Page 152 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 152
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Rol Oynama
Öğrenciler sınıfta belirlenen alanda sahneleme yapar (FÖOD2). Her rol dahil ol-
duğu durumları temsil eder ve kendi bakış açısını sahneye yansıtır. Öğretmen ge-
rektiğinde sahneyi yönlendirir ve öğrencilerin rollerine uygun şekilde davranmala-
rını sağlar.
Tartışma ve Değerlendirme
Senaryoya uygun canlandırma gerçekleştikten sonra oynayan öğrenciler rol oy-
nama süreci hakkında düşüncelerini ve duygularını paylaşır. Sınıf yeniden çember
hâline gelir (FÖOD1) ve öğretmen aşağıdaki tartışma soruları üzerinden sınıf ge-
nelinde bir tartışma yürütür (SF6):
• Rol oynarken nasıl hissettiniz? (rol yapan öğrencilere yönelik bir soru)
• Ayrımcılığa veya ırkçılığa maruz kalan kişi perspektifinden durumu nasıl değer-
lendirdiniz? (tüm sınıfa yönelik bir soru)
• Ayrımcılık veya ırkçılık yapan kişi olarak bu davranışın sonuçlarını düşünmek
nasıl bir deneyimdi? (rol yapan öğrencilere yönelik bir soru)
• Bu durumun ortadan kaldırılması için neler yapılmalı? (tüm sınıfa yönelik bir
soru)
• İnsan hakları savunucusu olarak ne tür çözümler önerirsiniz? (tüm sınıfa yönelik
bir soru)
Öğretmen tartışmaları yönlendirir, ayrımcılık ve ırkçılığın toplumsal ve bireysel etki-
leri üzerinde durur. Ayrıca tartışma esnasında farklılıklara saygı duymanın önemine
dikkat çeker.
Sonuç ve Yansıma
Öğrencilerden rol oynama ve tartışma sürecinden ne öğrendiklerini yazılı olarak
ifade etmeleri istenir (ÜF1). Öğretmen öğrencilerden ırkçılıkla mücadeleye yönelik
Değerlendirme bir kısa metin veya slogan yazmalarını ister (ÜF2). Ders sonunda öğretmen önem-
li noktaları özetler ve öğrencilerin elde ettiği kazanımları vurgular. Son olarak bir
sonraki derse hazırlık olması için dünyada yaşanan güncel insan hakları sorunla-
rına değinen felsefi bir metin yazmalarını isteyerek performans ödevi verir (ÜF3).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Kullanılan Evrensel me ve değerlendirme biçimleri vb.).
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.).
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme.
152