Page 136 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 136

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 27

        TEMA: HAYATIN ANLAMI
         Etkinliğe             FEL.11.5.2. Hayatın anlamına ilişkin felsefi düşünce ortaya koyabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış    a) Hayatın anlamına ilişkin felsefi problemleri çözümler.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin varlık felsefesi temel problemlerinden varoluşçuluk akımını, ahlak fel-
         Temel Kabuller        sefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri kabul edilir.
                               Öğrenciler “Hayatın Anlamı” konusunu kavramsal olarak anlamakta ve kavramları
                               birbirleriyle ilişkilendirmekte zorlanabilirler.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler hayatın anlamına ilişkin felsefi problemler üzerine eleştirel düşünme ve
         İhtiyaçları           sorgulama yeteneklerini kullanmakta zorlanabilirler.
                               Öğrenciler kendi düşüncelerini, analizlerini ve yorumlarını ifade etmekte zorlana-
                               bilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen konuya ilişkin video, görsel, dizi/film/kitap kesiti gibi içerikler kul-
                               lanabilir.
         İçerik                İF2: Öğretmen hayat ağacını doldurmakta zorlanan öğrencilere görsel veya işitsel
                               materyaller sunarak (dersin başında öğretmenin yaptığı örnek hayat ağacı gibi)
                               ipucu sağlayabilir.
                               SF1:  Öğretmen  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrenciler  için  hayatın  anlamına  yönelik
                               görsel veya işitsel malzemeler sunarak (videolar, anekdotlar, fıkralar, film kesitleri
                               gibi) düşünmelerine yardımcı olabilir.
                               SF2: Öğretmen kavram haritası, kavram ağı, şekil anlam tablosu ve infografik gibi
                               grafik düzenleyicileri de kullanabilir.
         Süreç                 SF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere soruları sadeleştirerek verebilir,
                               soruların sayısını azaltabilir ve cevaplamasına yönelik anahtar kelimelerin yer aldı-
                               ğı ipucu kartları verebilir.
                               SF4: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere yarı doldurulmuş bir hayat ağacı
                               tablosu verebilir ve akran desteği sağlayabilir.
                               SF5: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere soru oluşturabilmeleri için yö-
                               nerge kartları, bilgi notları veya anahtar kelimeler verebilir.

                               ÜF1: Öğrenciler cevaplarını yazılı olarak ve/veya kısa anahtar kelimeler kullanarak
         Ürün
                               oluşturdukları şematik düzenleyicilerle sunabilirler.
                               ÜF2: Öğretmen öğrencilerin hayatın anlamına yönelik metin yazmalarını isteyebilir.
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri







    136
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141