Page 143 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 143

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 29

        TEMA: HUKUK VE FELSEFE
         Etkinliğe             FEL.11.6.1. Hukukun doğasına yönelik soru ve felsefi problemleri anlayabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış    b) Hukukun doğasına yönelik felsefi soru ve problemleri toplumsal hayat ile ilişki-
         Bilgi Birimleri       lendirerek değerlendirir.
                               Öğrencilerin siyaset felsefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri; suç, ceza,
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        hak ve ahlak kavramları hakkında genel bilgilere sahip oldukları kabul edilmekte-
                               dir.
                               Öğrenci kendi yaşantısından ve içinde bulunduğu kültürden etkilenip konuya nes-
         Tema Bazlı Öğrenci    nel ve bilimsel yaklaşmakta zorlanabilir.
         İhtiyaçları           Öğrenci teorik hukuk ile uygulamalı hukuk arasında gördüğü farklılıklardan ötürü
                               zorluklar yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen konuya ilişkin görsel, video, çeşitli materyaller veya anekdotlar kul-
                               lanabilir. (Sokrates’in ölümünü konu edinen görseller vb.)
         İçerik                İF2: Öğretmen konuya ilişkin kavramların tanımı için “Canlı Felsefe Sözlüğü”nü kul-
                               lanabilir. (https://ogmmateryal.eba.gov.tr/felsefe-sozlugu) Ayrıca desteğe ihtiyaç
                               duyan öğrencilere hukuk, ahlak ve adalet kavramlarına yönelik hazırladığı mater-
                               yallerin çıktısını dağıtabilir.
                               SF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere daha sade ve anlaşılır olan dava
                               senaryosunu verebilir, senaryodaki önemli kısımları kalın/italik/renkli yazabilir ve
                               öğrencileri daha rahat çalışabileceği, anlaşabileceği kişilerle grup yapabilir.

                               SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için not alma kısmında akran des-
         Süreç                 teğinden yararlanabilir. Ayrıca öğrencinin not almasında yardımcı olacak anahtar
                               kelimelerin yer aldığı bilgi kartı verebilir. Kendini sözel olarak ifade etmekte zorla-
                               nan öğrencilerin yazılı olarak ifade etmelerini sağlayabilir.
                               SF3:  Öğretmen  öğrencilerin  ilgi,  yetenek  ve  performanslarına,  sınıf  imkânlarına
                               göre çeşitli kostüm ve aksesuarlar getirerek verilen dava senaryolarını canlandır-
                               malarını isteyebilir.

                               ÜF1: Öğretmen sunulan bilgilerin anlaşılıp anlaşılmadığını tespit etmek için kelime
                               ilişkilendirme testi, doğru - yanlış soruları kullanabilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğ-
                               rencilere görsel/yazılı/işitsel ipuçları sunabilir.
         Ürün
                               ÜF2:  Öğretmen  öz  değerlendirme  formu,  akran  değerlendirme  formu,  dereceli
                               puanlama anahtarı, dereceleme ölçeği ve performans görevi kullanılabilir. Ayrıca
                               öğrencilerden  konuya  ilişkin  araştırma  yapmalarını,  örnekler  bulmalarını,  metin
                               yazmalarını isteyebilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğretmen etkinlik için sınıftaki sıraları/masaları fiziki erişimde sınırlılık ya-
         Ortamı Düzenlemeleri  şayan öğrencilerin rahat hareket edebileceği şekilde düzenlenebilir.






                                                                                                         143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148