Page 137 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 137
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Kim Ne Anlamış Ki?
Konu Hayatın Anlamı
Öğrenme Hedefleri a) Hayatın anlamına ilişkin felsefi problemleri çözümler.
• Tahta
• Dijital materyaller
Materyaller
• Karton Fon Kâğıdı, Keçeli Kalem
• Öz Değerlendirme Formu
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; soru-cevap, hayat ağacı, öz değerlendirme formu yöntem ve teknik-
leri kullanılmıştır.
Soru Cevap: Öğretmen ders süresince anlattığı hikâye ve sonrasındaki konular ile
ilgili öğrencilere çeşitli sorular yöneltir, cevaplar alır.
Etkinlik Açıklaması Hayat Ağacı: Öğretmen öğrencilerin hayatın anlamı ve mutluluk üzerine düşünme-
lerine teşvik edecek, onları kendi görüş ve argümanlarını geliştirmeye yönlendire-
cek soruların ve bu konuyla ilgilenmiş olan filozofların görüşlerinin yerleştirildiği bir
hayat ağacı oluşturur.
Öz Değerlendirme Formu: Öğretmen öğrencilerin hayat ağacı tablosunu ve etkin-
lik içinde öğrendiklerini öz değerlendirme formuyla değerlendirir.
1.DERS
Öğretmen öğrencilere derste mutluluk-hayat ilişkisi bağlamında çeşitli filozofların
görüşlerini inceleyeceklerini ve bu bağlamda kendi görüş ve argümanlarını orta-
ya koyacakları bilgisini verir. Daha sonra öğretmen öğrencilerin motivasyonlarını
ve derse ilgilerini artırmak için mutluluk-hayat ilişkisine dair şu örnek olay ile derse
başlar (İF1):
“Bir gün, yaşlı bir adamın dükkanına genç biri gelir ve sorar: ‘Bana hayatın anlamını
söyleyebilir misiniz?’ Yaşlı adam gülümser ve cevap verir: ‘Tabii ama önce sana bir
görev vereceğim.’ Genç adam merakla bekler. Yaşlı adam bir kavanoz getirir ve içine
bir miktar taş doldurur. Sonra genç adamdan kavanozu taşımasını ister. Genç adam
kolaylıkla kavanozu taşır.
Uygulama Süreci
Sonra yaşlı adam bir kavanoz daha getirir ve içine kum doldurur. ‘Şimdi bu kumla
dolu kavanozu taşı.’ Genç adam bunu da yapar ancak biraz zorlanır.
Yaşlı adam bir kez daha kavanoz getirir, bu sefer ise içine su doldurur. ‘Şimdi suyla
dolu kavanozu taşı.’ Genç adam bunu yapmaya çalışır ancak kavanoz çok ağırdır ve
taşıması neredeyse imkânsızdır.
Yaşlı adam genç adama gözlerini kavanozlardan ayırmadan bakar ve şöyle der:
‘Gördün mü, hayatın anlamı taşıdığın yük değil, taşıdığın yükün nasıl olduğuyla il-
gilidir.’ Taşlar, sorunlarımızı ve zorluklarımızı temsil eder. Kum, günlük endişelerimizi
ve küçük sıkıntılarımızı simgeler. Su ise mutluluğumuzu ve iç huzurumuzu temsil eder.
Hayatın anlamı, taşıdığımız yükleri dengelemek ve içimizdeki suyun daima akışını
sağlamaktır. Bu şekilde mutluluğu bulabiliriz."
137