Page 134 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 134
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
basının kaybıyla baş etmeye çalışırken yaşamın anlamı hakkında derin düşün-
celere dalar.
Sorular:
1. Zeynep'in yaşadığı bu olay sizce hangi felsefi soruları gündeme getirir?
2. Zeynep büyükbabasının kaybı karşısında hayatının anlamını nasıl yeniden de-
ğerlendirebilir?
3. Sizin de benzer bir kayıp yaşadığınız bir an oldu mu? Bu olay sizin hayatınızın
anlamı hakkında düşüncelerinizi nasıl etkiledi?
Örnek Olay 3: Anlam Arayışı
Mert'in Yolculuğu:
Mert genç bir müzisyendir ve kendini ifade etmek için müziği kullanmayı seven
birisidir. Ancak son dönemde müziğinin yeterince takdir edilmediğini hisset-
mektedir ve bu durum onun kendine olan güvenini sarsmaktadır. Bir gün Mert
bir arkadaşının önerisiyle yalnız bir kamp yapmaya karar verir. Doğada ge-
çirdiği zaman boyunca yalnız kalır, düşüncelerini dinler ve doğanın güzellikleri
hakkında derinlikli düşünceler geliştirir. Bu süreçte müziğinin anlamı ve hayatı-
nın amacı hakkında yeni farkındalıklara ulaşır.
Sorular:
1. Mert'in doğada geçirdiği bu süreç onun hayatının anlamı ve amacı hakkında ne
gibi düşünceler geliştirmesine yardımcı olabilir?
2. Mert'in yaşadıkları ile kendi deneyimleriniz arasında nasıl bir bağlantı kurabilirsi-
niz? Siz de kendinizi yeniden keşfetmek için benzer bir yolculuk yaşadınız mı?
3. Mert'in bu içsel yolculuğu sonunda kazandığı farkındalıklar sizin hayatınıza na-
sıl bir ışık tutabilir?
Öğrenciler tartışmaları yaptıktan sonra öğretmen gruplardan bir sözcünün yapılan
tartışma ve verilen cevaplara dair açıklama yapmalarını ister. Grubun açıklamaları
çerçevesinde sunulan bilgiler tüm sınıfça tartışılır. Her grubun açıklamasını yapma-
sının ardından öğretmen yapılan açıklamaları kısaca özetler ve dersin değerlen-
dirmesini yapar. Bir sonraki ders için bu derste uyguladıkları tartışmalardan yola
çıkarak “Hayatın anlamına yönelik kişisel deneyimlerimi anlatıyorum.” konulu bir
günlük yazmalarını ister (ÜF2).
3.DERS
Öğretmen önceki derste yapılan çalışmaları hatırlatarak derse giriş yapar. Bu ders-
te bir önceki derste ödev verilen günlükler üzerinde “öz” ve “akran” değerlendirme
formları ile çalışacaklarını söyler. Öğrencilere ilgili formları dağıtır. İlk olarak her
öğrencinin kendi günlüğünü öz değerlendirme formundan yararlanarak değerlen-
dirmesini ister. Bu aşama tamamlandıktan sonra öğretmenin yapacağı öğrenci eş-
Değerlendirme
leştirmeleri ile akran değerlendirme formunu uygulamalarını ister (FÖOD1).
Örnek formlar aşağıdaki gibidir.
Öz değerlendirme için örnek sorular:
1. Yazdığım günlük içeriği hakkında ne düşünüyorum? Hayatın anlamına dair de-
rinlemesine düşündüğümü hissediyor muyum?
134