Page 131 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 131
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Hayatı Düşün
Konu Hayatın Anlamı
Öğrenme Hedefleri a) Hayatın anlamına ilişkin felsefi soru ve problemleri açıklar.
• Büyük poster kağıtları veya dijital araçlar
• Felsefi metinlerden kısa bölümler veya örnek olaylar
Materyaller
• Günlük yazma kâğıtları ve kalemler
• Değerlendirme formları
Süre 3 ders saati
Bu etkinlikte düşün-eşleş-paylaş, örnek olay, etkileşimli günlükler, öz ve akran de-
ğerlendirmesi yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Düşün-Eşleş-Paylaş: Öğretmen öğrencilere mutluluk, varoluş ve kendi olmaya dair
açık uçlu soruların yer aldığı çalışma kağıdı verir ve öğrencilerin bu soruların cevap-
larını bulmaları için düşün-eşleş-paylaş tekniğini kullanır.
Örnek Olay: Öğretmen hayatın anlamına yönelik ve öğrencilerin kendi hayatların-
dan benzer deneyimleri bulabilmeleri için örnek olay tekniğini kullanır.
Etkinlik Açıklaması
Etkileşimli Günlük: Öğretmen derste uyguladıkları tartışmalardan yola çıkarak
öğrencilerden, "Hayatın anlamına yönelik deneyimlerimi anlatıyorum." konulu bir
günlük yazmalarını ister.
Öz Değerlendirme: Öğretmen öğrencilerin yazdıkları günlükleri kendilerinin de-
ğerlendirmeleri için öz değerlendirme formu kullanır.
Akran Değerlendirme: Öğretmen öğrencilerin birbirlerinin yazdıkları günlükleri
değerlendirmeleri için akran değerlendirme formu kullanır.
1.DERS
Öğretmen selam verdikten sonra “Hayatın Anlamı” isimli yeni bir üniteye başladık-
larını söyleyerek dersi açar. Bu dersin temasından ve amaçlarından kısaca söz eder.
“Bugünkü dersimizin amacı hayatın anlamına ilişkin temel felsefi soru ve problem-
leri anlamaktır. Hayatın anlamı nedir, Hayatın bir amacı var mıdır, Ben kimim, İn-
san olmak ne demek, bu gibi sorular, insanlığın tarih boyunca üzerinde durduğu
ve çeşitli yanıtlar aradığı önemli felsefi sorulardır. Bu derste bu soruları ele alarak
onları kendi yaşam deneyimlerimizle ilişkilendirmeyi amaçlayacağız.” açıklamasını
Uygulama Süreci yapar.
Bu tema etrafında yorumlanabilecek bir şiiri öğrencilere okur (İF1). Aşağıda kulla-
nılabilecek şiir örneği verilmiştir:
Uzun İnce Bir Yoldayım
Uzun ince bir yoldayım
Gidiyorum gündüz gece
Bilmiyorum ne hâldeyim
Gidiyorum gündüz gece
131