Page 121 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 121
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
2.DERS
Raporun Hazırlanması ve Yeniden Formatlama Aşaması: Bu aşamada uzman
gruplardaki öğrenciler ilk gruplarına döner. Uzmanlaşmış öğrenciler artık uzman-
lık alanlarına ilişkin bilgileri grup arkadaşlarına aktarır. Öğrenciler ayrıntılı tar-
tışmalarla konuyu iyice kavrar. Fikir alışverişinde bulunarak tüm grubun konuyu
öğrenmesini sağlar. Her uzman öğrenci konusunu anlattıktan sonra ve tüm grup
üyelerinin öğrendikleri konulara ilişkin metin inceleme tablolarını hazırlamasıyla bu
adım tamamlanır.
Tamamlama ve Değerlendirme: Tüm öğrencilerin öğrenmesini pekiştirmek için öğ-
retmen her gruptan kendi çalışmasını zihin haritası şeklinde sunmasını ister (SF4).
Hazırlanan zihin haritaları öğretmene sunulur. Öğretmen zihin haritalarını inceler
ve dönütler verir. Gerekli düzeltmeler öğrenciler tarafından yapılır ve tamamlanan
zihin haritaları sınıfa asılır (FÖOD3). Öğrenciler arkadaşlarının hazırladığı zihin
haritalarını inceler.
Öğretmen "Harika bir çalışma yaptınız çocuklar! Şimdi her grup diğer grupların
hazırladığı metin inceleme tablosu analizini ve zihin haritasını kontrol listeleri ile
değerlendirecek." der ve kontrol listesi sorularını dağıtır. Her grubun değerlendir-
mesini yapmasının ardından formları toplayıp teşekkür eder ve dersi bitirir (ÜF2).
Kontrol Listesi: Aşağıda verilen kontrol listesiyle veya kendi hazırlayacağınız ben-
zer bir kontrol listesiyle değerlendiriniz.
MADDE EVET HAYIR
1. Metin türü doğru belirtilmiş mi?
2. Metindeki felsefi tema doğru tespit edilmiş mi?
Değerlendirme
3. Felsefi kavramlar açıkça belirtilmiş mi?
4. Felsefi soru açıkça belirtilmiş mi?
5. Felsefi argümanlar açıkça belirtilmiş mi?
6. Edebî türlerin hepsi zihin haritası üzerinde gösterilmiş mi?
7. Zihin haritası açık ve anlaşılır mı?
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
Kullanılan Evrensel • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Uzatılmış zaman, alternatif
Tasarım Ögeleri ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
121