Page 124 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 124

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Edebiyatla Felsefe Yapıyorum
         Konu                  Edebiyat ve Felsefe
                               FEL.11.4.2. Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
         Öğrenme Hedefleri
                               b) Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi görüş ve argüman oluşturur.

                                 •  Akıllı Tahta
                                 •  Evde izlemeleri için yazarlar ve filozoflar hakkında kısa videolar
                                 •  Belirtilen metinlerin özetleri ve önemli bölümleri

                                 •  Tartışma formu
         Materyaller
                                 •  Öz ve akran değerlendirme formu
                                 •  Yazım için boş kâğıt ve kalemler

                                 •  Argüman geliştirme adımlarının yer aldığı çalışma kağıdı
                                 •  Argüman analizi değerlendirme rubriği
         Süre                  2 ders saati

                               Bu etkinlikte kullanılan teknikler;
                               Ters Yüz Öğrenme: Öğretmen öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesi için Parmenides,
                               Platon, Yusuf Has Hacib, Edip Ahmet Yükneki, Yunus Emre, Âşık Paşa, F. Dostoyevski,
                               F. Hölderlin, M. Unamuno, A. H. Tanpınar, F. Kafka, J. P. Sartre ve A. Camus’nun eser-
                               leri arasından hazırlamış olduğu en fazla yüzer kelimeden oluşan metinleri gönderir.
                               Öğrencilerden bu metinleri evde okumalarını ve kısaca özetlemelerini ister.

                               Soru Cevap: Öğretmen öğrencilere ders süresince konu ile ilişkin çeşitli sorular so-
         Etkinlik Açıklaması   rar ve öğrencilerden cevaplar alır.

                               Tartışma: Öğretmen öğrencilerin felsefi temaları çeşitli sanatçı ve eserler aracılı-
                               ğıyla tartışmalarını ister.

                               Esnek Gruplama: Öğretmen argüman geliştirme adımları için sınıfı esnek grupla-
                               ma stratejisi ile 5 farklı felsefe temasına ilişkin 5 farklı gruba ayırır.

                               Argüman Analizi Değerlendirme Rubriği: Öğretmen öğrencilerin oluşturduğu ar-
                               gümanları değerlendirmek için  rubrik ölçeği kullanır.
                               Ön Hazırlık (Ters Yüz Öğrenme)

                               1. Video ve Okuma Görevleri:
                               Öğretmen öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesi için Parmenides, Platon, Yusuf Has
                               Hacib, Edip Ahmet Yükneki, Yunus Emre, Âşık Paşa, F. Dostoyevski, F. Hölderlin, M.
                               Unamuno, A. H. Tanpınar, F. Kafka, J. P. Sartre ve A. Camus’nun eserleri arasından
         Uygulama Süreci       hazırlamış olduğu metinleri gönderir. Öğrencilerden bu metinleri evde okumalarını
                               ve kısaca özetlemelerini ister (İF1, ÜF1).
                               Giriş
                               Öğretmen derse girer ve önceden göndermiş olduğu  yazılı metinler hakkında "Bu
                               yazarlar ve filozoflardan alıntılanmış metinler sizce hangi felsefi kavramlarla ilgili-
                               dir?" sorusunu sorarak tahtaya metinlerle ilgili olan ve ilgili olmayan felsefi kavram-


    124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129