Page 146 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 146
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
4. Örnek:
Tıbbi Hata Davası
Konu: Bir hastanın cerrahi bir operasyon sırasında yapılan hatalar yüzünden
ciddi sağlık sorunları ortaya çıkar. Hasta, doktor ve hastaneyi tıbbi ihmalkârlık-
la suçlayarak dava açar.
Sorular:
• Doktorların ve hastanelerin sorumluluğu ve hakları ne olmalıdır?
• Hastanın hakları ve tıbbi hatalar karşısında korunması nasıl olmalıdır?
• Tıbbi hata sonucunda ortaya çıkan zararlar nasıl değerlendirilmelidir?
• Sağlık hizmetlerinde kalitenin artırılması için ne gibi adımlar atılabilir?
Not Alma:
Öğretmen her gruptan verilen dava hakkında hukukun doğasını, kaynağını ve ola-
yın ahlakî yönlerini tartışmalarını, notlar almalarını, ilgili senaryolardaki sorula-
rı cevaplamalarını ve bunları sınıf önünde sözel olarak özetlemelerini ister (SF2).
Daha sonra öğrenciler bulgularını ve fikirlerini bir grup tartışması şeklinde sınıfa
sunar (SF3).
Tartışma ve Değerlendirme:
Diğer öğrenciler ve öğretmen sunulan argümanlar üzerine sunum yapan gruba
sorular sorar. Daha sonra öğretmen öğrencilerden ceza ve mükâfatın etkililiğine
ilişkin çıkarımlarını yazılı olarak ifade etmelerini ister.
Öğretmen, öğrencilerin performansını “Toulmin Argümantasyon Modeli” üzerin-
den değerlendirir (ÜF2):
1. Zemin: İddiayı desteklemeye yardımcı olan kanıtlar ve gerçeklerdir.
2. Gerekçe (Bağlantı): Açıkça ifade edilen veya ima edilen bağlantı, gerekçeyi
iddiaya bağlayan varsayımdır. Yani bu kanıt bu iddiayı nasıl destekliyor? Kanıt-
tan iddiaya nasıl gidilebilir?
Değerlendirme 3. Niteleyici: Bir iddia her durumda doğru olmayabilir; bir sınırlayıcı, niteleyici, ni-
celeyici olmalıdır.
4. Destek: Gerekçenin yanında iddiayı destekleyecek açıklamayı ifade eder. Çoğu
durumda bu ima yoluyla dile getirilir. Genellikle günlük hayattan bir örnek ikisi
arasındaki bağlantıyı kurmada yardımcı olur.
5. Çürütme: Duruma ilişkin başka bir geçerli görüşün, karşı tezin, muhalif düşün-
cenin ele alınmasıdır.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
Kullanılan Evrensel • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
Tasarım Ögeleri görsel vb.).
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
146