Page 109 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 109

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 22

        TEMA: AKIL VE İNANÇ
         Etkinliğe             FEL.11.3.2. Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili felsefi düşünce ortaya koyabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    b) Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili görüş ve argüman oluşturur.
         Bilgi Birimleri
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin  din  felsefesinin  temel  kavram  ve  problemlerini  bildikleri  kabul  edil-
         Temel Kabuller        mektedir.
                                 •  Öğretim süreci okuduğunu anlama ve kendini ifade etmekte zorlanan öğrenci-
         Tema Bazlı Öğrenci        leri zorlayabilir.
         İhtiyaçları             •  Hazırlanan metinler ve materyaller öğrencilerin seviyelerine uygun ve ilgi çekici
                                   olmazsa derse katılımda zorluk yaşayabilirler.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1:  Öğretmen  filozofların  farklı  görüşlerine  yönelik  görsel,  video,  animasyon  ve
                               yazılı içerik kullanabilir.
                               İF2: Öğretmen gruplara savunacakları görüşe yönelik görseller ve işitsel içerikler
         İçerik                de verebilir.
                               İF3: Öğretmen kurallara yönelik görseller de kullanabilir, her öğrencinin rahatça
                               görebileceği bir yere tartışma kurallarını ve görsellerini asabilir veya dijital plat-
                               formlardan yansıtabilir.
                               SF1: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere daha an-
                               laşılır, sade olan konuyu verebilir ve uyumlu çalıştığı akranlarının olduğu bir gruba
                               dahil edebilir.

                               SF2: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için çalışma kağıtlarına anahtar
                               kelimeler ekleyebilir, çalışma kağıtlarındaki önemli yerleri kalın/italik/renkli/altı çi-
                               zili yazabilir.
                               SF3: Öğretmen grupların şematik düzenleyiciler (kavram ağı, kavram haritası vb.)
                               kullanarak kavramlarla ilgili çalışma yapmasını isteyebilir. Ayrıca desteğe ihtiyaç
         Süreç
                               duyan öğrencilere kavramlarla ilgili bilgi kartları ve anahtar kelimeler verebilir.
                               SF4: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin sunumu sözlü bir şekilde de ya-
                               pabileceklerini söyleyebilir.

                               SF5:  Öğretmen  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrenciler  için  tartışma  kurallarını  kendi
                               okuyabilir veya bir öğrencinin okumasını isteyebilir. Ayrıca desteğe ihtiyaç duyan
                               öğrenciler için  tartışma kurallarının önemli yerlerini kalın/italik/renkli/altı çizili ya-
                               zabilir.
                               SF6: Öğretmen inisiyatif kullanarak desteğe ihtiyaç duyan öğrenciyi seçebilir ve ek
                               süre verebilir.








                                                                                                         109
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114