Page 119 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 119
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Edebiyatla Düşünüyorum
Konu Edebiyat ve Felsefe
Öğrenme Hedefleri a) Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi problemleri çözümler.
• Akıllı tahta
• Edebî eserlere ait metin çalışma kâğıtları
Materyaller • Metin inceleme tablosu
• Renkli karton, renkli kalemler ve yapıştırıcı
• Kontrol listesi
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; soru-cevap, Jigsaw tekniği, metin inceleme tablosu, zihin haritası ve
kontrol listesi yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Soru - Cevap: Öğretmen edebiyat ve felsefe arasındaki ilişkiyi, edebiyatın amacı-
nın ne olduğunu tartışmak için soru - cevap yöntemini kullanır.
Jigsaw: Öğretmen destan, söylev, fıkra, şiir ve roman türündeki metinlerde felsefi
kavram, soru ve argümanları uzmanlaşarak analiz etmeleri için bu tekniği kullanır.
Etkinlik Açıklaması Metin İnceleme Tablosu: Öğretmen öğrencilerin destan, söylev, fıkra, şiir ve roman
türündeki metinlerde felsefi kavram, soru ve argümanları belirlemesi için metin in-
celeme tablosu kullanır.
Zihin Haritası: Öğretmen öğrencilerin edebiyat ve felsefe arasındaki ilişkiye yöne-
lik olarak ders boyu öğrendiklerini zihin haritasıyla sunmaları ister.
Kontrol Listesi: Öğretmen tüm grupların birbirlerinin hazırladığı metin inceleme
tablosu ve zihin haritasını kontrol listesi ile değerlendirmelerini ister.
1.DERS
Öğretmen sınıfı selamladıktan sonra tahtaya büyük harflerle “EDEBİYAT VE FEL-
SEFE” yazar ve öğrencilerine dönerek "Merhaba çocuklar! Bugün sizlerle edebi-
yat ve felsefe arasındaki ilişkiye biraz daha yakından bakacağız. Sizce edebiyatın
amacı nedir?" diye sorar ve cevaplardan önemli gördüklerini basit bir şekilde tahta-
ya yazar (İF1). Öğrencilerden gelebilecek olası yanıtlar şunlardır:
• Duyguları ifade etmek.
Uygulama Süreci • Hikâyeler anlatmak.
• Eğlendirmek.
• Hayatı anlamak.
Öğretmen cevapları aldıktan sonra "Harika! Bu söyledikleriniz edebiyatın farklı
yönlerini kapsıyor. Peki, felsefenin amacı nedir?" diye sorar ve cevaplardan önemli
gördüklerini tahtaya yazar.
119