Page 152 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 152

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Rol Oynama
                               Öğrenciler sınıfta belirlenen alanda sahneleme yapar (FÖOD2). Her rol dahil ol-
                               duğu durumları temsil eder ve kendi bakış açısını sahneye yansıtır. Öğretmen ge-
                               rektiğinde sahneyi yönlendirir ve öğrencilerin rollerine uygun şekilde davranmala-
                               rını sağlar.

                               Tartışma ve Değerlendirme
                               Senaryoya  uygun  canlandırma  gerçekleştikten  sonra  oynayan  öğrenciler  rol  oy-
                               nama süreci hakkında düşüncelerini ve duygularını paylaşır. Sınıf yeniden çember
                               hâline gelir (FÖOD1) ve öğretmen aşağıdaki tartışma soruları üzerinden sınıf ge-
                               nelinde bir tartışma yürütür (SF6):
                                 •  Rol oynarken nasıl hissettiniz? (rol yapan öğrencilere yönelik bir soru)

                                 •  Ayrımcılığa veya ırkçılığa maruz kalan kişi perspektifinden durumu nasıl değer-
                                   lendirdiniz? (tüm sınıfa yönelik bir soru)
                                 •  Ayrımcılık veya ırkçılık yapan kişi olarak bu davranışın sonuçlarını düşünmek
                                   nasıl bir deneyimdi? (rol yapan öğrencilere yönelik bir soru)
                                 •  Bu durumun ortadan kaldırılması için neler yapılmalı? (tüm sınıfa yönelik bir
                                   soru)
                                 •  İnsan hakları savunucusu olarak ne tür çözümler önerirsiniz? (tüm sınıfa yönelik
                                   bir soru)
                               Öğretmen tartışmaları yönlendirir, ayrımcılık ve ırkçılığın toplumsal ve bireysel etki-
                               leri üzerinde durur. Ayrıca tartışma esnasında farklılıklara saygı duymanın önemine
                               dikkat çeker.

                               Sonuç ve Yansıma
                               Öğrencilerden rol oynama ve tartışma sürecinden ne öğrendiklerini yazılı olarak
                               ifade etmeleri istenir (ÜF1). Öğretmen öğrencilerden ırkçılıkla mücadeleye yönelik
         Değerlendirme         bir kısa metin veya slogan yazmalarını ister (ÜF2). Ders sonunda öğretmen önem-
                               li noktaları özetler ve öğrencilerin elde ettiği kazanımları vurgular. Son olarak bir
                               sonraki derse hazırlık olması için dünyada yaşanan güncel insan hakları sorunla-
                               rına değinen felsefi bir metin yazmalarını isteyerek performans ödevi verir (ÜF3).

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma.

                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Kullanılan Evrensel       me ve değerlendirme biçimleri vb.).
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.).
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme.




    152
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157