Page 105 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 105
Felsefe
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Aklımın ve İnancımın Hikâyesi
Konu Akıl ve İnanç İlişkisi
Öğrenme Hedefleri a) Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili felsefi problemleri çözümler.
• Akıllı tahta
• PDF ile gönderilen filozof metinleri ve açıklamalar
Materyaller • Görsel/yazılı ders anlatım videoları/ ses kayıtları
• Zihin haritaları için poster kâğıtları, renkli kalemler veya dijital araçlar
• Felsefi metin yazımı performans görevi dereceli puanlama anahtarını
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; Ters Yüz Öğrenme, Soru - Cevap, Okuma Çemberi, Zihin Haritalama,
Tartışma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Ters Yüz Öğrenme: Öğretmen, bir önceki dersten sonra her öğrenciye akıl ve inanç
ilişkisi üzerine filozoflardan seçilmiş metinler ve açıklamalar içeren PDF dosyalarını
EBA üzerinden gönderir ve öğrencilerin bir sonraki derse hazırlıklı gelmelerini ister.
Soru - Cevap: Öğretmen; öğrencilerden, evde inceledikleri metinler hakkında kısa
bir geri bildirim almak amacıyla soru-cevap yöntemini kullanır. Birkaç kişiye söz ve-
rerek sorularını sorar ve cevaplarını teyit eder. Ders süresince öğrencilere sorular
Etkinlik Açıklaması sorar ve cevaplar alır.
Okuma Çemberi: Öğretmen, öğrencilerin filozofların metinlerini derinlemesine an-
layıp tartışmaları amacıyla okuma çemberleri tekniğini kullanır.
Zihin Haritalama: Öğretmen, öğrencilerine filozofların akıl ve inançla ilgili bir ön-
ceki ders yaptıkları sunum ve tartışmalarla olgunlaşmış görüşlerini ve bu görüşlerin
birbirleriyle olan ilişkilerini anlatmak için zihin haritalama tekniğini kullanır.
Tartışma: Öğretmen öğrencilerin rasyonellik, irrasyonellik ve akıl-gönül ilişkisi bağ-
lamında görüş ve argümanları tartışmaları için onlara örneklendirilmiş sorular yö-
neltir.
Ders Öncesi (Hazırlık Aşaması)
Ters Yüz Öğrenme Aşaması
Öğretmen, bir önceki dersten sonra her öğrenciye akıl ve inanç ilişkisi üzerine filo-
zoflardan (Tertullianus, Augustinus, Kindi, Fârâbî, Gazali, Yûsuf Has Hâcib, Hacı
Bektaş Veli, Yunus Emre, Mevlana, Âşık Paşa, S. Kierkegaard) seçilmiş en fazla
yüzer kelimeden oluşan metinler ve açıklamalar içeren PDF dosyalarını EBA üze-
rinden gönderir. Aynı zamanda eğitim platformları (OGM Materyal, EBA vb. resmî
Uygulama Süreci
kanallar) üzerinden var olan ya da öğretmenin kendisinin öğrencilere yönelik ha-
zırladığı kısa videolar veya sesli anlatımları da PDF dosyaları ile eş zamanlı olarak
gönderir. Ardından öğrencilerden, materyali okuyup, videoları izleyip ve sesli an-
latımları dinleyip notlar almaları ve anlamadıkları kısımlar için sorular oluşturarak
derse hazırlanmaları istenir (İF1, SF1, ÜF1).
1.DERS
Öğretmen selam verip derse başladıktan sonra öğrencilerin akıl-inanç ilişkisine dair
105