Page 136 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 136
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 27
TEMA: HAYATIN ANLAMI
Etkinliğe FEL.11.5.2. Hayatın anlamına ilişkin felsefi düşünce ortaya koyabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Hayatın anlamına ilişkin felsefi problemleri çözümler.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin varlık felsefesi temel problemlerinden varoluşçuluk akımını, ahlak fel-
Temel Kabuller sefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri kabul edilir.
Öğrenciler “Hayatın Anlamı” konusunu kavramsal olarak anlamakta ve kavramları
birbirleriyle ilişkilendirmekte zorlanabilirler.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler hayatın anlamına ilişkin felsefi problemler üzerine eleştirel düşünme ve
İhtiyaçları sorgulama yeteneklerini kullanmakta zorlanabilirler.
Öğrenciler kendi düşüncelerini, analizlerini ve yorumlarını ifade etmekte zorlana-
bilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen konuya ilişkin video, görsel, dizi/film/kitap kesiti gibi içerikler kul-
lanabilir.
İçerik İF2: Öğretmen hayat ağacını doldurmakta zorlanan öğrencilere görsel veya işitsel
materyaller sunarak (dersin başında öğretmenin yaptığı örnek hayat ağacı gibi)
ipucu sağlayabilir.
SF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için hayatın anlamına yönelik
görsel veya işitsel malzemeler sunarak (videolar, anekdotlar, fıkralar, film kesitleri
gibi) düşünmelerine yardımcı olabilir.
SF2: Öğretmen kavram haritası, kavram ağı, şekil anlam tablosu ve infografik gibi
grafik düzenleyicileri de kullanabilir.
Süreç SF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere soruları sadeleştirerek verebilir,
soruların sayısını azaltabilir ve cevaplamasına yönelik anahtar kelimelerin yer aldı-
ğı ipucu kartları verebilir.
SF4: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere yarı doldurulmuş bir hayat ağacı
tablosu verebilir ve akran desteği sağlayabilir.
SF5: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere soru oluşturabilmeleri için yö-
nerge kartları, bilgi notları veya anahtar kelimeler verebilir.
ÜF1: Öğrenciler cevaplarını yazılı olarak ve/veya kısa anahtar kelimeler kullanarak
Ürün
oluşturdukları şematik düzenleyicilerle sunabilirler.
ÜF2: Öğretmen öğrencilerin hayatın anlamına yönelik metin yazmalarını isteyebilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri
136