Page 131 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 131

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Hayatı Düşün
         Konu                  Hayatın Anlamı
         Öğrenme Hedefleri     a) Hayatın anlamına ilişkin felsefi soru ve problemleri açıklar.
                                 •  Büyük poster kağıtları veya dijital araçlar

                                 •  Felsefi metinlerden kısa bölümler veya örnek olaylar
         Materyaller
                                 •  Günlük yazma kâğıtları ve kalemler
                                 •  Değerlendirme formları

         Süre                  3 ders saati
                               Bu etkinlikte düşün-eşleş-paylaş, örnek olay, etkileşimli günlükler, öz ve akran de-
                               ğerlendirmesi yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Düşün-Eşleş-Paylaş: Öğretmen öğrencilere mutluluk, varoluş ve kendi olmaya dair
                               açık uçlu soruların yer aldığı çalışma kağıdı verir ve öğrencilerin bu soruların cevap-
                               larını bulmaları için düşün-eşleş-paylaş tekniğini kullanır.

                               Örnek Olay: Öğretmen hayatın anlamına yönelik ve öğrencilerin kendi hayatların-
                               dan benzer deneyimleri bulabilmeleri için örnek olay tekniğini kullanır.
         Etkinlik Açıklaması
                               Etkileşimli  Günlük:  Öğretmen  derste  uyguladıkları  tartışmalardan  yola  çıkarak
                               öğrencilerden, "Hayatın anlamına yönelik deneyimlerimi anlatıyorum." konulu bir
                               günlük yazmalarını ister.
                               Öz  Değerlendirme:  Öğretmen  öğrencilerin  yazdıkları  günlükleri  kendilerinin  de-
                               ğerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanır.
                               Akran  Değerlendirme:  Öğretmen  öğrencilerin  birbirlerinin  yazdıkları  günlükleri
                               değerlendirmeleri için akran değerlendirme formu kullanır.
                               1.DERS
                               Öğretmen selam verdikten sonra “Hayatın Anlamı” isimli yeni bir üniteye başladık-
                               larını söyleyerek dersi açar. Bu dersin temasından ve amaçlarından kısaca söz eder.
                               “Bugünkü dersimizin amacı hayatın anlamına ilişkin temel felsefi soru ve problem-
                               leri anlamaktır.  Hayatın anlamı nedir, Hayatın bir amacı var mıdır, Ben kimim, İn-
                               san olmak ne demek, bu gibi sorular, insanlığın tarih boyunca üzerinde durduğu
                               ve çeşitli yanıtlar aradığı önemli felsefi sorulardır. Bu derste bu soruları ele alarak
                               onları kendi yaşam deneyimlerimizle ilişkilendirmeyi amaçlayacağız.” açıklamasını
         Uygulama Süreci       yapar.
                               Bu tema etrafında yorumlanabilecek bir  şiiri öğrencilere okur (İF1). Aşağıda kulla-
                               nılabilecek şiir örneği verilmiştir:

                                                         Uzun İnce Bir Yoldayım
                                                         Uzun ince bir yoldayım
                                                         Gidiyorum gündüz gece
                                                         Bilmiyorum ne hâldeyim
                                                         Gidiyorum gündüz gece






                                                                                                         131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136