Page 119 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 119

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Edebiyatla Düşünüyorum
         Konu                  Edebiyat ve Felsefe
         Öğrenme Hedefleri     a) Edebiyat-felsefe ilişkisi ile ilgili felsefi problemleri çözümler.
                                 •  Akıllı tahta

                                 •  Edebî eserlere ait metin çalışma kâğıtları
         Materyaller             •  Metin inceleme tablosu
                                 •  Renkli karton, renkli kalemler ve yapıştırıcı

                                 •  Kontrol listesi
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; soru-cevap, Jigsaw tekniği, metin inceleme tablosu, zihin haritası ve
                               kontrol listesi yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Soru - Cevap: Öğretmen edebiyat ve felsefe arasındaki ilişkiyi, edebiyatın amacı-
                               nın ne olduğunu tartışmak için soru - cevap yöntemini kullanır.
                               Jigsaw: Öğretmen destan, söylev, fıkra, şiir ve roman türündeki metinlerde felsefi
                               kavram, soru ve argümanları uzmanlaşarak analiz etmeleri için bu tekniği kullanır.
         Etkinlik Açıklaması   Metin İnceleme Tablosu:  Öğretmen öğrencilerin destan, söylev, fıkra, şiir ve roman
                               türündeki metinlerde felsefi kavram, soru ve argümanları belirlemesi için metin in-
                               celeme tablosu kullanır.

                               Zihin Haritası: Öğretmen öğrencilerin edebiyat ve felsefe arasındaki ilişkiye yöne-
                               lik olarak ders boyu öğrendiklerini zihin haritasıyla sunmaları ister.

                               Kontrol Listesi: Öğretmen tüm grupların birbirlerinin hazırladığı metin inceleme
                               tablosu ve zihin haritasını kontrol listesi ile değerlendirmelerini ister.

                               1.DERS
                               Öğretmen sınıfı selamladıktan sonra tahtaya büyük harflerle “EDEBİYAT VE FEL-
                               SEFE”  yazar  ve  öğrencilerine  dönerek  "Merhaba  çocuklar!  Bugün  sizlerle  edebi-
                               yat ve felsefe arasındaki ilişkiye biraz daha yakından bakacağız. Sizce edebiyatın
                               amacı nedir?" diye sorar ve cevaplardan önemli gördüklerini basit bir şekilde tahta-
                               ya yazar (İF1). Öğrencilerden gelebilecek olası yanıtlar şunlardır:

                                 •  Duyguları ifade etmek.
         Uygulama Süreci         •  Hikâyeler anlatmak.
                                 •  Eğlendirmek.

                                 •  Hayatı anlamak.
                               Öğretmen  cevapları  aldıktan  sonra  "Harika!  Bu  söyledikleriniz  edebiyatın  farklı
                               yönlerini kapsıyor. Peki, felsefenin amacı nedir?" diye sorar ve cevaplardan önemli
                               gördüklerini tahtaya yazar.









                                                                                                         119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124