Page 109 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 109
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 22
TEMA: AKIL VE İNANÇ
Etkinliğe FEL.11.3.2. Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili görüş ve argüman oluşturur.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin din felsefesinin temel kavram ve problemlerini bildikleri kabul edil-
Temel Kabuller mektedir.
• Öğretim süreci okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrenci-
Tema Bazlı Öğrenci leri zorlayabilir.
İhtiyaçları • Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici
olmazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen filozofların farklı görüşlerine yönelik görsel, video, animasyon ve
yazılı içerik kullanabilir.
İF2: Öğretmen gruplara savunacakları görüşe yönelik görseller ve işitsel içerikler
İçerik de verebilir.
İF3: Öğretmen kurallara yönelik görseller de kullanabilir, her öğrencinin rahatça
görebileceği bir yere tartışma kurallarını ve görsellerini asabilir veya dijital plat-
formlardan yansıtabilir.
SF1: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere daha an-
laşılır, sade olan konuyu verebilir ve uyumlu çalıştığı akranlarının olduğu bir gruba
dahil edebilir.
SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için çalışma kağıtlarına anahtar
kelimeler ekleyebilir, çalışma kağıtlarındaki önemli yerleri kalın/italik/renkli/altı çi-
zili yazabilir.
SF3: Öğretmen grupların şematik düzenleyiciler (kavram ağı, kavram haritası vb.)
kullanarak kavramlarla ilgili çalışma yapmasını isteyebilir. Ayrıca desteğe ihtiyaç
Süreç
duyan öğrencilere kavramlarla ilgili bilgi kartları ve anahtar kelimeler verebilir.
SF4: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin sunumu sözlü bir şekilde de ya-
pabileceklerini söyleyebilir.
SF5: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için tartışma kurallarını kendi
okuyabilir veya bir öğrencinin okumasını isteyebilir. Ayrıca desteğe ihtiyaç duyan
öğrenciler için tartışma kurallarının önemli yerlerini kalın/italik/renkli/altı çizili ya-
zabilir.
SF6: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir ve ek
süre verebilir.
109