Page 135 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 135

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 2. Anlattığım deneyim bana hangi duyguları hissettirdi? Bu deneyimden ne öğ-
                                   rendim?
                                 3. Yazarken kendimi ifade etmekte zorlandığım noktalar oldu mu? Eğer olduysa
                                   nelerdi ve nasıl aşabilirim?
                               Akran Değerlendirme İçin Örnek Sorular:

                                 1. Arkadaşımın günlük yazısını hayatın anlamı konusunu yeterince açıklayıcı bul-
                                   dunuz mu? Neden?
                                 2. Arkadaşımın yazısında dikkat çekici bir anekdot, düşünce veya fikir var mıydı?
                                   Bu sizin için ne ifade etti?
                                 3. Yazı  boyunca  arkadaşınızın  duygu  ve  düşüncelerinin  samimiyetini  hissettiniz
                                   mi? Eğer hissettiyseniz bu duygular nasıl aktarıldı?
                                 4. Arkadaşınızın  yazısında  geliştirilmesi  gerektiğini  düşündüğünüz  noktalar  ne-
                                   ler? (Örneğin açıklayıcı olma, duygu ifade etme vs.)
                                 5. Arkadaşınıza başka hangi soruları sormak istersiniz?
                               Öğretmen  formlar  doldurulduktan  sonra  gönüllü  öğrencilerden  günlüklerini  ve
                               doldurdukları formları sınıfla paylaşmalarını ister. Ardından formları ve günlükleri
                               kendi değerlendirmesini yapmak için toplar. Öğretmen aşağıda verilen ölçütlere
                               göre formları ve günlükleri değerlendirir.
                               Öğretmenin Kullanabileceği Değerlendirme Ölçütleri:

                               Derinlik: Günlük yazısında hayatın anlamına dair derin düşünceler yer alıyor mu?
                               Duygu İfadesi: Öğrenci duygularını açık ve samimi bir şekilde ifade edebilmiş mi?
                               Bağlantı Kurma: Kişisel deneyim ile genel hayat anlamı arasında mantıklı ve an-
                               lamlı bağlantılar kurulmuş mu?
                               Anekdotun Önemi: Anlatılan deneyim veya anekdot yeterince açıklayıcı ve dikkat
                               çekici mi?
                               Yazım ve İmla: Yazım kurallarına ve imla hatalarına dikkat edilmiş mi?
                               Samimiyet: Yazının genel tonunda samimiyet ve kişisel dokunaklılık var mı?

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.

                                 •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
         Kullanılan Evrensel       ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).








                                                                                                         135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140