Page 124 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 124
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Edebiyatla Felsefe Yapıyorum
Konu Edebiyat ve Felsefe
FEL.11.4.2. Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
Öğrenme Hedefleri
b) Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi görüş ve argüman oluşturur.
• Akıllı Tahta
• Evde izlemeleri için yazarlar ve filozoflar hakkında kısa videolar
• Belirtilen metinlerin özetleri ve önemli bölümleri
• Tartışma formu
Materyaller
• Öz ve akran değerlendirme formu
• Yazım için boş kâğıt ve kalemler
• Argüman geliştirme adımlarının yer aldığı çalışma kağıdı
• Argüman analizi değerlendirme rubriği
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte kullanılan teknikler;
Ters Yüz Öğrenme: Öğretmen öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesi için Parmenides,
Platon, Yusuf Has Hacib, Edip Ahmet Yükneki, Yunus Emre, Âşık Paşa, F. Dostoyevski,
F. Hölderlin, M. Unamuno, A. H. Tanpınar, F. Kafka, J. P. Sartre ve A. Camus’nun eser-
leri arasından hazırlamış olduğu en fazla yüzer kelimeden oluşan metinleri gönderir.
Öğrencilerden bu metinleri evde okumalarını ve kısaca özetlemelerini ister.
Soru Cevap: Öğretmen öğrencilere ders süresince konu ile ilişkin çeşitli sorular so-
Etkinlik Açıklaması rar ve öğrencilerden cevaplar alır.
Tartışma: Öğretmen öğrencilerin felsefi temaları çeşitli sanatçı ve eserler aracılı-
ğıyla tartışmalarını ister.
Esnek Gruplama: Öğretmen argüman geliştirme adımları için sınıfı esnek grupla-
ma stratejisi ile 5 farklı felsefe temasına ilişkin 5 farklı gruba ayırır.
Argüman Analizi Değerlendirme Rubriği: Öğretmen öğrencilerin oluşturduğu ar-
gümanları değerlendirmek için rubrik ölçeği kullanır.
Ön Hazırlık (Ters Yüz Öğrenme)
1. Video ve Okuma Görevleri:
Öğretmen öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesi için Parmenides, Platon, Yusuf Has
Hacib, Edip Ahmet Yükneki, Yunus Emre, Âşık Paşa, F. Dostoyevski, F. Hölderlin, M.
Unamuno, A. H. Tanpınar, F. Kafka, J. P. Sartre ve A. Camus’nun eserleri arasından
Uygulama Süreci hazırlamış olduğu metinleri gönderir. Öğrencilerden bu metinleri evde okumalarını
ve kısaca özetlemelerini ister (İF1, ÜF1).
Giriş
Öğretmen derse girer ve önceden göndermiş olduğu yazılı metinler hakkında "Bu
yazarlar ve filozoflardan alıntılanmış metinler sizce hangi felsefi kavramlarla ilgili-
dir?" sorusunu sorarak tahtaya metinlerle ilgili olan ve ilgili olmayan felsefi kavram-
124