Page 105 - Felsefe Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 105

Felsefe

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Aklımın ve İnancımın Hikâyesi
         Konu                  Akıl ve İnanç İlişkisi
         Öğrenme Hedefleri     a) Akıl-inanç ilişkisi ile ilgili felsefi problemleri çözümler.
                                 •  Akıllı tahta

                                 •  PDF ile gönderilen filozof metinleri ve açıklamalar
         Materyaller             •  Görsel/yazılı ders anlatım videoları/ ses kayıtları
                                 •  Zihin haritaları için poster kâğıtları, renkli kalemler veya dijital araçlar

                                 •  Felsefi metin yazımı performans görevi dereceli puanlama anahtarını
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; Ters Yüz Öğrenme, Soru - Cevap, Okuma Çemberi, Zihin Haritalama,
                               Tartışma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Ters Yüz Öğrenme: Öğretmen, bir önceki dersten sonra her öğrenciye akıl ve inanç
                               ilişkisi üzerine filozoflardan seçilmiş metinler ve açıklamalar içeren PDF dosyalarını
                               EBA üzerinden gönderir ve öğrencilerin bir sonraki derse hazırlıklı gelmelerini ister.
                               Soru - Cevap: Öğretmen; öğrencilerden, evde inceledikleri metinler hakkında kısa
                               bir geri bildirim almak amacıyla soru-cevap yöntemini kullanır. Birkaç kişiye söz ve-
                               rerek sorularını sorar ve cevaplarını teyit eder. Ders süresince öğrencilere sorular
         Etkinlik Açıklaması   sorar ve cevaplar alır.
                               Okuma Çemberi: Öğretmen, öğrencilerin filozofların metinlerini derinlemesine an-
                               layıp tartışmaları amacıyla okuma çemberleri tekniğini kullanır.
                               Zihin Haritalama: Öğretmen, öğrencilerine filozofların akıl ve inançla ilgili bir ön-
                               ceki ders yaptıkları sunum ve tartışmalarla olgunlaşmış görüşlerini ve bu görüşlerin
                               birbirleriyle olan ilişkilerini anlatmak için zihin haritalama tekniğini kullanır.
                               Tartışma: Öğretmen öğrencilerin rasyonellik, irrasyonellik ve akıl-gönül ilişkisi bağ-
                               lamında görüş ve argümanları tartışmaları için onlara örneklendirilmiş sorular yö-
                               neltir.
                               Ders Öncesi (Hazırlık Aşaması)
                               Ters Yüz Öğrenme Aşaması

                               Öğretmen, bir önceki dersten sonra her öğrenciye akıl ve inanç ilişkisi üzerine filo-
                               zoflardan  (Tertullianus, Augustinus, Kindi, Fârâbî, Gazali, Yûsuf Has Hâcib, Hacı
                               Bektaş Veli, Yunus Emre, Mevlana, Âşık Paşa, S. Kierkegaard) seçilmiş  en fazla
                               yüzer kelimeden oluşan metinler ve açıklamalar içeren PDF dosyalarını EBA üze-
                               rinden gönderir. Aynı zamanda eğitim platformları (OGM Materyal, EBA vb. resmî
         Uygulama Süreci
                               kanallar) üzerinden var olan ya da öğretmenin kendisinin öğrencilere yönelik ha-
                               zırladığı kısa videolar veya sesli anlatımları da PDF dosyaları ile eş zamanlı olarak
                               gönderir. Ardından öğrencilerden, materyali okuyup, videoları izleyip ve sesli an-
                               latımları dinleyip notlar almaları ve anlamadıkları kısımlar için sorular oluşturarak
                               derse hazırlanmaları istenir (İF1, SF1, ÜF1).

                               1.DERS
                               Öğretmen selam verip derse başladıktan sonra öğrencilerin akıl-inanç ilişkisine dair


                                                                                                         105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110