Page 140 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 28
TEMA: HAYATIN ANLAMI
Etkinliğe FEL.11.5.2. Hayatın anlamına ilişkin felsefi düşünce ortaya koyabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Hayatın anlamına ilişkin felsefi görüş ve argüman oluşturur.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin varlık felsefesi temel problemlerinden varoluşçuluk akımını, ahlak fel-
Temel Kabuller sefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri kabul edilir.
Öğrenciler tarihsel gelişmelerin düşünce sistemlerinin ortaya çıkışı üzerindeki etki-
Tema Bazlı Öğrenci lerini fark etmekte zorluk yaşayabilirler.
İhtiyaçları Öğrenciler düşünürlerin hayatın anlamı üzerine düşüncelerini kendi hayatı üzerin-
den değerlendirmekte zorluk yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen varoluşçulukla ilgili genel bilgileri, varoluşçuluğu ortaya çıkartan
sosyal-kültürel gelişmeleri ve varoluşçu filozofların üzerinde durduğu genel kav-
ramlara yönelik görsel/işitsel/yazılı (ses kayıtları, dizi/film/belgesel/kitap kesitleri
vb.) içerikler kullanabilir.
İçerik
İF2: Öğretmen tabloyu dijital platformda çizerek öğrencilere yansıtabilir, desteğe
ihtiyaç duyan öğrencilere tablonun çıktısını verebilir veya öğretmen sınıfın imkan-
larına göre öğrencilerin tabloyu interaktif uygulamalar üzerinden oluşturmalarını
isteyebilir.
SF1: Öğretmen dijital platformlarda hazırladığı sunum, infografik, şematik düzen-
leyici, Canlı Felsefe Sözlüğü'nü kullanabilir.
Süreç
SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere toplumsal koşullara ve anahtar
kavramlara dair bilgi aktarımı yaparken gündelik yaşamdan, dizi/film/kitap ka-
rakterlerinden ve kesitlerinden yararlanabileceklerine yönelik yönlendirici sorular
sorabilir, ipuçları verebilir.
ÜF1: Öğrenciler felsefi sistemini öykü ve kompozisyon yazarak, resmederek, şarkı,
Ürün şiir yazarak, basit benzetme cümleleri kurarak oluşturabilirler.
ÜF2: Öğrenciler panolarını afiş ve poster hazırlayarak, öykü, kompozisyon, şarkı ve
şiir yazarak oluşturabilir.
FÖOD1: Öğretmen masaları/sıraları düzenleyerek fiziksel erişimde sınırlılık yaşa-
Fiziksel Öğrenme yan öğrenciler için rahat hareket edebilme ortamı sağlayabilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Öğretmen fiziksel erişimde sınırlılık yaşayan öğrencilerin kavanozun için-
den kağıt çekerken akran desteği almasını sağlayabilir veya kendi seçebilir.
140