Page 144 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 144

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Adaletin Peşinde
         Konu                  Hukuk ve Felsefe
                               b) Hukukun doğasına yönelik felsefi soru ve problemleri toplumsal hayat ile ilişki-
         Öğrenme Hedefleri
                               lendirerek değerlendirir.
                                 •  Bilgisayar
                                 •  Akıllı tahta

         Materyaller             •  Normal tahta
                                 •  Kalem, kâğıt
                                 •  Dava senaryolarının yazılı olduğu not kâğıtları

         Süre                  1 ders saati
                               Bu etkinlikte kavram haritası, soru-cevap, kavram-tanım eşleştirme, esnek grupla-
                               ma, grup tartışması, Toulmin argümantasyon modeli yöntem ve teknikleri kullanıl-
                               mıştır.

                               Kavram Haritası: Öğretmen sözlü, yazılı ve görsellerle desteklenmiş materyallerle
                               öğrencilere hukuk, ahlak ve adalet kavramlarını tanımlayıp  aralarındaki ilişkiye ve
                               farklara dair bir kavram haritası oluşturur.
                               Soru - Cevap: Öğretmen ders süresince öğrencilere sorular sorar ve cevaplar alır.
                               Kavram - Tanım Eşleştirme: Öğretmen konuya yönelik verilen bilgilerin anlaşılıp
         Etkinlik Açıklaması   anlaşılmadığını kontrol etmek için kavram - tanım eşleştirmesi yapar.
                               Esnek Gruplama: Öğretmen önceden hazırlamış olduğu dava senaryolarının daha
                               iyi  tartışılması,  her  öğrencinin  düşüncelerini  daha  iyi  ifade  edebilmesi  için  sınıfı
                               gruplara böler.
                               Tartışma: Öğrenciler öğretmenin daha önceden hazırlayıp getirdiği sosyal, ekono-
                               mik veya çevresel bir sorun içeren farklı bir dava senaryosunu hukukun doğasına,
                               kaynağına ve olayın ahlaki yönlerine göre tartışır.
                               Toulmin Argümantasyon Modeli: Öğretmen öğrencilerin performansını değerlen-
                               dirmek için bu modeli kullanır.
                               Öğretmen hukukun toplumdaki yerine ve önemine dair fıkra, karikatür, şiir veya ta-
                               rihten bir anekdot vb. ile kısa bir giriş yapar (İF1).
                               Ardından öğretmen sözlü, yazılı ve görsellerle (sunu veya infografik gibi) destek-
                               lenmiş materyallerle öğrencilere hukuk, ahlak ve adalet kavramlarını tanımlayıp
                               (İF2) aralarındaki ilişkiye ve farklara dair bir kavram haritası oluşturur.
                               Sunulan bilgilerin anlaşılıp anlaşılmadığını tespit etmek için akıllı tahta üzerinden
         Uygulama Süreci       kavram-tanım eşleştirme yapar (ÜF1). Sonuçları anında öğrencilere bildirip ardın-
                               dan asıl etkinliğe geçiş yapar. Öncelikle etkinlik olarak yapacaklarını adım adım
                               öğrencilere açıklar. Herkesin anladığından emin olduktan sonra etkinliğe başlar.
                               ANA ETKİNLİK
                               Gruplara Ayırma ve Grup Tartışması:
                               Öğrenciler  öğretmen  tarafından  esnek  gruplama  yöntemiyle  4  gruba  ayrılır
                               (FÖOD1).

    144
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149