Page 121 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 121

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               2.DERS
                               Raporun  Hazırlanması  ve  Yeniden  Formatlama  Aşaması:  Bu  aşamada  uzman
                               gruplardaki öğrenciler ilk gruplarına döner. Uzmanlaşmış öğrenciler artık uzman-
                               lık  alanlarına  ilişkin  bilgileri  grup  arkadaşlarına  aktarır.  Öğrenciler  ayrıntılı  tar-
                               tışmalarla  konuyu  iyice  kavrar.  Fikir  alışverişinde  bulunarak  tüm  grubun  konuyu
                               öğrenmesini sağlar. Her uzman öğrenci konusunu anlattıktan sonra ve tüm grup
                               üyelerinin öğrendikleri konulara ilişkin metin inceleme tablolarını hazırlamasıyla bu
                               adım tamamlanır.
                               Tamamlama ve Değerlendirme: Tüm öğrencilerin öğrenmesini pekiştirmek için öğ-
                               retmen her gruptan kendi çalışmasını zihin haritası şeklinde sunmasını ister (SF4).
                               Hazırlanan zihin haritaları öğretmene sunulur. Öğretmen zihin haritalarını inceler
                               ve dönütler verir. Gerekli düzeltmeler öğrenciler tarafından yapılır ve tamamlanan
                               zihin  haritaları  sınıfa  asılır  (FÖOD3).  Öğrenciler  arkadaşlarının  hazırladığı  zihin
                               haritalarını inceler.
                               Öğretmen "Harika bir çalışma yaptınız çocuklar! Şimdi her grup diğer grupların
                               hazırladığı metin inceleme tablosu analizini ve zihin haritasını kontrol listeleri ile
                               değerlendirecek." der ve kontrol listesi sorularını dağıtır. Her grubun değerlendir-
                               mesini yapmasının ardından formları toplayıp teşekkür eder ve dersi bitirir (ÜF2).
                               Kontrol Listesi: Aşağıda verilen kontrol listesiyle veya kendi hazırlayacağınız ben-
                               zer bir kontrol listesiyle değerlendiriniz.
                                MADDE                                                  EVET    HAYIR

                                1. Metin türü doğru belirtilmiş mi?
                                2. Metindeki felsefi tema doğru tespit edilmiş mi?
         Değerlendirme
                                3. Felsefi kavramlar açıkça belirtilmiş mi?
                                4. Felsefi soru açıkça belirtilmiş mi?
                                5. Felsefi argümanlar açıkça belirtilmiş mi?
                                6. Edebî türlerin hepsi zihin haritası üzerinde gösterilmiş mi?

                                7. Zihin haritası açık ve anlaşılır mı?
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.

         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
         Tasarım Ögeleri           ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).







                                                                                                         121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126