Page 130 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 130

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 26

        TEMA: HAYATIN ANLAMI
         Etkinliğe             FEL.11.5.1. Hayatın anlamına ilişkin felsefi soru ve problemleri anlayabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    a) Hayatın anlamına ilişkin felsefi soru ve problemleri açıklar.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin varlık felsefesi temel problemlerinden varoluşçuluk akımını, ahlak fel-
         Temel Kabuller        sefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri kabul edilir.
                               Öğrenci hayatın anlamı ve kendi yaşamıyla ilgili ilişkilendirmeler yapması için soru-
                               lan sorulara ilk başta yüzeysel cevaplar verebilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Öğrencinin yüzeysel cevaplarını derinleştirmek için yönlendirici sorular sormak ge-
                               rekir.
                               Öğrenci kendi hayatı ve düşünceleri hakkında konuşmaktan çekinebilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen şiiri akıllı tahtaya yansıtabilir veya öğrencilerden isteyene söz ve-
                               rerek okutabilir. Eğer varsa şiirin bestelenmiş hâli akıllı tahtadan veya dijital plat-
         İçerik                formlar üzerinden açılarak dinlenebilir.
                               İF2: Öğretmen eğer okulun kuralları izin veriyorsa bu süreçte öğrencilerin tablet
                               veya telefonla araştırma yapmalarına izin verebilir.
                               SF1:  Öğretmen  oylama  sonucu  seçilen  3  sorunun  cevaplandırılması  için  rulman
                               veya konuşma halkası tekniği kullanabilir.
                               SF2: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencileri anlaştığı ak-
         Süreç
                               ranlarıyla veya başarılı öğrencilerin olduğu uzman grupla eşleştirebilir.
                               SF3:  Öğretmen  özetleme  sırasında  görsel,  yazılı  içerikler,  şematik  düzenleyiciler
                               kullanabilir.
                               SF4: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir.
                               ÜF1: Öğretmen öğrencilerin düşüncelerini ve eşleştikleri arkadaşlarıyla yaptıkları
                               konuşmaların sonuçlarını yazılı olarak paylaşmalarını isteyebilir.
         Ürün
                               ÜF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin sesli günlük tutmalarını veya
                               sesi yazıya döken uygulamalar kullanarak günlük veya mektup yazmalarını iste-
                               yebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen etkinliği gerçekleştirmek için sınıftaki masaları/sıraları ikili grup-
                               lar olacak ve grupların rahat bir biçimde hareket edecekleri şekilde düzenleyebilir.
                               FÖOD2:  Öğretmen  etkinliği  gerçekleştirmek  için  sınıftaki  masaları/sıraları  grupların
         Fiziksel Öğrenme      çember veya U düzeninde olacakları biçimde düzenleyebilir. Gruplar arası mesafeyi fizi-
         Ortamı Düzenlemeleri  ki erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin rahatça hareket edeceği şekilde ayarlayabilir.

                               FÖOD3: Öğretmen etkinliği gerçekleştirmek için sınıftaki masaları/sıraları, 5-6 kişilik
                               grupların arasındaki mesafeyi fiziki erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin rahatça
                               hareket edeceği şekilde ayarlayabilir.



    130
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135