Page 128 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 128
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Argüman Analizi Değerlendirme Rubriği
Ölçütler Mükemmel(4) İyi(3) Orta(2) Zayıf(1) Eksik(0) Puan
Argüman genel Argüman
Argüman açık, olarak anlaşılır, Argüman oldukça Argüman biraz tamamen belirsiz,
1. Argümanın net ve kolayca merkezi iddia belirsiz, merkezi belirsiz, merkezi merkezi iddia yok
Açıklığı: anlaşılır, merkezi belirgin ama bazı iddia zor fark iddia anlaşılabilir veya tamamen
iddia belirgindir. kısımları karmaşık edilir. ama açık değildir.
olabilir. yanıltıcı.
Argümanın Argümanın Argüman
mantıksal yapısı genel mantığı Argümanın Argüman tamamen
sağlam ve sağlamdır ama mantığında mantıksal olarak
2. Mantıksal tutarlıdır,her bir bazı adımlar belirgin boşluklar zayıf, birden fazla mantıksız,mantık
Tutarlılık: adım mantıklı bir tam olarak veya tutarsızlıklar tutarsızlık veya hataları belirgin
ve yaygındır.
şekilde önceki açıklanmamış vardır. mantık hatası
adımla ilişkilidir. veya tutarsızdır. içerir.
Delil güçlü, Delil genel Delil sınırlı ve Delil zayıf Delil eksik
3. Delil ve çeşitli ve iyi olarak güçlü genellikle yeterli ve yetersiz, veya tamamen
Destekleyici belgelenmiş, ve çeşitli; bazı ancak argümanı argümanın yetersiz, argüman
Bilgiler: argümanı güçlü kısımlar daha tam olarak çoğunu neredeyse hiç
bir şekilde fazla destekle desteklemeyebilir. desteklemez. desteklenmez.
destekler. güçlendirilebilir.
Karşı argümanlar Karşı argümanlar Karşı argümanlar
etkili bir şekilde tanımlanmış ve Karşı argümanlar Karşı argümanlar tamamen göz
4. Karşı tanımlanmış genellikle iyi ele kısaca ele alınmış zayıf bir şekilde ardı edilmiş veya
Argümanların ve ele alınmış, alınmış, bazı ancak bazen ele alınmış veya çok yetersiz
Ele Alınması zayıf yönleri iyi zayıflıklar daha yüzeysel veya önemli bir kısmı bir şekilde ele
açıklanmış. iyi açıklanabilir. eksik olabilir. göz ardı edilmiş. alınmış.
Argüman Argüman
derinlemesine Argüman genel Argüman sınırlı Argüman çok az eleştirel düşünme
5. Eleştirel eleştirel düşünme olarak eleştirel eleştirel düşünme eleştirel düşünme ve yaratıcılık
Düşünme ve ve yaratıcılık düşünme ve ve yaratıcılık ve yaratıcılık göstermez,
Yaratıcılık: gösterir, yeni ve yaratıcılık gösterir, gösterir, yeni fikir tamamen
içgörülü fikirler gösterir, bazı yeni çoğunlukla bilinen içermez. basmakalıp ve
sunar. fikirler içerir. fikirlere dayanır. sıradan fikirler
içerir.
Argüman iyi Argüman Argüman
organize edilmiş genellikle iyi Argüman biraz Argüman oldukça tamamen dağınık
6. Sunum ve ve net bir şekilde organize edilmiş dağınık ve takip dağınık ve takip ve anlaşılması
Organizasyon sunulmuş, yapı ama bazı kısımlar etmesi zor; etmesi çok zor, neredeyse
kolayca takip kafa karıştırıcı organizasyon yapı eksik. imkânsız, yapı
edilebilir. olabilir. eksiklikleri var. yok.
Değerlendirme ve Geri Bildirim
• Toplam Puan: __ / 24
• Geri Bildirim:
Güçlü Yönler:
Geliştirilmesi Gereken Alanlar:
Öneriler:
Kullanım Talimatları:
1. Her Kriterin Değerlendirilmesi:
• Yukarıdaki tabloyu kullanarak her bir kriter için 0 ile 4 arasında bir puan verin.
2. Toplam Puanın Hesaplanması:
• Her bir kriterin puanını toplayarak toplam puanı hesaplayın. Örneğin her kriter
için maksimum 4 puan üzerinden toplamda 24 puan mümkündür.
3. Geri Bildirim Sağlama:
• Güçlü yönleri vurgulayarak öğrenci veya katılımcının motivasyonunu artırın.
• Geliştirilmesi gereken alanları net bir şekilde belirleyerek nasıl daha iyi olunabi-
leceğine dair önerilerde bulunun.
128