Page 142 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 142
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• Devrim • Salgın hastalıklar
• Savaş • Yüksek teknoloji
• Yüksek refah seviyesi • Otoriter yönetim
• Gelir eşitsizliği • Toplumsal güvensizlik ortamı
Daha sonra filozofların felsefi görüşlerini oluşturan anahtar kavramlar oluşturulur.
• Varoluş • İstenç
• Yalnızlık • Ölüm
• Kaygı • Hiçlik
• Yabancılaşma • Saçma
Öğretmen, öğrencilerin anahtar kelimeler hakkında düşünmeleri için birkaç dakika
süre tanır. Öğrenciler seçtikleri anahtar kelimelere yönelik fikirlerini tartışma yön-
temiyle birbirlerine aktarırlar (SF2). Öğretmen, anahtar kavramlarla ilgili grup içi
tartışmaların bitmesinin ardından şunu söyler:
“İki tane dönem özelliği ve iki anahtar kavram seçtiniz, bu dört anahtar kavramı
birlikte düşünerek “Bahsedilen toplumsal koşulların içerisinde yaşayan bir birey
kendisini nasıl var eder? Değerleri nelerdir? Seçimleri nedir?” gibi soruları seçtiği-
niz diğer iki anahtar kavramla da birleştirip kendi felsefi sisteminizi oluşturmanızı
istiyorum.” (ÜF1)
Etkinlik bittikten sonra öğretmen şu şekilde devam eder; “Nosce Te İpsum” dersin
başında tahtaya bu sözü yazmıştım. Bu söz “Kendini Bil” anlamına gelir. Bu sözü
tahtaya yazmamın sebebi hayatın anlamıyla ilgili bir arayışa gireceksek bunun ilk
basamağı kendini anlamaktan geçer.” diyerek bu konuda öğrencilerin de yorumla-
rını alarak dersi sonlandırır.
Etkinlik bittikten sonra her gruptan bir öğrenci sırayla oluşturulan sistemi arkadaşla-
Değerlendirme
rına okur. Hayatın anlamı panosu oluşturulur oluşturulan yazılar panoya asılır (ÜF2).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma.
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (Uzatılmış zaman, alternatif
ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (Sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
142