Page 132 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 132

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                                         Dünyaya geldiğim anda
                                                         Yürüdüm aynı zamanda
                                                         İki kapılı bir handa
                                                         Gidiyorum gündüz gece

                                                         Uykuda dahi yürüyom
                                                         Kalmaya sebep arıyom
                                                         Gidenleri hep görüyom
                                                         Gidiyorum gündüz gece

                                                         Kırkdokuz yıl bu yollarda
                                                         Ovada dağda çöllerde
                                                         Düşmüşem gurbet ellerde
                                                         Gidiyorum gündüz gece

                                                         Düşünülürse derince
                                                         Irak görünür görünce
                                                         Yol bir dakka mikdarınca
                                                         Gidiyorum gündüz gece

                                                         Şaşar Veysel işbu hâle
                                                         Gâh ağlaya gâhi güle
                                                         Yetişmek için menzile
                                                         Gidiyorum gündüz gece



                               Şiirin ardından öğrencilere mutluluk, varoluş ve kendi olmaya dair açık uçlu sorular
                               tahtaya yansıtılır.

                               Örnek sorular:
                                 1. İnsan varoluşunun amacı sizce nedir? Neden burada olduğumuzu nasıl açıklar-
                                   sınız?
                                 2. Hayatın anlamını nasıl bulabilirsiniz? Anlam arayışı sizce mutluluğa ulaşmada
                                   önemli bir rol oynar mı?
                                 3. İnsan hayatının önemi nedir?
                               Öğretmen bu soruları temaya uygun olarak değiştirebilir.

                               Öğretmen öğrencilerin soruları okuyup düşünmesi için 1-2 dakika süre verir. Ar-
                               dından bu sorulardan 1 tanesini sınıf oylaması ile seçeceklerini ve daha sonra da
                               seçilen 1 sorunun cevaplarını araştırmak için düşün-eşleş-paylaş tekniğini kullana-
                               caklarını söyler, tekniğin aşamalarını ve uygulanışını aktarır (SF1).
                               Oylama ile soruların seçiminden sonra etkinliği başlatır.
                               Birinci  aşama  olan  “düşün”  aşamasında  her  öğrenci  bireysel  olarak  seçilen  soru
                               üzerine düşünür ve cevaplarını not alır (İF2).
                               Ardından ikinci aşama olan “eşleş” aşamasında her öğrenciyi bir başka öğrenciyle
                               eşleştirerek ikili gruplar olmalarını sağlar (FÖOD1, SF2). Eşler soruya verdikleri ce-
                               vapları karşılıklı olarak birbirlerine anlatır ve tartışırlar.



    132
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137