Page 122 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 122

Felsefe

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 25

        TEMA: EDEBİYAT VE FELSEFE
         Etkinliğe             FEL.11.4.2. Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    b) Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi görüş ve argüman oluşturur.
         Bilgi Birimleri
                               Öğrencilerin edebiyat ve sanat kavramlarını, edebî metin türlerini; estetik ve sanat
         Ön Koşul Beceriler/   felsefesinin temel kavram ve problemleri ile dil, düşünce ve mantık ilişkisini bildikleri
         Temel Kabuller
                               kabul edilmektedir.
                               Edebiyata ilgi duymayan öğrencilerin edebi eserleri inceleme çalışmasına katılımı
                               yüzeysel  olabilir.  Bu  noktada  eser  türlerinden  kendilerine  en  yakın  hissettiklerini
         Tema Bazlı Öğrenci    seçmeleri sağlanabilir.
         İhtiyaçları
                               Öğrenciler birbirlerinin sözünü kesmeden dinlemekte duygu ve düşüncelerini ifade
                               etmekte diğer arkadaşlarıyla etkileşim kurmakta zorluk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere metinlerle ilgili kitap analiz vi-
                               deoları, ses kayıtları gönderebilir; göndereceği metinlerin önemli yerlerinin altını
                               çizebilir; kalın/italik/renkli yazabilir.
                               İF2:  Öğretmen  öğrencilere  önceden  hazırlayıp  göndermiş  olduğu  metinleri  veya
                               metinlerle ilgili ipuçlarını (anahtar kelime, görsel vb.) tahtaya yazabilir, dijital plat-
         İçerik
                               formlar kullanarak yansıtabilir.
                               İF3: Öğretmen hazırladığı not kağıtlarındaki içerik ve yönergelerin yer aldığı argü-
                               man geliştirme adımlarını desteğe ihtiyaç duyan öğrenciye göre kalın/italik/renkli
                               şekilde yazabilir ayrıca dağıtılan not kağıtlarını tahtaya yazabilir, dijital platform-
                               lar kullanarak yansıtabilir.
                               SF1: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir ve
                               kavramları eşleştirmede kendini sözel olarak ifade edemiyorsa yazılı olarak ifade
                               etmesini isteyebilir.

                               SF2: Öğretmen tartışma sırasında desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere yazılı, sözlü
                               ya da görsel ipucu ve anahtar kelimeler sunarak tartışmaya etkin katılım göster-
                               melerini sağlayabilir.
         Süreç
                               SF3: Öğretmen argüman geliştirme adımlarını akış diyagramı üzerinde düzenle-
                               yerek şematik hâle getirebilir, gruplara dağıtabilir. Desteğe ihtiyaç duyan öğrenci-
                               lerin akış diyagramındaki önemli yerleri kalın/italik/renkli yazabilir, akran desteği
                               sağlayabilir.
                               SF4: Öğretmen grup içi çalışmalarda öğrencilerin felsefi temaları, çeşitli sanatçı ve
                               eserler aracılığıyla yapılan tartışmaya yönelik çalışmalarında şekil anlam tabloları,
                               şematik düzenleyiciler (venn şeması) hazırlamalarını isteyebilir.








    122
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127