Page 146 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 146

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               4. Örnek:
                                    Tıbbi Hata Davası
                                    Konu: Bir hastanın cerrahi bir operasyon sırasında yapılan hatalar yüzünden
                                   ciddi sağlık sorunları ortaya çıkar. Hasta, doktor ve hastaneyi tıbbi ihmalkârlık-
                                   la suçlayarak dava açar.
                                    Sorular:
                                   •  Doktorların ve hastanelerin sorumluluğu ve hakları ne olmalıdır?
                                   •  Hastanın hakları ve tıbbi hatalar karşısında korunması nasıl olmalıdır?
                                   •  Tıbbi hata sonucunda ortaya çıkan zararlar nasıl değerlendirilmelidir?
                                   •  Sağlık hizmetlerinde kalitenin artırılması için ne gibi adımlar atılabilir?
                               Not Alma:

                               Öğretmen her gruptan verilen dava hakkında hukukun doğasını, kaynağını ve ola-
                               yın  ahlakî  yönlerini  tartışmalarını,  notlar  almalarını,  ilgili  senaryolardaki  sorula-
                               rı cevaplamalarını ve bunları sınıf önünde sözel olarak özetlemelerini ister (SF2).
                               Daha sonra öğrenciler bulgularını ve fikirlerini bir grup tartışması şeklinde sınıfa
                               sunar (SF3).
                               Tartışma ve Değerlendirme:

                               Diğer  öğrenciler  ve  öğretmen  sunulan  argümanlar  üzerine  sunum  yapan  gruba
                               sorular sorar. Daha sonra öğretmen öğrencilerden ceza ve mükâfatın etkililiğine
                               ilişkin çıkarımlarını yazılı olarak ifade etmelerini ister.
                               Öğretmen,  öğrencilerin  performansını  “Toulmin  Argümantasyon  Modeli”  üzerin-
                               den değerlendirir (ÜF2):
                                 1. Zemin: İddiayı desteklemeye yardımcı olan kanıtlar ve gerçeklerdir.
                                 2. Gerekçe (Bağlantı): Açıkça ifade edilen veya ima edilen bağlantı, gerekçeyi
                                   iddiaya bağlayan varsayımdır. Yani bu kanıt bu iddiayı nasıl destekliyor? Kanıt-
                                   tan iddiaya nasıl gidilebilir?
         Değerlendirme           3. Niteleyici: Bir iddia her durumda doğru olmayabilir; bir sınırlayıcı, niteleyici, ni-
                                   celeyici olmalıdır.
                                 4. Destek: Gerekçenin yanında iddiayı destekleyecek açıklamayı ifade eder. Çoğu
                                   durumda bu ima yoluyla dile getirilir. Genellikle günlük hayattan bir örnek ikisi
                                   arasındaki bağlantıyı kurmada yardımcı olur.

                                 5. Çürütme: Duruma ilişkin başka bir geçerli görüşün, karşı tezin, muhalif düşün-
                                   cenin ele alınmasıdır.

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
         Kullanılan Evrensel     •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
         Tasarım Ögeleri           görsel vb.).

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).






    146
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151