Page 141 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 141

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          İçsel Yolculuğumuz
         Konu                  Hayatın Anlamı
         Öğrenme Hedefleri     b) Hayatın anlamına ilişkin felsefi görüş ve argüman oluşturur.
                                 •  Renkli kartlar, kalem, kutu

         Materyaller             •  Akıllı tahta
                                 •  Bilgi kartları
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlikte; açık anlatım, hikâyeleştirme, büyük grup tartışması yöntem ve teknik-
                               leri kullanılmıştır.

                               Açık  Anlatım:  Öğretmen  dersin  başında  varoluşçuluğu  ortaya  çıkaran  tarihsel
                               olayları ve filozof görüşlerini öğrencilere aktarır.

         Etkinlik Açıklaması   Hikâyeleştirme Yöntemi: Varoluşçuluğun anlaşılması ve “Varoluş özden önce gelir.”
                               sözününün içselleştirilmesi için öğrencilerden belirli bir tema üzerinde hikâye oluş-
                               turması istenir.
                               Büyük Grup Tartışması: “Bireyin kararlarını tüm etkilerden bağımsız olarak verme-
                               si ve kendi varoluşunu her şeyden bağımsız olarak olarak oluşturması mümkün mü-
                               dür?” sorgulaması oluşturulmaya çalışılır.

                               Öğretmen dersin girişinde “Nosce Te İpsum” (Latince: Kendini bil) ifadesini tahtaya
                               herkes tarafından görülecek şekilde yazar. Fakat öğrencilere ne anlama geldiğini
                               söylemez. “Dersin sonunda anlamını önce sizin tahmin etmenizi isteyeceğim.” ifa-
                               desinden sonra öğretmen varoluşçulukla ilgili genel bilgileri, varoluşçuluğu ortaya
                               çıkartan sosyal-kültürel gelişmeleri, filozofların üzerinde durduğu genel kavramları
                               açık anlatımla anlatır (İF1, SF1). Bununla ilgili öğretmen öğrencilere daha önce-
                               den hazırlamış olduğu bilgi notlarını dağıtır. Öğrencilere okumaları için süre verir.
                               Tahtaya iki sütun ve yedi satırdan oluşan bir tablo çizilir (İF2). Sol tarafta filozof-
                               lar sağ tarafta da filozoflarla ilgili anahtar kavramlar ve/veya filozofların bilinen
                               sözleri yazılır. Öğretmen öğrencilere bu tablodan birazdan yapacakları etkinlikte
                               yararlanabileceklerini söyler.

         Uygulama Süreci                   Filozoflar     Filozofların Sözleri/Anahtar Kavramlar














                               Ardından öğretmen sınıfı 4 gruba ayırır (FÖOD1). Daha önceden hazırlamış ol-
                               duğu toplumsal koşulları bir kavanozun içine atarak her grubun iki tane seçmesini
                               ister (FÖOD2). Bu koşullar:





                                                                                                         141
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146