Page 142 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 142

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                 •  Devrim                          •  Salgın hastalıklar
                                 •  Savaş                           •  Yüksek teknoloji
                                 •  Yüksek refah seviyesi           •  Otoriter yönetim
                                 •  Gelir eşitsizliği               •  Toplumsal güvensizlik ortamı


                               Daha sonra filozofların felsefi görüşlerini oluşturan anahtar kavramlar oluşturulur.

                                 •  Varoluş                         •  İstenç
                                 •  Yalnızlık                       •  Ölüm
                                 •  Kaygı                           •  Hiçlik
                                 •  Yabancılaşma                    •  Saçma


                               Öğretmen, öğrencilerin anahtar kelimeler hakkında düşünmeleri için birkaç dakika
                               süre tanır. Öğrenciler seçtikleri anahtar kelimelere yönelik fikirlerini tartışma yön-
                               temiyle birbirlerine aktarırlar (SF2). Öğretmen, anahtar kavramlarla ilgili grup içi
                               tartışmaların bitmesinin ardından şunu söyler:

                               “İki tane dönem özelliği ve iki anahtar kavram seçtiniz, bu dört anahtar kavramı
                               birlikte  düşünerek  “Bahsedilen  toplumsal  koşulların  içerisinde  yaşayan  bir  birey
                               kendisini nasıl var eder? Değerleri nelerdir? Seçimleri nedir?” gibi soruları seçtiği-
                               niz diğer iki anahtar kavramla da birleştirip kendi felsefi sisteminizi  oluşturmanızı
                               istiyorum.” (ÜF1)

                               Etkinlik bittikten sonra öğretmen şu şekilde devam eder; “Nosce Te İpsum” dersin
                               başında tahtaya bu sözü yazmıştım. Bu söz “Kendini Bil” anlamına gelir. Bu sözü
                               tahtaya yazmamın sebebi hayatın anlamıyla ilgili bir arayışa gireceksek bunun ilk
                               basamağı kendini anlamaktan geçer.” diyerek bu konuda öğrencilerin de yorumla-
                               rını alarak dersi sonlandırır.
                               Etkinlik bittikten sonra her gruptan bir öğrenci sırayla oluşturulan sistemi arkadaşla-
         Değerlendirme
                               rına okur. Hayatın anlamı panosu oluşturulur oluşturulan yazılar panoya asılır (ÜF2).
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
                                   ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).






    142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147