Page 111 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 111

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          İnanca Dair
         Konu                  Akıl ve İnanç
         Öğrenme Hedefleri     b) Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili görüş ve argüman oluşturur.
                                 •  Akıllı tahta, bilgisayar tablet veya projeksiyon

                                 •  Dijital görsel materyaller
         Materyaller             •  Not kağıtları
                                 •  Tahta kalemi

                                 •  Canlı Felsefe Sözlüğü-OGM Materyal
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte tartışmacı yaklaşım, soru-cevap, ters yüz öğrenme, öğrenme sözleş-
                               mesi yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Tartışmacı Yaklaşım: Öğretmen filozofların akıl-inanç ilişkisine yönelik görüşlerini;
                               akıl-inancın uyumu, akıl-inancın çatışması ve bu iki yaklaşım arasında köprü kuran-
                               lar olarak üç ana başlıkta öğrencilerin tartışması için bu yaklaşımı kullanır.
                               Soru Cevap: Öğretmen ders süresi boyunca konuyla ilgili öğrencilere sorular sorar
         Etkinlik Açıklaması
                               ve öğrencilerden cevaplar alır.
                               Ters Yüz Öğrenme: Öğretmen öğrencilerin bir önceki haftadan ödev olarak hazır-
                               ladıkları kompozisyonları da grup içi kaynak olarak kullanır.

                               Öğrenme Sözleşmesi: Öğretmen tartışma kurallarını yazılı olarak tüm öğrencilerle
                               paylaşır ve vermiş olduğu yazılı kuralların olduğu kağıdı her öğrencinin imzalama-
                               sını ister.  Bu şekilde öğrenme sözleşmesi gerçekleşmiş olur.
                               1.DERS

                               Öğretmen: "Arkadaşlar, bugün akıl-inanç ilişkisi üzerine derin bir tartışma yapa-
                               cağız.  Bildiğiniz  gibi  bu  konuda  tarih  boyunca  birçok  filozof  farklı  görüşler  ileri
                               sürmüştür  (İF1).  Biz  de  filozofların  akıl-inanç  ilişkisini  nasıl  temellendirdiklerini
                               gördüğümüze göre bugün konu hakkında kendi değerlendirmelerimizi yapacağız.
                               Tartışmamız  üç  ana  başlık  etrafında  şekillenecek:  akıl  ve  inancın  uyumu,  akıl  ve
                               inancın çatışması ve bu iki yaklaşım arasında köprü kuranlar. Bu tartışmayı daha
                               etkili hâle getirmek için sizleri üç gruba ayıracağız. Her grup belirli bir görüşü sa-
                               vunacak ve bu görüşü destekleyen filozofların eserlerini inceleyerek argümanlarını
                               geliştirecek ve birer yazılı sunum hazırlayacak." (ÜF1).
         Uygulama Süreci
                               Bu açıklamalardan sonra öğretmen etkinlik hakkındaki bilgileri öğrencilere aşama
                               aşama bildirir ve süreci başlatır;

                               Hazırlık: Öğretmen öğrencileri rasyoneller, irrasyoneller ve akıl-gönül köprüsü isim-
                               li üç gruba ayırır (SF1, FÖOD1). Öğretmen  her bir gruba araştırma materyalleri
                               olarak felsefe ders kitabı ve kendi savunacakları görüşe sahip filozofların eserlerin-
                               den alıntılanmış örnek metinler ile açıklamalardan oluşan bir çalışma kâğıdı verir
                               (İF2, SF2). Öğrenciler bir önceki haftadan ödev olarak aldıkları kompozisyonları da
                               kaynak olarak kullanırlar (Bir önceki kazanıma ait etkinliğin değerlendirme bölü-
                               münde kompozisyon ödev olarak verilmişti. Kompozisyonlar burada değerlendiri-
                               lebilir). Öğrenciler filozofların akıl-inanç ilişkisi ile ilgili görüşleri ve kullandıkları kav-


                                                                                                         111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116