Page 135 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 135
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
2. Anlattığım deneyim bana hangi duyguları hissettirdi? Bu deneyimden ne öğ-
rendim?
3. Yazarken kendimi ifade etmekte zorlandığım noktalar oldu mu? Eğer olduysa
nelerdi ve nasıl aşabilirim?
Akran Değerlendirme İçin Örnek Sorular:
1. Arkadaşımın günlük yazısını hayatın anlamı konusunu yeterince açıklayıcı bul-
dunuz mu? Neden?
2. Arkadaşımın yazısında dikkat çekici bir anekdot, düşünce veya fikir var mıydı?
Bu sizin için ne ifade etti?
3. Yazı boyunca arkadaşınızın duygu ve düşüncelerinin samimiyetini hissettiniz
mi? Eğer hissettiyseniz bu duygular nasıl aktarıldı?
4. Arkadaşınızın yazısında geliştirilmesi gerektiğini düşündüğünüz noktalar ne-
ler? (Örneğin açıklayıcı olma, duygu ifade etme vs.)
5. Arkadaşınıza başka hangi soruları sormak istersiniz?
Öğretmen formlar doldurulduktan sonra gönüllü öğrencilerden günlüklerini ve
doldurdukları formları sınıfla paylaşmalarını ister. Ardından formları ve günlükleri
kendi değerlendirmesini yapmak için toplar. Öğretmen aşağıda verilen ölçütlere
göre formları ve günlükleri değerlendirir.
Öğretmenin Kullanabileceği Değerlendirme Ölçütleri:
Derinlik: Günlük yazısında hayatın anlamına dair derin düşünceler yer alıyor mu?
Duygu İfadesi: Öğrenci duygularını açık ve samimi bir şekilde ifade edebilmiş mi?
Bağlantı Kurma: Kişisel deneyim ile genel hayat anlamı arasında mantıklı ve an-
lamlı bağlantılar kurulmuş mu?
Anekdotun Önemi: Anlatılan deneyim veya anekdot yeterince açıklayıcı ve dikkat
çekici mi?
Yazım ve İmla: Yazım kurallarına ve imla hatalarına dikkat edilmiş mi?
Samimiyet: Yazının genel tonunda samimiyet ve kişisel dokunaklılık var mı?
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Uzatılmış zaman, alternatif
Kullanılan Evrensel ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
135