Page 122 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 122
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 25
TEMA: EDEBİYAT VE FELSEFE
Etkinliğe FEL.11.4.2. Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi görüş ve argüman oluşturur.
Bilgi Birimleri
Öğrencilerin edebiyat ve sanat kavramlarını, edebî metin türlerini; estetik ve sanat
Ön Koşul Beceriler/ felsefesinin temel kavram ve problemleri ile dil, düşünce ve mantık ilişkisini bildikleri
Temel Kabuller
kabul edilmektedir.
Edebiyata ilgi duymayan öğrencilerin edebi eserleri inceleme çalışmasına katılımı
yüzeysel olabilir. Bu noktada eser türlerinden kendilerine en yakın hissettiklerini
Tema Bazlı Öğrenci seçmeleri sağlanabilir.
İhtiyaçları
Öğrenciler birbirlerinin sözünü kesmeden dinlemekte duygu ve düşüncelerini ifade
etmekte diğer arkadaşlarıyla etkileşim kurmakta zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere metinlerle ilgili kitap analiz vi-
deoları, ses kayıtları gönderebilir; göndereceği metinlerin önemli yerlerinin altını
çizebilir; kalın/italik/renkli yazabilir.
İF2: Öğretmen öğrencilere önceden hazırlayıp göndermiş olduğu metinleri veya
metinlerle ilgili ipuçlarını (anahtar kelime, görsel vb.) tahtaya yazabilir, dijital plat-
İçerik
formlar kullanarak yansıtabilir.
İF3: Öğretmen hazırladığı not kağıtlarındaki içerik ve yönergelerin yer aldığı argü-
man geliştirme adımlarını desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye göre kalın/italik/renkli
şekilde yazabilir ayrıca dağıtılan not kağıtlarını tahtaya yazabilir, dijital platform-
lar kullanarak yansıtabilir.
SF1: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir ve
kavramları eşleştirmede kendini sözel olarak ifade edemiyorsa yazılı olarak ifade
etmesini isteyebilir.
SF2: Öğretmen tartışma sırasında desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere yazılı, sözlü
ya da görsel ipucu ve anahtar kelimeler sunarak tartışmaya etkin katılım göster-
melerini sağlayabilir.
Süreç
SF3: Öğretmen argüman geliştirme adımlarını akış diyagramı üzerinde düzenle-
yerek şematik hâle getirebilir, gruplara dağıtabilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci-
lerin akış diyagramındaki önemli yerleri kalın/italik/renkli yazabilir, akran desteği
sağlayabilir.
SF4: Öğretmen grup içi çalışmalarda öğrencilerin felsefi temaları, çeşitli sanatçı ve
eserler aracılığıyla yapılan tartışmaya yönelik çalışmalarında şekil anlam tabloları,
şematik düzenleyiciler (venn şeması) hazırlamalarını isteyebilir.
122