Page 143 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 143
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 29
TEMA: HUKUK VE FELSEFE
Etkinliğe FEL.11.6.1. Hukukun doğasına yönelik soru ve felsefi problemleri anlayabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Hukukun doğasına yönelik felsefi soru ve problemleri toplumsal hayat ile ilişki-
Bilgi Birimleri lendirerek değerlendirir.
Öğrencilerin siyaset felsefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri; suç, ceza,
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller hak ve ahlak kavramları hakkında genel bilgilere sahip oldukları kabul edilmekte-
dir.
Öğrenci kendi yaşantısından ve içinde bulunduğu kültürden etkilenip konuya nes-
Tema Bazlı Öğrenci nel ve bilimsel yaklaşmakta zorlanabilir.
İhtiyaçları Öğrenci teorik hukuk ile uygulamalı hukuk arasında gördüğü farklılıklardan ötürü
zorluklar yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen konuya ilişkin görsel, video, çeşitli materyaller veya anekdotlar kul-
lanabilir. (Sokrates’in ölümünü konu edinen görseller vb.)
İçerik İF2: Öğretmen konuya ilişkin kavramların tanımı için “Canlı Felsefe Sözlüğü”nü kul-
lanabilir. (https://ogmmateryal.eba.gov.tr/felsefe-sozlugu) Ayrıca desteğe ihtiyaç
duyan öğrencilere hukuk, ahlak ve adalet kavramlarına yönelik hazırladığı mater-
yallerin çıktısını dağıtabilir.
SF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere daha sade ve anlaşılır olan dava
senaryosunu verebilir, senaryodaki önemli kısımları kalın/italik/renkli yazabilir ve
öğrencileri daha rahat çalışabileceği, anlaşabileceği kişilerle grup yapabilir.
SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için not alma kısmında akran des-
Süreç teğinden yararlanabilir. Ayrıca öğrencinin not almasında yardımcı olacak anahtar
kelimelerin yer aldığı bilgi kartı verebilir. Kendini sözel olarak ifade etmekte zorla-
nan öğrencilerin yazılı olarak ifade etmelerini sağlayabilir.
SF3: Öğretmen öğrencilerin ilgi, yetenek ve performanslarına, sınıf imkânlarına
göre çeşitli kostüm ve aksesuarlar getirerek verilen dava senaryolarını canlandır-
malarını isteyebilir.
ÜF1: Öğretmen sunulan bilgilerin anlaşılıp anlaşılmadığını tespit etmek için kelime
ilişkilendirme testi, doğru - yanlış soruları kullanabilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğ-
rencilere görsel/yazılı/işitsel ipuçları sunabilir.
Ürün
ÜF2: Öğretmen öz değerlendirme formu, akran değerlendirme formu, dereceli
puanlama anahtarı, dereceleme ölçeği ve performans görevi kullanılabilir. Ayrıca
öğrencilerden konuya ilişkin araştırma yapmalarını, örnekler bulmalarını, metin
yazmalarını isteyebilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğretmen etkinlik için sınıftaki sıraları/masaları fiziki erişimde sınırlılık ya-
Ortamı Düzenlemeleri şayan öğrencilerin rahat hareket edebileceği şekilde düzenlenebilir.
143