Page 115 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 115
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Senin Kurgun
Konu Edebiyat ve Felsefe
b) Edebiyat-felsefe ilişkisi temelinde oluşan soru ve problemlerin hayatla ilişkisini
Öğrenme Hedefleri
değerlendirir.
• Kalem, Tahta
• Anlam Çözümleme Tablosu
Materyaller • Venn Diyagramı
• “Kutadgu Bilig” den seçilmiş pasaj
• Felsefi temaları gösteren yazılı materyaller (kitap kısımları)
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; soru-cevap, anlam çözümleme tablosu, venn diyagramı, Sokratik
Tartışma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Soru-Cevap: Öğretmen edebiyat ve felsefe arasındaki ilişkinin hayatla olan bağ-
lantısını, edebiyat ve felsefe arasındaki benzerlikleri/farklılıkları belirlemek için so-
ru-cevap etkinliği yapar.
Anlam Çözümleme Tablosu: Öğretmen edebiyat ve felsefe arasındaki benzerlikle-
Etkinlik Açıklaması
ri/farklılıkları göstermek için anlam çözümleme tablosu kullanır.
Grafik Düzenleyici (Venn Diyagramı): Öğretmen öğrencilere Kutadgu Bilig ese-
rinden seçmiş olduğu kısma ait metnin felsefi ve edebi benzerliklerini/farklılıklarını
belirlemeleri için venn diyagramını verir.
Sokratik Tartışma: Öğretmen, öğrencilerin eser ve felsefi tema eşleştirmesi yapa-
bilmesi için sokratik tartışma ortamı oluşturur.
1.DERS
Öğretmen, "Bugün edebiyat ve felsefe arasındaki ilişkinin hayatla nasıl bağlan-
tılı olduğunu tartışacağız." diyerek günün konusunu belirtir ve neden bu konunun
önemli olduğunu açıklar.
Öğretmen öğrencilere aşağıdaki soruları yönelterek derse başlar:
1. Soru: Edebiyat ve felsefe arasındaki benzerlikler/farklılıklar nelerdir?
Öğretmen edebiyat ve felsefe arasındaki benzerlikler/farklılıklar için oluştur-
Uygulama Süreci duğu anlam çözümleme tablosunu akıllı tahtaya yansıtır. Tablonun satır kıs-
mında “Edebiyat” ve “Felsefe” başlıkları; sütunlarında ise edebiyat ve felsefe
arasındaki benzerlikleri/farklılıkları içeren başlıklar yer alır. Öğretmen öğren-
cilerin verdiği cevapları uygun kutucuklara işaretler (İF1). Öğretmen tabloyu
doldurduktan sonra öğrencilere ikinci soruyu sorar ve cevapları alır.
2. Soru: Edebî ve felsefi eserler, insan hayatının hangi yönlerini aydınlatır? Hangi
hayat durumları edebiyat ve felsefe için ortaktır? (SF1)
Tahtadaki tablo ve diğer soruya verilen cevaplar üzerinden edebiyat ve felsefe-
nin benzer/farklı yönlerinin neler olduğuna dair bir sonuca ulaşılır.
115