Page 147 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 147

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 30

        TEMA: HUKUK VE FELSEFE
         Etkinliğe             FEL.11.6.2. Hukuk sorunları üzerine felsefi düşünce ortaya koyabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış    a) Hak ve özgürlüklerin hukuksal temellerini çözümler.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin siyaset felsefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri; suç, ceza,
         Temel Kabuller        hak ve ahlak kavramları hakkında genel bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
                               Öğrenciler  görüşlerin  sınıf  ortamında  paylaşılması  ve  paylaşılan  görüşlere  saygı
         Tema Bazlı Öğrenci    duyulması noktasında birbirlerini yargılamadan etkin bir şekilde dinleme beceri-
         İhtiyaçları           sinde zorluk yaşayabilirler.
                               Bazı önyargıların farkında olunmaması sağlıklı düşünmenin önünde engel olabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen konuya ilişkin video, görsel/işitsel/yazılı içerikler, örnek olaylar kul-
                               lanabilir.
                               İF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için metinde (çalışma kağıdı, se-
                               naryo) yer alan önemli yerleri kalın/renkli yazabilir, altını çizebilir ve metni sadeleş-
         İçerik                tirebilir.
                               İF3: Öğretmen bir önceki derste kullandığı içerikleri veya içeriklerle ilgili görsel/işit-
                               sel/yazılı materyalleri hatırlatıcı olarak kullanabilir.
                               İF4: Öğretmen rollere yönelik kostüm/aksesuar getirebilir veya bir önceki ders öğ-
                               rencilere rollerle ilgili bilgi verip kostüm/aksesuar getirmelerini isteyebilir.
                               SF1: Öğretmen insan haklarının tarihsel gelişimini anlatan sunu, afiş, zaman çizel-
                               gesi kullanabilir.

                               SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye hazırladığı içeriğin bir örneğini
                               çıktı alıp verebilir. İncelemesi için ek süre tanıyabilir.

                               SF3:  Öğretmen  birkaç  turdan  sonra  inisiyatif  kullanarak  desteğe  ihtiyaç  duyan
         Süreç                 öğrenciyi sandalyeye oturması için seçebilir. Öğrenci kendini sözel olarak ifade et-
                               mekte zorlanıyorsa yazılı olarak ifade etmesini sağlayabilir.
                               SF4: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için not alma kısmında akran des-
                               teğinden yararlanabilir.
                               SF5: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir.

                               SF6: Öğretmen öğrencilerin küçük tartışma grupları oluşturarak tartışma soruları-
                               nı cevaplamalarını isteyebilir.

                               ÜF1: Öğretmen öğrencilerden  rol oynama ve tartışma sürecinden öğrendiklerini
         Ürün                  kavram haritası yapmalarını isteyebilir.

                               ÜF2: Öğretmen öğrencilerden şiir, şarkı yazmalarını, çizim/resim yapmalarını, afiş/
                               poster hazırlamalarını isteyebilir.





                                                                                                         147
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152