Page 115 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 115

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Senin Kurgun
         Konu                  Edebiyat ve Felsefe
                               b) Edebiyat-felsefe ilişkisi temelinde oluşan soru ve problemlerin hayatla ilişkisini
         Öğrenme Hedefleri
                               değerlendirir.
                                 •  Kalem, Tahta
                                 •  Anlam Çözümleme Tablosu

         Materyaller             •  Venn Diyagramı
                                 •  “Kutadgu Bilig” den seçilmiş pasaj
                                 •  Felsefi temaları gösteren yazılı materyaller (kitap kısımları)

         Süre                  2 ders saati
                               Bu  etkinlikte;  soru-cevap,  anlam  çözümleme  tablosu,  venn  diyagramı,  Sokratik
                               Tartışma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Soru-Cevap: Öğretmen edebiyat ve felsefe arasındaki ilişkinin hayatla olan bağ-
                               lantısını, edebiyat ve felsefe arasındaki benzerlikleri/farklılıkları belirlemek için so-
                               ru-cevap etkinliği yapar.
                               Anlam Çözümleme Tablosu: Öğretmen edebiyat ve felsefe arasındaki benzerlikle-
         Etkinlik Açıklaması
                               ri/farklılıkları göstermek için anlam çözümleme tablosu kullanır.
                               Grafik Düzenleyici (Venn Diyagramı): Öğretmen öğrencilere Kutadgu Bilig ese-
                               rinden seçmiş olduğu kısma ait metnin felsefi ve edebi benzerliklerini/farklılıklarını
                               belirlemeleri için venn diyagramını verir.
                               Sokratik Tartışma: Öğretmen, öğrencilerin eser ve felsefi tema eşleştirmesi yapa-
                               bilmesi için sokratik tartışma ortamı oluşturur.
                               1.DERS
                               Öğretmen,  "Bugün  edebiyat  ve  felsefe  arasındaki  ilişkinin  hayatla  nasıl  bağlan-
                               tılı olduğunu tartışacağız." diyerek günün konusunu belirtir ve neden bu konunun
                               önemli olduğunu açıklar.

                               Öğretmen öğrencilere aşağıdaki soruları yönelterek derse başlar:
                                 1. Soru: Edebiyat ve felsefe arasındaki benzerlikler/farklılıklar nelerdir?

                                   Öğretmen edebiyat ve felsefe arasındaki benzerlikler/farklılıklar için oluştur-
         Uygulama Süreci           duğu  anlam  çözümleme  tablosunu  akıllı  tahtaya  yansıtır.  Tablonun  satır  kıs-
                                   mında  “Edebiyat”  ve  “Felsefe”  başlıkları;  sütunlarında  ise  edebiyat  ve  felsefe
                                   arasındaki benzerlikleri/farklılıkları içeren başlıklar yer alır. Öğretmen öğren-
                                   cilerin verdiği cevapları uygun kutucuklara işaretler (İF1). Öğretmen tabloyu
                                   doldurduktan sonra öğrencilere ikinci soruyu sorar ve cevapları alır.
                                 2. Soru: Edebî ve felsefi eserler, insan hayatının hangi yönlerini aydınlatır? Hangi
                                   hayat durumları edebiyat ve felsefe için ortaktır? (SF1)
                                   Tahtadaki tablo ve diğer soruya verilen cevaplar üzerinden edebiyat ve felsefe-
                                   nin benzer/farklı yönlerinin neler olduğuna dair bir sonuca ulaşılır.




                                                                                                         115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120