                                            Memleket isterim
                                                   Ne zengin fakir, ne sen ben farkı olsun;
                                                     Kış günü herkesin evi barkı olsun.
                                                            Memleket isterim
                                                   Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;
                                                     Olursa bir şikâyet ölümden olsun.
                                                          Cahit Sıtkı TARANCI


                                                                                                         149
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154