Page 141 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 141
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı İçsel Yolculuğumuz
Konu Hayatın Anlamı
Öğrenme Hedefleri b) Hayatın anlamına ilişkin felsefi görüş ve argüman oluşturur.
• Renkli kartlar, kalem, kutu
Materyaller • Akıllı tahta
• Bilgi kartları
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; açık anlatım, hikâyeleştirme, büyük grup tartışması yöntem ve teknik-
leri kullanılmıştır.
Açık Anlatım: Öğretmen dersin başında varoluşçuluğu ortaya çıkaran tarihsel
olayları ve filozof görüşlerini öğrencilere aktarır.
Etkinlik Açıklaması Hikâyeleştirme Yöntemi: Varoluşçuluğun anlaşılması ve “Varoluş özden önce gelir.”
sözününün içselleştirilmesi için öğrencilerden belirli bir tema üzerinde hikâye oluş-
turması istenir.
Büyük Grup Tartışması: “Bireyin kararlarını tüm etkilerden bağımsız olarak verme-
si ve kendi varoluşunu her şeyden bağımsız olarak olarak oluşturması mümkün mü-
dür?” sorgulaması oluşturulmaya çalışılır.
Öğretmen dersin girişinde “Nosce Te İpsum” (Latince: Kendini bil) ifadesini tahtaya
herkes tarafından görülecek şekilde yazar. Fakat öğrencilere ne anlama geldiğini
söylemez. “Dersin sonunda anlamını önce sizin tahmin etmenizi isteyeceğim.” ifa-
desinden sonra öğretmen varoluşçulukla ilgili genel bilgileri, varoluşçuluğu ortaya
çıkartan sosyal-kültürel gelişmeleri, filozofların üzerinde durduğu genel kavramları
açık anlatımla anlatır (İF1, SF1). Bununla ilgili öğretmen öğrencilere daha önce-
den hazırlamış olduğu bilgi notlarını dağıtır. Öğrencilere okumaları için süre verir.
Tahtaya iki sütun ve yedi satırdan oluşan bir tablo çizilir (İF2). Sol tarafta filozof-
lar sağ tarafta da filozoflarla ilgili anahtar kavramlar ve/veya filozofların bilinen
sözleri yazılır. Öğretmen öğrencilere bu tablodan birazdan yapacakları etkinlikte
yararlanabileceklerini söyler.
Uygulama Süreci Filozoflar Filozofların Sözleri/Anahtar Kavramlar
Ardından öğretmen sınıfı 4 gruba ayırır (FÖOD1). Daha önceden hazırlamış ol-
duğu toplumsal koşulları bir kavanozun içine atarak her grubun iki tane seçmesini
ister (FÖOD2). Bu koşullar:
141