Page 127 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 127

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 4. GRUP: Zaman ve Metafizik
                                   Metin 1: Ahmet Hamdi Tanpınar - Huzur

                                   Metin 2: Friedrich Hölderlin - Hyperion- Yunanistan'da Bir Münzevi
                                   Metin 3: Friedrich Nietzsche - Böyle Buyurdu Zerdüşt
                               Öğretmen öğrencilerden metafizik, zaman, ruhun ölümsüzlüğü ve güzellik kavram-
                               larından yola çıkarak metinleri sözel olarak değerlendirmelerini ister. Öğrenciler
                               Tanpınar, Hölderlin ve Nietzsche'nin estetik ve metafizik görüşlerini tartışır. Özellik-
                               le zaman, güzellik ve ruhun doğası üzerine derinlemesine düşünceler geliştirmeleri
                               için tartışırlar (SF4). Yaptıkları tartışma sonuçlarından yola çıkarak “İnsanın birey-
                               sel ve toplumsal olarak huzuru, özgürlüğü nasıl sağlanır; bu yolculukta karşılaşılan
                               en büyük içsel ve dışsal engeller nelerdir?” sorularını cevaplamaya yönelik grupla
                               argüman geliştirme adımlarından faydalanarak argümanlarını oluştururlar (ÜF1).
                                 5. GRUP: Kendinin Bilgisi
                                   Metin 1: Sokrates – Kendini Bil!

                                   Metin 2: Yunus Emre - İlim ilim bilmektir
                                   Metin 3: F. Nietzsche - Ahlakın Soy Kütüğü Üstüne: Bir Kavga Yazısı
                                   Metin 4: A. Camus - Sisifos Söyleni

                               Kendini bilmenin imkânı, doğası ve sınırları üzerine metinlerin analizi yapılır. Öğ-
                               renciler  Sokrates,  Yunus  Emre,  Nietzsche  ve  Camus’nun  "kendini  bilme"  üzerine
                               görüşlerini  tartışır  (SF4).  Yaptıkları  tartışma  sonuçlarından  yola  çıkarak  “Bireyin
                               kendini tanıma ve anlam arayışı; bilgisi, ahlaki değerleri ve yaşamın anlamı ile nasıl
                               ilişkilidir?”  sorularını  cevaplamaya  yönelik  grupla  argüman  geliştirme  adımların-
                               dan faydalanarak argümanlarını oluştururlar (ÜF1).
                               Öğrenciler argümanlarını oluşturduktan sonra diğer gruplar için kendi argümanla-
                               rını yazdıkları formu çoğaltıp birer adet dağıtırlar. Her masa bu işlemi yaptığında
                               her masada kendilerinin dışında çalışma yapan 4 masanın geliştirdiği 4 farklı ar-
                               güman formu bulunur. Bu aşamada her grup bu dört formu aşağıda verilen ölçüte
                               göre grupça ortak karar vererek değerlendirir. Öğrenciler değerlendirdiği grup ar-
                               gümanlarının altına görüşlerini not eder ve diğer gruba verir. Her grup argüman-
                               larına dair  yapılan değerlendirme notlarını inceler, argümanlarını gözden geçirir,
                               gerekli düzeltmeleri yapar ve çalışma kağıtlarını öğretmene teslim eder. Öğretmen
                               ders süresince yapılan çalışmaları özetler ve insan varoluşuna ait durumların felsefi
                               açıdan ele alınmasında edebî dile başvurulmasının güçlü ve zayıf yönlerinin neler
                               olabileceğine dair öğrencilerden kısa cevaplar alır. Ardından  dersi bitirir. Bir sonra-
                               ki derste ise, inceleyip dönütleri not ettiği  çalışma kağıtlarını gruplara teslim eder.
                               Her argüman önce akran grubu sonra da öğretmen tarafından aşağıdaki kriterlere
                               göre değerlendirilir:



         Değerlendirme








                                                                                                         127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132