Page 130 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 130
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 26
TEMA: HAYATIN ANLAMI
Etkinliğe FEL.11.5.1. Hayatın anlamına ilişkin felsefi soru ve problemleri anlayabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Hayatın anlamına ilişkin felsefi soru ve problemleri açıklar.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin varlık felsefesi temel problemlerinden varoluşçuluk akımını, ahlak fel-
Temel Kabuller sefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri kabul edilir.
Öğrenci hayatın anlamı ve kendi yaşamıyla ilgili ilişkilendirmeler yapması için soru-
lan sorulara ilk başta yüzeysel cevaplar verebilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Öğrencinin yüzeysel cevaplarını derinleştirmek için yönlendirici sorular sormak ge-
rekir.
Öğrenci kendi hayatı ve düşünceleri hakkında konuşmaktan çekinebilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen şiiri akıllı tahtaya yansıtabilir veya öğrencilerden isteyene söz ve-
rerek okutabilir. Eğer varsa şiirin bestelenmiş hâli akıllı tahtadan veya dijital plat-
İçerik formlar üzerinden açılarak dinlenebilir.
İF2: Öğretmen eğer okulun kuralları izin veriyorsa bu süreçte öğrencilerin tablet
veya telefonla araştırma yapmalarına izin verebilir.
SF1: Öğretmen oylama sonucu seçilen 3 sorunun cevaplandırılması için rulman
veya konuşma halkası tekniği kullanabilir.
SF2: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencileri anlaştığı ak-
Süreç
ranlarıyla veya başarılı öğrencilerin olduğu uzman grupla eşleştirebilir.
SF3: Öğretmen özetleme sırasında görsel, yazılı içerikler, şematik düzenleyiciler
kullanabilir.
SF4: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir.
ÜF1: Öğretmen öğrencilerin düşüncelerini ve eşleştikleri arkadaşlarıyla yaptıkları
konuşmaların sonuçlarını yazılı olarak paylaşmalarını isteyebilir.
Ürün
ÜF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin sesli günlük tutmalarını veya
sesi yazıya döken uygulamalar kullanarak günlük veya mektup yazmalarını iste-
yebilir.
FÖOD1: Öğretmen etkinliği gerçekleştirmek için sınıftaki masaları/sıraları ikili grup-
lar olacak ve grupların rahat bir biçimde hareket edecekleri şekilde düzenleyebilir.
FÖOD2: Öğretmen etkinliği gerçekleştirmek için sınıftaki masaları/sıraları grupların
Fiziksel Öğrenme çember veya U düzeninde olacakları biçimde düzenleyebilir. Gruplar arası mesafeyi fizi-
Ortamı Düzenlemeleri ki erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin rahatça hareket edeceği şekilde ayarlayabilir.
FÖOD3: Öğretmen etkinliği gerçekleştirmek için sınıftaki masaları/sıraları, 5-6 kişilik
grupların arasındaki mesafeyi fiziki erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin rahatça
hareket edeceği şekilde ayarlayabilir.
130