Page 111 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 111
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı İnanca Dair
Konu Akıl ve İnanç
Öğrenme Hedefleri b) Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili görüş ve argüman oluşturur.
• Akıllı tahta, bilgisayar tablet veya projeksiyon
• Dijital görsel materyaller
Materyaller • Not kağıtları
• Tahta kalemi
• Canlı Felsefe Sözlüğü-OGM Materyal
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte tartışmacı yaklaşım, soru-cevap, ters yüz öğrenme, öğrenme sözleş-
mesi yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Tartışmacı Yaklaşım: Öğretmen filozofların akıl-inanç ilişkisine yönelik görüşlerini;
akıl-inancın uyumu, akıl-inancın çatışması ve bu iki yaklaşım arasında köprü kuran-
lar olarak üç ana başlıkta öğrencilerin tartışması için bu yaklaşımı kullanır.
Soru Cevap: Öğretmen ders süresi boyunca konuyla ilgili öğrencilere sorular sorar
Etkinlik Açıklaması
ve öğrencilerden cevaplar alır.
Ters Yüz Öğrenme: Öğretmen öğrencilerin bir önceki haftadan ödev olarak hazır-
ladıkları kompozisyonları da grup içi kaynak olarak kullanır.
Öğrenme Sözleşmesi: Öğretmen tartışma kurallarını yazılı olarak tüm öğrencilerle
paylaşır ve vermiş olduğu yazılı kuralların olduğu kağıdı her öğrencinin imzalama-
sını ister. Bu şekilde öğrenme sözleşmesi gerçekleşmiş olur.
1.DERS
Öğretmen: "Arkadaşlar, bugün akıl-inanç ilişkisi üzerine derin bir tartışma yapa-
cağız. Bildiğiniz gibi bu konuda tarih boyunca birçok filozof farklı görüşler ileri
sürmüştür (İF1). Biz de filozofların akıl-inanç ilişkisini nasıl temellendirdiklerini
gördüğümüze göre bugün konu hakkında kendi değerlendirmelerimizi yapacağız.
Tartışmamız üç ana başlık etrafında şekillenecek: akıl ve inancın uyumu, akıl ve
inancın çatışması ve bu iki yaklaşım arasında köprü kuranlar. Bu tartışmayı daha
etkili hâle getirmek için sizleri üç gruba ayıracağız. Her grup belirli bir görüşü sa-
vunacak ve bu görüşü destekleyen filozofların eserlerini inceleyerek argümanlarını
geliştirecek ve birer yazılı sunum hazırlayacak." (ÜF1).
Uygulama Süreci
Bu açıklamalardan sonra öğretmen etkinlik hakkındaki bilgileri öğrencilere aşama
aşama bildirir ve süreci başlatır;
Hazırlık: Öğretmen öğrencileri rasyoneller, irrasyoneller ve akıl-gönül köprüsü isim-
li üç gruba ayırır (SF1, FÖOD1). Öğretmen her bir gruba araştırma materyalleri
olarak felsefe ders kitabı ve kendi savunacakları görüşe sahip filozofların eserlerin-
den alıntılanmış örnek metinler ile açıklamalardan oluşan bir çalışma kâğıdı verir
(İF2, SF2). Öğrenciler bir önceki haftadan ödev olarak aldıkları kompozisyonları da
kaynak olarak kullanırlar (Bir önceki kazanıma ait etkinliğin değerlendirme bölü-
münde kompozisyon ödev olarak verilmişti. Kompozisyonlar burada değerlendiri-
lebilir). Öğrenciler filozofların akıl-inanç ilişkisi ile ilgili görüşleri ve kullandıkları kav-
111