Page 126 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 7. Gözden Geçirme ve Düzenleme
                                 •  Metni tekrar okuyunuz: Yazınızın mantıklı ve anlaşılır olup olmadığını kontrol
                                   edin.
                                 •  Dilbilgisi ve yazım hatalarına dikkat ediniz: Hataları düzeltiniz.

                               Gruplar ve Metinler:
                                 1. GRUP: Varlık Felsefesi
                                   Metin 1: Yunus Emre - Bana Seni Gerek Seni

                                   Metin 2: Parmenides - Varlık ve Birlik Üzerine Fragmanlar
                                   Metin 3: Albert Camus - Sisifos Söyleni
                               Öğretmen öğrencilere bu metinleri ontolojik açıdan sözel olarak değerlendirme-
                               lerini ister. Varlık ve yokluk kavramları, insanın varoluş sebebi gibi konular üzerine
                               tartışmalar yapılır. Öğrenciler Yunus Emre'nin "Bana Seni Gerek" kavramının, Par-
                               menides'in varlık görüşlerinin ve Camus'nun “absürt” kavramının hangi varoluşsal
                               sorulara yanıt aradığına dair tartışma yapar (SF4). Yaptıkları tartışma sonuçların-
                               dan yola çıkarak “İnsanın varoluşunun anlamı ve amacı nedir?” sorusunu cevapla-
                               maya yönelik grupla argüman geliştirme adımlarından faydalanarak argümanla-
                               rını oluştururlar (ÜF2).
                                 2. GRUP: Adalet ve Ahlak Felsefesi
                                   Metin 1: Platon - Devlet

                                   Metin 2: Yusuf Has Hacib - Kutadgu Bilig
                                   Metin 3: Edip Ahmet Yükneki - Atabetü'l Hakayık
                               Öğretmen öğrencilere ahlaki değerler, erdemler ve adalet kavramları üzerinden
                               metinleri sözlü olarak değerlendirmelerini ister. Öğrenciler Platon, Yusuf Has Hacib
                               ve Edip Ahmet Yükneki’nin ahlak felsefesi ve adalet anlayışlarını tartışır. Platon'un
                               ideal devlet modeli ile Yusuf Has Hacip ve Edip Ahmet Yükneki'nin erdem ve ada-
                               let üzerine görüşlerini tartışarak karşılaştırır (SF4). Ve yaptıkları tartışma sonuç-
                               larından yola çıkarak “Adil ve erdemli bir toplum ve yönetimi nasıl oluşturabiliriz,
                               bireylerin bu toplum içindeki rolü ve sorumlulukları nelerdir?” sorularını cevaplama-
                               ya yönelik grupla argüman geliştirme adımlarından faydalanarak argümanlarını
                               oluştururlar (ÜF1).

                                 3. GRUP : Varoluşçuluk ve İnsan İlişkileri
                                   Metin 1: Jean-Paul Sartre - Bulantı
                                   Metin 2: Franz Kafka - Dönüşüm

                                   Metin 3: Fyodor Dostoyevski - Suç ve Ceza
                               Öğretmen öğrencilere varoluşçu kavramlar, insanın anlamsızlık ve özgürlük arayışı
                               üzerine tartışmalar yapmalarını ister. Öğrenciler Sartre'ın ve Kafka’nın varoluşçulu-
                               ğa dair fikirlerini, Dostoyevski'nin insanın anlam arayışını tartışır. Özellikle "bulantı",
                               "dönüşüm" ve "suç-ceza" kavramları üzerine tartışırlar (SF4). Yaptıkları tartışma so-
                               nuçlarından yola çıkarak “İnsanın özgürlüğü, kimliği ve ahlaki sorumluluğu arasın-
                               da nasıl bir ilişki vardır?” sorusunu cevaplamaya yönelik grupla argüman geliştirme
                               adımlarından faydalanarak argümanlarını oluştururlar (ÜF1).


    126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131