Page 140 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 28

        TEMA: HAYATIN ANLAMI
         Etkinliğe             FEL.11.5.2. Hayatın anlamına ilişkin felsefi düşünce ortaya koyabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış    b) Hayatın anlamına ilişkin felsefi görüş ve argüman oluşturur.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin varlık felsefesi temel problemlerinden varoluşçuluk akımını, ahlak fel-
         Temel Kabuller        sefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri kabul edilir.
                               Öğrenciler tarihsel gelişmelerin düşünce sistemlerinin ortaya çıkışı üzerindeki etki-
         Tema Bazlı Öğrenci    lerini fark etmekte zorluk yaşayabilirler.
         İhtiyaçları           Öğrenciler düşünürlerin hayatın anlamı üzerine düşüncelerini kendi hayatı üzerin-
                               den değerlendirmekte zorluk yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Öğretmen  varoluşçulukla  ilgili  genel  bilgileri,  varoluşçuluğu  ortaya  çıkartan
                               sosyal-kültürel  gelişmeleri  ve  varoluşçu  filozofların  üzerinde  durduğu  genel  kav-
                               ramlara yönelik görsel/işitsel/yazılı (ses kayıtları, dizi/film/belgesel/kitap kesitleri
                               vb.) içerikler kullanabilir.
         İçerik
                               İF2: Öğretmen tabloyu dijital platformda çizerek öğrencilere yansıtabilir, desteğe
                               ihtiyaç duyan öğrencilere tablonun çıktısını verebilir veya öğretmen sınıfın imkan-
                               larına göre öğrencilerin tabloyu interaktif uygulamalar üzerinden oluşturmalarını
                               isteyebilir.

                               SF1: Öğretmen dijital platformlarda hazırladığı sunum, infografik, şematik düzen-
                               leyici, Canlı Felsefe Sözlüğü'nü  kullanabilir.
         Süreç
                               SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere toplumsal koşullara ve anahtar
                               kavramlara dair bilgi aktarımı yaparken gündelik yaşamdan, dizi/film/kitap ka-
                               rakterlerinden ve kesitlerinden yararlanabileceklerine yönelik yönlendirici sorular
                               sorabilir, ipuçları verebilir.
                               ÜF1: Öğrenciler felsefi sistemini öykü ve kompozisyon yazarak, resmederek, şarkı,
         Ürün                  şiir yazarak, basit benzetme cümleleri kurarak oluşturabilirler.
                               ÜF2: Öğrenciler panolarını afiş ve poster hazırlayarak, öykü, kompozisyon, şarkı ve
                               şiir yazarak oluşturabilir.
                               FÖOD1: Öğretmen masaları/sıraları düzenleyerek fiziksel erişimde sınırlılık yaşa-
         Fiziksel Öğrenme      yan öğrenciler için rahat hareket edebilme ortamı sağlayabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Öğretmen fiziksel erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin kavanozun için-
                               den kağıt çekerken akran desteği almasını sağlayabilir veya kendi seçebilir.













    140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145