Page 126 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
7. Gözden Geçirme ve Düzenleme
• Metni tekrar okuyunuz: Yazınızın mantıklı ve anlaşılır olup olmadığını kontrol
edin.
• Dilbilgisi ve yazım hatalarına dikkat ediniz: Hataları düzeltiniz.
Gruplar ve Metinler:
1. GRUP: Varlık Felsefesi
Metin 1: Yunus Emre - Bana Seni Gerek Seni
Metin 2: Parmenides - Varlık ve Birlik Üzerine Fragmanlar
Metin 3: Albert Camus - Sisifos Söyleni
Öğretmen öğrencilere bu metinleri ontolojik açıdan sözel olarak değerlendirme-
lerini ister. Varlık ve yokluk kavramları, insanın varoluş sebebi gibi konular üzerine
tartışmalar yapılır. Öğrenciler Yunus Emre'nin "Bana Seni Gerek" kavramının, Par-
menides'in varlık görüşlerinin ve Camus'nun “absürt” kavramının hangi varoluşsal
sorulara yanıt aradığına dair tartışma yapar (SF4). Yaptıkları tartışma sonuçların-
dan yola çıkarak “İnsanın varoluşunun anlamı ve amacı nedir?” sorusunu cevapla-
maya yönelik grupla argüman geliştirme adımlarından faydalanarak argümanla-
rını oluştururlar (ÜF2).
2. GRUP: Adalet ve Ahlak Felsefesi
Metin 1: Platon - Devlet
Metin 2: Yusuf Has Hacib - Kutadgu Bilig
Metin 3: Edip Ahmet Yükneki - Atabetü'l Hakayık
Öğretmen öğrencilere ahlaki değerler, erdemler ve adalet kavramları üzerinden
metinleri sözlü olarak değerlendirmelerini ister. Öğrenciler Platon, Yusuf Has Hacib
ve Edip Ahmet Yükneki’nin ahlak felsefesi ve adalet anlayışlarını tartışır. Platon'un
ideal devlet modeli ile Yusuf Has Hacip ve Edip Ahmet Yükneki'nin erdem ve ada-
let üzerine görüşlerini tartışarak karşılaştırır (SF4). Ve yaptıkları tartışma sonuç-
larından yola çıkarak “Adil ve erdemli bir toplum ve yönetimi nasıl oluşturabiliriz,
bireylerin bu toplum içindeki rolü ve sorumlulukları nelerdir?” sorularını cevaplama-
ya yönelik grupla argüman geliştirme adımlarından faydalanarak argümanlarını
oluştururlar (ÜF1).
3. GRUP : Varoluşçuluk ve İnsan İlişkileri
Metin 1: Jean-Paul Sartre - Bulantı
Metin 2: Franz Kafka - Dönüşüm
Metin 3: Fyodor Dostoyevski - Suç ve Ceza
Öğretmen öğrencilere varoluşçu kavramlar, insanın anlamsızlık ve özgürlük arayışı
üzerine tartışmalar yapmalarını ister. Öğrenciler Sartre'ın ve Kafka’nın varoluşçulu-
ğa dair fikirlerini, Dostoyevski'nin insanın anlam arayışını tartışır. Özellikle "bulantı",
"dönüşüm" ve "suç-ceza" kavramları üzerine tartışırlar (SF4). Yaptıkları tartışma so-
nuçlarından yola çıkarak “İnsanın özgürlüğü, kimliği ve ahlaki sorumluluğu arasın-
da nasıl bir ilişki vardır?” sorusunu cevaplamaya yönelik grupla argüman geliştirme
adımlarından faydalanarak argümanlarını oluştururlar (ÜF1).
126