Page 132 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 132
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Dünyaya geldiğim anda
Yürüdüm aynı zamanda
İki kapılı bir handa
Gidiyorum gündüz gece
Uykuda dahi yürüyom
Kalmaya sebep arıyom
Gidenleri hep görüyom
Gidiyorum gündüz gece
Kırkdokuz yıl bu yollarda
Ovada dağda çöllerde
Düşmüşem gurbet ellerde
Gidiyorum gündüz gece
Düşünülürse derince
Irak görünür görünce
Yol bir dakka mikdarınca
Gidiyorum gündüz gece
Şaşar Veysel işbu hâle
Gâh ağlaya gâhi güle
Yetişmek için menzile
Gidiyorum gündüz gece
Şiirin ardından öğrencilere mutluluk, varoluş ve kendi olmaya dair açık uçlu sorular
tahtaya yansıtılır.
Örnek sorular:
1. İnsan varoluşunun amacı sizce nedir? Neden burada olduğumuzu nasıl açıklar-
sınız?
2. Hayatın anlamını nasıl bulabilirsiniz? Anlam arayışı sizce mutluluğa ulaşmada
önemli bir rol oynar mı?
3. İnsan hayatının önemi nedir?
Öğretmen bu soruları temaya uygun olarak değiştirebilir.
Öğretmen öğrencilerin soruları okuyup düşünmesi için 1-2 dakika süre verir. Ar-
dından bu sorulardan 1 tanesini sınıf oylaması ile seçeceklerini ve daha sonra da
seçilen 1 sorunun cevaplarını araştırmak için düşün-eşleş-paylaş tekniğini kullana-
caklarını söyler, tekniğin aşamalarını ve uygulanışını aktarır (SF1).
Oylama ile soruların seçiminden sonra etkinliği başlatır.
Birinci aşama olan “düşün” aşamasında her öğrenci bireysel olarak seçilen soru
üzerine düşünür ve cevaplarını not alır (İF2).
Ardından ikinci aşama olan “eşleş” aşamasında her öğrenciyi bir başka öğrenciyle
eşleştirerek ikili gruplar olmalarını sağlar (FÖOD1, SF2). Eşler soruya verdikleri ce-
vapları karşılıklı olarak birbirlerine anlatır ve tartışırlar.
132