Page 154 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 154

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Daha Adil Bir Dünya Mümkün
         Konu                  Hukuk ve Felsefe
         Öğrenme Hedefleri     Temel hukuk sorunlarına yönelik görüş ve argüman oluşturur.
                                 •  Kalem, tahta

                                 •  Dijital materyaller ve düzenlenmiş yazı kâğıtları
         Materyaller             •  Felsefi temaları gösteren görsel materyaller
                                 •  Öykü kartları ve etkinlik kâğıtları

                                 •  6 adet küp
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte Sokratik Tartışma, akvaryum tekniği, küpleme yöntem ve teknikleri
                               kullanılmıştır.
                               Sokratik Tartışma: Öğretmen hukuk ve ahlak sorunlarına dair yönlendirici sorular
                               sorarak sınıfta sokratik tartışma yöntemini uygular.
         Etkinlik Açıklaması
                               Akvaryum Tekniği: Öğrencilerin fikirlerini daha rahat şekilde ifade edebilmesi ve
                               sağlıklı bir tartışma ortamı için akvaryum tekniği kullanılır.
                               Küpleme: Öğrencilerin verilen konu hakkında farklı açıdan düşünmelerine yardımcı
                               olmak için küpleme tekniği kullanılır.
                               1.DERS
                               Öğretmen  öğrencilere  Immanuel  Kant’ın  “Yakalanırım  korkusuyla  hırsızlık  yap-
                               mıyorsam, davranışım yasalara uygundur ama ahlaki sayılmaz.” sözü üzerine ne
                               düşündüklerini sorarak derse giriş yapar (İF1). Bu söz üzerine hukuk ve ahlak ku-
                               rallarının benzerlik ve farkları konularına dair yönlendirici sorular sorup sınıfta sok-
                               ratik tartışma yöntemini uygular. Daha sonrasında öğretmen akvaryum tekniğini
                               kullanarak aşağıdaki soru örneklerine yönelik tartışma yaptırır. Bu bağlamda öğ-
                               retmen sınıftaki tüm öğrencileri çember düzeninde oturtur. Çemberin ortasına bir
                               sıra/sandalye konur (FÖOD1). Daha sonra öğretmen “Şimdi size hukuk sorunları-
                               na yönelik birtakım sorular soracağım. Sizlerden cevap vermek isteyenler ortadaki
                               sıraya/sandalyeye oturarak cevap verecek. Herkes sandalyede oturan arkadaşını
                               dinleyecek. Size soracağım soruların doğru cevapları bir tane değil. Söylediğiniz
         Uygulama Süreci       her şey değerli. Bizim için önemli olan öncelikle sözlerinizin tutarlı olması. O yüzden
                               yanlış cevap verme korkusu olmadan rahatlıkla cevap verebilirsiniz.” diyerek öğ-
                               rencilere etkinliği açıklar (SF1). Söz alan her öğrencinin alkışlanmasını sağlayarak
                               motivasyonlarının ve katımlarının artmasını sağlar. Örnek olarak öğretmen aşağı-
                               daki soruları sorabilir (SF2, İF2):
                                 •  Bir eylemin yasal olması onun ahlaki olduğu anlamına gelir mi? Neden?
                                 •  Hukuk kuralları neden var ve toplum için ne işe yarar?
                                 •  Ahlak kuralları toplumda nasıl bir rol oynar ve hukuk kurallarından farkları nelerdir?
                                 •  Hukuk kuralları her zaman ahlaki değerlerle uyumlu mudur?
                                 •  Bir toplumda ahlak veya hukuk kurallarına uyulmazsa ne gibi sonuçlar doğabilir?
                               Gönüllü  tüm  öğrencilerin  katılımıyla  tartışma  sonlandırılır,  öğretmen  öğrencilere
                               katılımları için teşekkür eder.

    154
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158