Page 125 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 125

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               ların isimlerini (yalnızlık, sorumluluk, sevgi, nefret, kin, umut, umutsuzluk, acı, sevinç
                               gibi insan varoluşuna ait durumlar) yazar (İF2). Ardından rastgele seçtiği öğrenci-
                               lere  göndermiş olduğu metin ve yazarların hangi felsefi kavram ile ilgili olduğunu
                               sorar. Rastgele seçilen öğrencilerden yazar-felsefi kavram eşleştirmesi yapmaları-
                               nı ister (SF1, FÖOD1). Öğretmen eşleştirme yapan öğrencilere dönüt verir.

                               Daha sonra öğretmen sınıfı esnek gruplama stratejisi ile 5 farklı felsefe temasına
                               ilişkin 5 farklı gruba ayırır (FÖOD2). Gruplar oluştuktan sonra farklı felsefi temaları
                               çeşitli sanatçı ve eserler aracılığıyla tartışacağız der (SF2). Her bir gruba etkinlik
                               sırasında öğrencilerin yapacakları içerik ve yönergelerin yer aldığı argüman ge-
                               liştirme adımları çıktısını dağıtır (İF3). Yapacakları çalışmada argüman geliştirme
                               aşamasında bu adımlara uygun olarak çalışmalarına başlamalarını ister (SF3).
                               Argüman geliştirme adımları:

                                 1. Metni Anlama
                                 •  Metni dikkatle okuyunuz: Edebî metni dikkatlice okuyun.
                                 •  Metindeki önemli noktaları not alınız: Ana konuları, ilginç olayları ve karakter-
                                   lerle ilgili önemli noktaları not edin.
                                 2. Soruyu Anlama

                                 •  Soruyu inceleyiniz: Felsefi soruyu dikkatlice okuyun ve ne sorduğunu anlayın.
                                 •  Metnin ana kavramlarını  belirleyiniz: Metnin ana noktalarını (örneğin, sorum-
                                   luluk, sevgi, nefret, umut, umutsuzluk, sevinç, adalet, mutluluk) bularak altını
                                   çizin.
                                 3. Metinle İlişkilendirme

                                 •  İlgili kısımları bulunuz: Metinde soruyla ilgili olabilecek bölümleri belirleyin.
                                 •  Bağlantılar kurunuz: Bu bölümlerin soruyla nasıl bağlantılı olduğunu düşünün.

                                 4. Argümanınızı Oluşturma
                                 •  Tezinizi belirleyiniz: Soruyu cevaplayacak ana iddianızı belirleyin.
                                 •  Destekleyici deliller toplayınız: Metinden tezinizi destekleyecek alıntılar ve ör-
                                   nekler bulun.
                                 •  Açıklamalarınızı ekleyiniz: Bu delillerin tezinizle nasıl uyumlu olduğunu kısa ve
                                   net açıklamalarla belirtin.
                                 5. Karşı Argümanları Ele Alma
                                 •  Farklı görüşleri düşününüz: Soruyu farklı bir bakış açısıyla nasıl yanıtlayabile-
                                   ceğinizi düşünün.
                                 •  Yanıt veriniz: Bu farklı görüşlere mantıklı yanıtlar hazırlayın.

                                 6. Yazınızı Yazma
                                 •  Giriş: Soruyu tanıtın ve tezinizi belirtin.

                                 •  Gelişme: Her paragrafa bir ana fikirle ilgili detaylı açıklamalar ve metinden delil-
                                   ler ekleyin.
                                 •  Karşı argümanları ekleyiniz: Karşı görüşleri ve bunlara verdiğiniz yanıtları yazın.



                                                                                                         125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130