Page 147 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 147
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 30
TEMA: HUKUK VE FELSEFE
Etkinliğe FEL.11.6.2. Hukuk sorunları üzerine felsefi düşünce ortaya koyabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Hak ve özgürlüklerin hukuksal temellerini çözümler.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin siyaset felsefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri; suç, ceza,
Temel Kabuller hak ve ahlak kavramları hakkında genel bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
Öğrenciler görüşlerin sınıf ortamında paylaşılması ve paylaşılan görüşlere saygı
Tema Bazlı Öğrenci duyulması noktasında birbirlerini yargılamadan etkin bir şekilde dinleme beceri-
İhtiyaçları sinde zorluk yaşayabilirler.
Bazı önyargıların farkında olunmaması sağlıklı düşünmenin önünde engel olabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen konuya ilişkin video, görsel/işitsel/yazılı içerikler, örnek olaylar kul-
lanabilir.
İF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için metinde (çalışma kağıdı, se-
naryo) yer alan önemli yerleri kalın/renkli yazabilir, altını çizebilir ve metni sadeleş-
İçerik tirebilir.
İF3: Öğretmen bir önceki derste kullandığı içerikleri veya içeriklerle ilgili görsel/işit-
sel/yazılı materyalleri hatırlatıcı olarak kullanabilir.
İF4: Öğretmen rollere yönelik kostüm/aksesuar getirebilir veya bir önceki ders öğ-
rencilere rollerle ilgili bilgi verip kostüm/aksesuar getirmelerini isteyebilir.
SF1: Öğretmen insan haklarının tarihsel gelişimini anlatan sunu, afiş, zaman çizel-
gesi kullanabilir.
SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye hazırladığı içeriğin bir örneğini
çıktı alıp verebilir. İncelemesi için ek süre tanıyabilir.
SF3: Öğretmen birkaç turdan sonra inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan
Süreç öğrenciyi sandalyeye oturması için seçebilir. Öğrenci kendini sözel olarak ifade et-
mekte zorlanıyorsa yazılı olarak ifade etmesini sağlayabilir.
SF4: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için not alma kısmında akran des-
teğinden yararlanabilir.
SF5: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir.
SF6: Öğretmen öğrencilerin küçük tartışma grupları oluşturarak tartışma soruları-
nı cevaplamalarını isteyebilir.
ÜF1: Öğretmen öğrencilerden rol oynama ve tartışma sürecinden öğrendiklerini
Ürün kavram haritası yapmalarını isteyebilir.
ÜF2: Öğretmen öğrencilerden şiir, şarkı yazmalarını, çizim/resim yapmalarını, afiş/
poster hazırlamalarını isteyebilir.
147