Page 137 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 137

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Kim Ne Anlamış Ki?
         Konu                  Hayatın Anlamı
         Öğrenme Hedefleri     a) Hayatın anlamına ilişkin felsefi problemleri çözümler.
                                 •  Tahta

                                 •  Dijital materyaller
         Materyaller
                                 •  Karton Fon Kâğıdı, Keçeli Kalem
                                 •  Öz Değerlendirme Formu

         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; soru-cevap, hayat ağacı, öz değerlendirme formu yöntem ve teknik-
                               leri kullanılmıştır.
                               Soru Cevap: Öğretmen ders süresince anlattığı hikâye ve sonrasındaki konular ile
                               ilgili öğrencilere çeşitli sorular yöneltir, cevaplar alır.
         Etkinlik Açıklaması   Hayat Ağacı: Öğretmen öğrencilerin hayatın anlamı ve mutluluk üzerine düşünme-
                               lerine teşvik edecek, onları kendi görüş ve argümanlarını geliştirmeye yönlendire-
                               cek soruların ve bu konuyla ilgilenmiş olan filozofların görüşlerinin yerleştirildiği bir
                               hayat ağacı oluşturur.
                               Öz Değerlendirme Formu: Öğretmen öğrencilerin hayat ağacı tablosunu ve etkin-
                               lik içinde öğrendiklerini öz değerlendirme formuyla değerlendirir.
                               1.DERS
                               Öğretmen öğrencilere derste mutluluk-hayat ilişkisi bağlamında çeşitli filozofların
                               görüşlerini inceleyeceklerini ve bu bağlamda kendi görüş ve argümanlarını orta-
                               ya koyacakları bilgisini verir. Daha sonra öğretmen öğrencilerin motivasyonlarını
                               ve derse ilgilerini artırmak için mutluluk-hayat ilişkisine dair şu örnek olay ile derse
                               başlar (İF1):
                               “Bir gün, yaşlı bir adamın dükkanına genç biri gelir ve sorar: ‘Bana hayatın anlamını
                               söyleyebilir misiniz?’ Yaşlı adam gülümser ve cevap verir: ‘Tabii  ama önce sana bir
                               görev vereceğim.’ Genç adam merakla bekler. Yaşlı adam bir kavanoz getirir ve içine
                               bir miktar taş doldurur. Sonra genç adamdan kavanozu taşımasını ister. Genç adam
                               kolaylıkla kavanozu taşır.
         Uygulama Süreci
                               Sonra yaşlı adam bir kavanoz daha getirir ve içine kum doldurur. ‘Şimdi bu kumla
                               dolu kavanozu taşı.’ Genç adam bunu da yapar ancak biraz zorlanır.
                               Yaşlı adam bir kez daha kavanoz getirir, bu sefer ise içine su doldurur. ‘Şimdi suyla
                               dolu kavanozu taşı.’ Genç adam bunu yapmaya çalışır ancak kavanoz çok ağırdır ve
                               taşıması neredeyse imkânsızdır.
                               Yaşlı  adam  genç  adama  gözlerini  kavanozlardan  ayırmadan  bakar  ve  şöyle  der:
                               ‘Gördün mü, hayatın anlamı taşıdığın yük değil, taşıdığın yükün nasıl olduğuyla il-
                               gilidir.’ Taşlar, sorunlarımızı ve zorluklarımızı temsil eder. Kum, günlük endişelerimizi
                               ve küçük sıkıntılarımızı simgeler. Su ise mutluluğumuzu ve iç huzurumuzu temsil eder.
                               Hayatın anlamı, taşıdığımız yükleri dengelemek ve içimizdeki suyun daima akışını
                               sağlamaktır. Bu şekilde mutluluğu bulabiliriz."



                                                                                                         137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142