Page 144 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 144
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Adaletin Peşinde
Konu Hukuk ve Felsefe
b) Hukukun doğasına yönelik felsefi soru ve problemleri toplumsal hayat ile ilişki-
Öğrenme Hedefleri
lendirerek değerlendirir.
• Bilgisayar
• Akıllı tahta
Materyaller • Normal tahta
• Kalem, kâğıt
• Dava senaryolarının yazılı olduğu not kâğıtları
Süre 1 ders saati
Bu etkinlikte kavram haritası, soru-cevap, kavram-tanım eşleştirme, esnek grupla-
ma, grup tartışması, Toulmin argümantasyon modeli yöntem ve teknikleri kullanıl-
mıştır.
Kavram Haritası: Öğretmen sözlü, yazılı ve görsellerle desteklenmiş materyallerle
öğrencilere hukuk, ahlak ve adalet kavramlarını tanımlayıp aralarındaki ilişkiye ve
farklara dair bir kavram haritası oluşturur.
Soru - Cevap: Öğretmen ders süresince öğrencilere sorular sorar ve cevaplar alır.
Kavram - Tanım Eşleştirme: Öğretmen konuya yönelik verilen bilgilerin anlaşılıp
Etkinlik Açıklaması anlaşılmadığını kontrol etmek için kavram - tanım eşleştirmesi yapar.
Esnek Gruplama: Öğretmen önceden hazırlamış olduğu dava senaryolarının daha
iyi tartışılması, her öğrencinin düşüncelerini daha iyi ifade edebilmesi için sınıfı
gruplara böler.
Tartışma: Öğrenciler öğretmenin daha önceden hazırlayıp getirdiği sosyal, ekono-
mik veya çevresel bir sorun içeren farklı bir dava senaryosunu hukukun doğasına,
kaynağına ve olayın ahlaki yönlerine göre tartışır.
Toulmin Argümantasyon Modeli: Öğretmen öğrencilerin performansını değerlen-
dirmek için bu modeli kullanır.
Öğretmen hukukun toplumdaki yerine ve önemine dair fıkra, karikatür, şiir veya ta-
rihten bir anekdot vb. ile kısa bir giriş yapar (İF1).
Ardından öğretmen sözlü, yazılı ve görsellerle (sunu veya infografik gibi) destek-
lenmiş materyallerle öğrencilere hukuk, ahlak ve adalet kavramlarını tanımlayıp
(İF2) aralarındaki ilişkiye ve farklara dair bir kavram haritası oluşturur.
Sunulan bilgilerin anlaşılıp anlaşılmadığını tespit etmek için akıllı tahta üzerinden
Uygulama Süreci kavram-tanım eşleştirme yapar (ÜF1). Sonuçları anında öğrencilere bildirip ardın-
dan asıl etkinliğe geçiş yapar. Öncelikle etkinlik olarak yapacaklarını adım adım
öğrencilere açıklar. Herkesin anladığından emin olduktan sonra etkinliğe başlar.
ANA ETKİNLİK
Gruplara Ayırma ve Grup Tartışması:
Öğrenciler öğretmen tarafından esnek gruplama yöntemiyle 4 gruba ayrılır
(FÖOD1).
144