Page 156 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 156

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen öğrencilerden hukuk ve ahlak kurallarının olmadığı distopik bir yazı, vi-
         Değerlendirme         deo, dizi, film, kitap, kitap özeti gibi bir ya da birkaç materyali inceleyerek kendi
                               distopik metinlerini yazmalarını ister (ÜF2).

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma

                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma

         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (Uzatılmış  zaman,  alternatif
         Tasarım Ögeleri           ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (Sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)

                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme
















































    156
   151   152   153   154   155   156   157   158